TV kijken in de hele EU via de iTV app van KPN

  • 20 March 2018
  • 128 reacties
  • 80790 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

715c7c07-a605-4187-9cc2-3c84b9a12642.jpg

Goed nieuws! Vanaf vandaag is het mogelijk om live TV te kijken in de hele EU via de iTV app. Superhandig natuurlijk na 'Roam Like Home'. Zo kun je dus nog gemakkelijker op de hoogte blijven van je favoriete programma tijdens vakanties of een weekendje weg. Je wordt geïnformeerd via een bericht op de tv. Zie ook: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning
 

Waarom deze wijziging?

Dit heeft te maken met een wijziging in Europese wetgeving waardoor online-content nu in de hele EU beschikbaar moet zijn. Dit geldt dus ook voor bijvoorbeeld Netflix en andere betaalde videodiensten.

Let op: Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk zijn geen onderdeel van de EU.
 

Waar moet ik rekening mee houden?

Je hoeft hier niets extra’s voor te doen en er worden geen extra kosten in rekening gebracht. Er is ook geen update nodig van de iTV app. De kwaliteit van de verbinding kan echter wel per lidstaat verschillen. Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan je in Nederland gewend bent. Het is mogelijk om de iTV app te gebruiken in het buitenland voor een maximale periode van 4 maanden. Deze regelgeving geldt alleen voor EU lidstaten. Het kan dus voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken. Je hebt wel je abonnementnummer en Interactieve TV pincode nodig om buitenshuis in te loggen in de iTV app. Die gegevens kan je o.a. vinden in MijnKPN onder 'Instellingen'.
 

Welke zenders kan ik zien?

Het gaat om de zenders die buitenshuis te zien zijn. On demand en alle opnames die je in de iTV app buitenshuis kunt afspelen, zijn ook in de EU beschikbaar. Dus wat je eerder buitenshuis kon zien in Nederland, geldt nu voor de hele EU.

In landen die geen onderdeel zijn van de EU kun je wel de app openen en de gids gebruiken, maar je kunt geen programma's afspelen.

 

Waar vind ik iTV app?

- Download de app voor iPhone of iPad - Download de app voor Android Phone of Tablet Je favoriete TV-programma’s kan je nu dus gewoon in de hele EU bekijken door het opheffen van de 'geoblocking'. 🙂

Als je hier vragen over hebt dan horen we dat graag!

 

Laatste update: januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Idd goed nieuws, ben een weekje in Zwitserland en verheugde me er al op.
Op zich werkt de App, maar als ik een uitzending daadwerkelijk wil gaan kijken krijg ik steeds "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens". Jammer dus........ ? al enkele dagen geprobeerd, op telefoon, iPad en laptop! Of gaat iemand me nu zeggen dat Zwitserland niet onder de EU valt.

Zoals wjb al aangeeft valt Zwitserland niet onder de EU. Dit voorbeeld staat overigens ook precies in het topic aangegeven.

wanneer kunnen we weer vis de laptop kijken?
interactievetv.nl.

En waar blijft de Windows 10 versie?
Er komt geen app voor Windows. Dus ook interactievetv.nl.

Behalve als je Firefox als browser hebt natuurlijk.
En dan maar denken dat er bij KPN wel een paar knappe bollen zouden werken aan dit soort projecten.

Klopt, er komt dus een nieuwe versie van interactievetv.nl. Dan zal het wel via Firefox weer mogelijk zijn maar tot die tijd kan je bijvoorbeeld Chrome gebruiken.

Ik zie dat je een apart topic hebt geopend voor je laatste reactie.
Reputatie 2
Nu nog opnames kijken mogelijk maken via de itv-app. Iedereen tevreden! 😉
Reputatie 2
[quote=Paul_]Idd goed nieuws, ben een weekje in Zwitserland en verheugde me er al op.
Op zich werkt de App, maar als ik een uitzending daadwerkelijk wil gaan kijken krijg ik steeds "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens". Jammer dus........ ? al enkele dagen geprobeerd, op telefoon, iPad en laptop! Of gaat iemand me nu zeggen dat Zwitserland niet onder de EU valt.


