Waarom deze wijziging?
Dit heeft te maken met een wijziging in Europese wetgeving waardoor online-content nu in de hele EU beschikbaar moet zijn. Dit geldt dus ook voor bijvoorbeeld Netflix en andere betaalde videodiensten.Waar moet ik rekening mee houden?
Je hoeft hier niets extra’s voor te doen en er worden geen extra kosten in rekening gebracht. Er is ook geen update nodig van de iTV app. De kwaliteit van de verbinding kan echter wel per lidstaat verschillen. Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan je in Nederland gewend bent. Het is mogelijk om de iTV app te gebruiken in het buitenland voor een maximale periode van 4 maanden. Deze regelgeving geldt alleen voor EU lidstaten. Het kan dus voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken. Je hebt wel je abonnementnummer en Interactieve TV pincode nodig om buitenshuis in te loggen in de iTV app. Die gegevens kan je o.a. vinden in MijnKPN onder 'Instellingen'.Welke zenders kan ik zien?
Het gaat om de zenders die buitenshuis te zien zijn. On demand en alle opnames die je in de iTV app buitenshuis kunt afspelen, zijn ook in de EU beschikbaar. Dus wat je eerder buitenshuis kon zien in Nederland, geldt nu voor de hele EU.Waar vind ik iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad - Download de app voor Android Phone of Tablet Je favoriete TV-programma’s kan je nu dus gewoon in de hele EU bekijken door het opheffen van de 'geoblocking'.
Als je hier vragen over hebt dan horen we dat graag!