TV kijken in de hele EU via de iTV app van KPN

  • 20 March 2018
  • 128 reacties
  • 80790 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

715c7c07-a605-4187-9cc2-3c84b9a12642.jpg

Goed nieuws! Vanaf vandaag is het mogelijk om live TV te kijken in de hele EU via de iTV app. Superhandig natuurlijk na 'Roam Like Home'. Zo kun je dus nog gemakkelijker op de hoogte blijven van je favoriete programma tijdens vakanties of een weekendje weg. Je wordt geïnformeerd via een bericht op de tv. Zie ook: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning
 

Waarom deze wijziging?

Dit heeft te maken met een wijziging in Europese wetgeving waardoor online-content nu in de hele EU beschikbaar moet zijn. Dit geldt dus ook voor bijvoorbeeld Netflix en andere betaalde videodiensten.

Let op: Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk zijn geen onderdeel van de EU.
 

Waar moet ik rekening mee houden?

Je hoeft hier niets extra’s voor te doen en er worden geen extra kosten in rekening gebracht. Er is ook geen update nodig van de iTV app. De kwaliteit van de verbinding kan echter wel per lidstaat verschillen. Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan je in Nederland gewend bent. Het is mogelijk om de iTV app te gebruiken in het buitenland voor een maximale periode van 4 maanden. Deze regelgeving geldt alleen voor EU lidstaten. Het kan dus voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken. Je hebt wel je abonnementnummer en Interactieve TV pincode nodig om buitenshuis in te loggen in de iTV app. Die gegevens kan je o.a. vinden in MijnKPN onder 'Instellingen'.
 

Welke zenders kan ik zien?

Het gaat om de zenders die buitenshuis te zien zijn. On demand en alle opnames die je in de iTV app buitenshuis kunt afspelen, zijn ook in de EU beschikbaar. Dus wat je eerder buitenshuis kon zien in Nederland, geldt nu voor de hele EU.

In landen die geen onderdeel zijn van de EU kun je wel de app openen en de gids gebruiken, maar je kunt geen programma's afspelen.

 

Waar vind ik iTV app?

- Download de app voor iPhone of iPad - Download de app voor Android Phone of Tablet Je favoriete TV-programma’s kan je nu dus gewoon in de hele EU bekijken door het opheffen van de 'geoblocking'. 🙂

Als je hier vragen over hebt dan horen we dat graag!

 

Laatste update: januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 1
Oke, moet de tablet nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? En kan ik de tablet aansluiten op een t.v. zodat ik op een t.v. televisie kan kijken?Voor Android geldt d8 ik versie 4.3 als minimum. Ik heb nog een Windows tablet waarop de verouderde Windows app nog werkt (via VPN) en die heeft een HDMI-aansluiting waarmee ik op een groter (tv-)scherm kan kijken.


Het getal 4.3 staat voor besturingssysteem(?) van android(?).
Hoe is dit voor een iPad, waar moet die aan voldoen?
Ik heb 't even opgezocht voor je, grutto.
Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 4.3 gebruiken
(bron: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning)
Nog steeds is het niet mogelijk om op de Canarische eilanden TV te kijken. Ook EU toch?
Reputatie 7
Nog steeds is het niet mogelijk om op de Canarische eilanden TV te kijken. Ook EU toch?Dat zou gewoon mogelijk moeten zijn.
Ben er geweest in Maart. Cran Canaria. Playa del Ingles..Niet mogelijk!!!!!!!
Reputatie 7
Ben er geweest in Maart. Cran Canaria. Playa del Ingles..Niet mogelijk!!!!!!!Ben je daar voor of na 20 maart geweest?
18 Tot 25 maart geweest
Met de normale APP en met de Beta App geprobeerd.
Reputatie 7
Met de normale APP en met de Beta App geprobeerd.Helder, ik hoop voor KPN dat je ondertussen ook op de Canarische eilanden de app kunt gebruiken immers sinds 1 april is het niet meer vrijblijvend.
Hoi Trijntje. Wjb heeft het bij het juiste eind. Wij hebben nu de verplichting om dat in europa beschikbaar te maken. Helaas ken ik niemand die nu op de Kanarische eilanden is. Toen ik voorstelde om, als busines trip die kant op te gaan en het te testen werd dat helaas niet serieus genomen ;-)

Ik ga er van uit dat de dienst het daar nu doet. En we zullen er uiteraard direct werk van maken als er iets speelt.
Reputatie 7
Toen ik voorstelde om, als busines trip die kant op te gaan en het te testen werd dat helaas niet serieus genomen ;-)Wat raar. 😉
WAARSCHUWING: sluit de app helemaal af om hoge kosten te voorkomen