Hahaha. Lekker verdiept in het land waar je naartoe bent gegaan. 😃
Reputatie 7
Nu nog opnames kijken mogelijk maken via de itv-app. Iedereen tevreden! ;-)

Reputatie 7
Badge +22
Nu nog opnames kijken mogelijk maken via de itv-app. Iedereen tevreden! ;-)@henkj999, het Is al mogelijk, zie afbeelding van wjb. ??
Ik was vorige week in Ierland (van 17-24 maart), maar daar werkte iTV niet omdat ik 'niet was aangesloten op mijn thuisnetwerk' Kan dat dan kloppen?
Reputatie 7
Badge +22
Ik was vorige week in Ierland (van 17-24 maart), maar daar werkte iTV niet omdat ik 'niet was aangesloten op mijn thuisnetwerk' Kan dat dan kloppen?Beste @TonHo, dat is apart, want op de 20ste is dat ingegaan. Vanaf 20 t/m 24 maart heeft het moeten werken. Het hele fijne weet ik er weer niet van, @Paul_, is hier dan iets misgegaan??? 🤔
Reputatie 2
Nu nog opnames kijken mogelijk maken via de itv-app. Iedereen tevreden! ;-)@henkj999, het Is al mogelijk, zie afbeelding van wjb. ??

Nee hoor. Niet op Android.
Reputatie 7
Nee hoor. Niet op Android.Dat screenshot was van de nieuwe iTV app op Android die momenteel door zo'n 500 abonnees getest wordt.
Maar ook met de "oude" iTV app op Android is het mogelijk opnames terug te kijken mits het een opname van een SD zender betreft.

Als je HD op 1 hebt, dan wordt van de HD zender automatisch ook een opname in SD formaat vastgelegd. Zodra de HD-"Glas" zenders onderdeel gaan uitmaken van HD op 1 zal dat ook voor de HD-"Glas" zenders gelden.
Reputatie 7
Ik was vorige week in Ierland (van 17-24 maart), maar daar werkte iTV niet omdat ik 'niet was aangesloten op mijn thuisnetwerk' Kan dat dan kloppen?Dat kan kloppen als je met een browser via de itvonline site wilde kijken. De huidige itvonline site is helaas nog altijd alleen binnen het thuisnetwerk te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +25
Dus een kleine samenvatting:

Opnames zijn te bekijken via de iTV app (in de huidige en de nieuwe die eraan zit te komen). Maar inderdaad wel alleen de SD-versie. Maak je opnames van de HD-versie dan is het niet terug te kijken. Zodra je 'HD-op-1' hebt (wat op dit moment gefaseerd wordt uitgerold) heb je dit probleem niet meer omdat dan automatisch ook de SD-versie wordt opgenomen.

@TonHo: Ik denk ook dat je probeerde te kijken via interactievetv.nl? Het kijken in de EU geldt op dit moment alleen nog voor de app.
Reputatie 2
Dus een kleine samenvatting:

Opnames zijn te bekijken via de iTV app (in de huidige en de nieuwe die eraan zit te komen). Maar inderdaad wel alleen de SD-versie. Maak je opnames van de HD-versie dan is het niet terug te kijken. Zodra je 'HD-op-1' hebt (wat op dit moment gefaseerd wordt uitgerold) heb je dit probleem niet meer omdat dan automatisch ook de SD-versie wordt opgenomen.

@TonHo: Ik denk ook dat je probeerde te kijken via interactievetv.nl? Het kijken in de EU geldt op dit moment alleen nog voor de app.


Wat is dit voor achterlijk gedoe, KPN? SD-kwaliteit is geen kwaliteit, zou al niet meer aangeboden moeten worden, zeker niet bij glasvezel. Daarnaast is tegenwoordig elke mobiele telefoon uitgerust met een HD-display. Kortom: niemand zit te wachten op SD. Dat ik geen HD op 1 heb, moet niet uitmaken. Graag alsnog de opnames die ik maak, beschikbaar maken. SD wordt hier niet bekeken. Geen gezicht!
Reputatie 7
Badge +22
Ik snap niet dat er nog steeds SD streams wordt gebruikt. Als ik meer dan 100 Mbit/s hebt, dan moet ik dat ook in HD kunnen zien, en niet in SD. Maar ik weet het al waar het op uit draait door KPN, dan wordt er weer gezegd dat dit een belasting is voor het netwerk. 😕
Reputatie 2
Het kan geen belasting voor het netwerk zijn. KPN trekt mensen over de streep met glasvezel omdat dit juist géén enkel probleem kent qua capaciteit. Oneindig veel zenders. Oneindige snelheid. Daarom glasvezel genomen. Valt tot op heden vies tegen qua mogelijkheden.
Reputatie 1
Ik ben niet zo handig met laptop, ipad of mobiel.
In het vervolg kan ik dus in het buitenland op de camping, gemakkelijker tv kijken wanneer ik een abonnement heb op interactieve tv van kpn. Dit wanneer er een wifi is op de camping.
Kan dit via mijn laptop?

vr. gr grutto.
Reputatie 1
Badge
Lees ik uit nieuwsgierigheid even dit draadjes kan ik op mijn telefoon de nieuwe itv app downloaden met ondersteuning voor chromecast.
Balen. Die chromecast ligt even niet in huis. Aankomend weekend even testen. Ziet er wel goed uit!!
Reputatie 7
Badge +22
Het kan geen belasting voor het netwerk zijn. KPN trekt mensen over de streep met glasvezel omdat dit juist géén enkel probleem kent qua capaciteit. Oneindig veel zenders. Oneindige snelheid. Daarom glasvezel genomen. Valt tot op heden vies tegen qua mogelijkheden.Ook in Glasvezel investeert KPN niet meer zoveel. Ze investeren meer in koper, want deze zijn ze aan het upgraden, dat ook op koper meer dan ca. 400 Mbit/s gehaald kan worden.
Ik ben niet zo handig met laptop, ipad of mobiel.
In het vervolg kan ik dus in het buitenland op de camping, gemakkelijker tv kijken wanneer ik een abonnement heb op interactieve tv van kpn. Dit wanneer er een wifi is op de camping.
Kan dit via mijn laptop?

vr. gr grutto.
Nee, met de laptop wordt gebruik buiten je eigen wifi nog niet ondersteund. Dus zelfs niet in Nederland. Wel met tablet en smartphone.
Reputatie 7
Badge +30
----
Reputatie 2
Even over die 4 maanden, is er ook een cooldown? Of is die 4 maanden het max wat je per jaar mag doen.

Stel, ik ga naar Duitsland voor 4 maanden. Ik ga terug naar Nederland. Wanneer kan ik dan weer 4 maanden TV kijken?
8 Maanden later.
Reputatie 7
Badge +30
8 Maanden later.Maar het is dus een rollend vak? Of kan ik ook 8 maand in het buitenland zitten als ik dat maar in de 4 laatste maanden van het jaar doe en de 4 eerste maanden van het jaar er op
Reputatie 1
Ik ben niet zo handig met laptop, ipad of mobiel.
In het vervolg kan ik dus in het buitenland op de camping, gemakkelijker tv kijken wanneer ik een abonnement heb op interactieve tv van kpn. Dit wanneer er een wifi is op de camping.
Kan dit via mijn laptop?

vr. gr grutto.
Nee, met de laptop wordt gebruik buiten je eigen wifi nog niet ondersteund. Dus zelfs niet in Nederland. Wel met tablet en smartphone.


Oke, moet de tablet nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? En kan ik de tablet aansluiten op een t.v. zodat ik op een t.v. televisie kan kijken?
Reputatie 7
Met een Android of iOS telefoon en een Chromecast is dat ook mogelijk.
Overigens komt er medio 2018 een nieuwe itvonline site waarmee ook buiten de deur televisie gekeken kan worden.
Oke, moet de tablet nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? En kan ik de tablet aansluiten op een t.v. zodat ik op een t.v. televisie kan kijken?Voor Android geldt d8 ik versie 4.3 als minimum. Ik heb nog een Windows tablet waarop de verouderde Windows app nog werkt (via VPN) en die heeft een HDMI-aansluiting waarmee ik op een groter (tv-)scherm kan kijken.