Bij het uitkomen van de nieuwsbrief was ik toevallig in Frankrijk, toen ik las dat je met de iTV app tegenwoordig ook TV binnen Europa kunt kijken. Nieuwsgierig als ik ben heb ik dit natuurlijk direct geprobeerd, maar niet te lang omdat ik weet dat het roamen in het buitenland snel op kan lopen.
Na mijn positieve test, heb ik de app afgesloten...., althans, dat dacht ik.
Kennelijk blijft deze app op de achtergrond MB's gebruiken als je hem uitlogt. De volgende dag vond ik in mijn sms berichten een bericht van mijn provider, die mij mededeelde dat zij mijn roaming in het buitenland uitgeschakeld hadden omdat ik een rekening van € 60,53 had opgebouwd voor roaming in het buitenland!!!

Amper bekomen van de schrik van dit bedrag, ging ik op zoek naar de oorzaak en zag dat deze kosten puur en alleen gemaakt waren tussen 00.40 uur en 00.52 uur. Ik lag toen in bed en was niet bezig op internet!
Verder onderzoek in mijn telefoon leerde mij dat KPN iTV app in die tijd in de achtergrond, 1,91 GB verbruikt had, hetgeen mijn hoge rekening veroorzaakt!

Dit was dus een ontzettend duur grapje!

Wees dus gewaarschuwd en sluit de app volledig af!
Reputatie 7
Badge +30
Cross-posten is eigenlijk niet toegestaan.

Wil je meer info over bovenstaande, check dan hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/waarschuwing-sluit-je-itv-app-volledig-af-in-het-buitenland-om-hoge-roamingkosten-te-voorkomen-451096
Kom er net achter dat KPN TV kijken in Europa nIet werkt op laptop of PC wel via de app op mobile of tablet Dit wordt bevestigd door KPN via chat . Vreemd bij Ziggo werkte het wel op de pc of laptop( na bufferig ivm matig internetontvangst in hotel) !!!! Niet zo handig KPN !! Getest in Londen 18-5-2018. Ziggo wel op de laptop ,KPN niet
Frasca. Eind juli zou de nieuwe website http://interactievetv.nl gelanceerd worden. Deze ondersteunt gebruik buitenshuis en dus ook E.U.
Reputatie 7
Badge +21
Beste Frasca, bedankt voor je berichtje!
Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om via een computer of laptop de website https://www.interactievetv.nl/ te bereiken. Je kan wel gebruik maken van de KPN iTV app in heel Europa, de website volgt nog hopelijk deze zomer! Dus nog even geduld, dan kan je ook via KPN in Europa op je laptop televisie blijven kijken.
Fijn maar ik wil gewoon in NL onderweg kunnen kijken zónder mijn locatie aan te zetten, hoe?
Reputatie 7
Fijn maar ik wil gewoon in NL onderweg kunnen kijken zónder mijn locatie aan te zetten, hoe?Door de app de machtiging voor "Uw locatie" te ontnemen en via wifi te kijken.
Is beetje lastig onderweg kijken op Wi-Fi, dan maar weer naar Ziggo denk ik.

Reputatie 7
De Ziggo GO app vraagt inderdaad geen machtiging voor het uitlezen van de locatie.
Hoe de Ziggo app dan vaststelt of je wel of niet binnen de EU bent weet ik niet.
KPN heeft aangegeven de locatie niet op te slaan en alleen te gebruiken om vast te stellen of je je binnen Europa bevindt.

bron

Ja, zelf ben ik er ook niet zo'n voorstander van om apps zomaar toegang te verlenen tot mijn locatie, maar aan de andere kant moeten we er toch vanuit mogen gaan dat KPN de waarheid spreekt.
Ze zien sowieso via welke netwerk ik verbinding maak.

Dat ik niet eens locatiediensten had op mijn mobiel kreeg ik ook gewoon een SMS als ik de grens over ging dat ik moest denken aan de roaming i.o.d..

Lijkt mij voldoende informatie.
Reputatie 7
Ze zien sowieso via welke netwerk ik verbinding maak.Nee, dat ziet die app ook niet, want ook daar heeft de Ziggo GO app geen machtiging voor verkregen.
Mag je ook op meerdere schermen tegelijk kijken dus zowel op telefoon als op tab of mag je maar op de itv app maar op 1 apparaat gebruiken?

Gr wesley
Reputatie 7
Je kunt tegelijkertijd op 3 apparaten van de app en/of website gebruik maken.
Om ITV op je laptop buiten het KPN netwerk te kunnen gebruiken installeer dan een android emulator, vervolgens installeer je de ITV app in de emulator en je kan overal (zelf in en buiten EU door middel van een GPS hack) fullscreen live tv kijken.