TV kijken in de hele EU via de iTV app van KPN

  • 20 March 2018
  • 128 reacties
  • 80790 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

715c7c07-a605-4187-9cc2-3c84b9a12642.jpg

Goed nieuws! Vanaf vandaag is het mogelijk om live TV te kijken in de hele EU via de iTV app. Superhandig natuurlijk na 'Roam Like Home'. Zo kun je dus nog gemakkelijker op de hoogte blijven van je favoriete programma tijdens vakanties of een weekendje weg. Je wordt geïnformeerd via een bericht op de tv. Zie ook: De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning
 

Waarom deze wijziging?

Dit heeft te maken met een wijziging in Europese wetgeving waardoor online-content nu in de hele EU beschikbaar moet zijn. Dit geldt dus ook voor bijvoorbeeld Netflix en andere betaalde videodiensten.

Let op: Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk zijn geen onderdeel van de EU.
 

Waar moet ik rekening mee houden?

Je hoeft hier niets extra’s voor te doen en er worden geen extra kosten in rekening gebracht. Er is ook geen update nodig van de iTV app. De kwaliteit van de verbinding kan echter wel per lidstaat verschillen. Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan je in Nederland gewend bent. Het is mogelijk om de iTV app te gebruiken in het buitenland voor een maximale periode van 4 maanden. Deze regelgeving geldt alleen voor EU lidstaten. Het kan dus voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken. Je hebt wel je abonnementnummer en Interactieve TV pincode nodig om buitenshuis in te loggen in de iTV app. Die gegevens kan je o.a. vinden in MijnKPN onder 'Instellingen'.
 

Welke zenders kan ik zien?

Het gaat om de zenders die buitenshuis te zien zijn. On demand en alle opnames die je in de iTV app buitenshuis kunt afspelen, zijn ook in de EU beschikbaar. Dus wat je eerder buitenshuis kon zien in Nederland, geldt nu voor de hele EU.

In landen die geen onderdeel zijn van de EU kun je wel de app openen en de gids gebruiken, maar je kunt geen programma's afspelen.

 

Waar vind ik iTV app?

- Download de app voor iPhone of iPad - Download de app voor Android Phone of Tablet Je favoriete TV-programma’s kan je nu dus gewoon in de hele EU bekijken door het opheffen van de 'geoblocking'. 🙂

Als je hier vragen over hebt dan horen we dat graag!

 

Laatste update: januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik heb een adres in Gran Alacant, vlakbij Alicante, aan de oostkust van Spanje. Het is nu niet meer mogelijk met de nieuwe app om tv programma's te bekijken. De melding: Afspelen niet mogelijk. Het is helaas niet mogelijk video's te bekijken buiten de EU. De helpdesk snapt dat Spanje in de EU ligt en denkt dat het een software probleem is in de app. Okay, maar waarom dan Spanje ineens niet meer in de EU? Wanneer wordt die fout hersteld? Waarom zo'n melding over video's als ik gewoon om 20:00 het Nederlandse nieuws via de app wil bekijken, ik bedoel is dat nieuws dan een video?

Admin: quote van startbericht verwijderd i.v.m. leesbaarheid van topic
Reputatie 7
Badge +30
Hoi bwzwart, welkom, en goede vraag! Natuurlijk ligt Spanje in de EU. Wat ik vermoed is dat je een verkeerd IP-adres hebt. Je moet verbonden zijn met internet om iTV Online te kunnen gebruiken. Voor die internetverbinding maak je gebruik of van mobiel internet, of van wifi in de buurt. OP het moment dat jij met de wifi of het mobiele netwerk verbindt krijg je een IP-adres toegewezen. Elk IP-adres heeft een locatie aan zich verbonden. Daar zijn databases voor waarin dit allemaal opgenomen is. Als de app merkt dat jij een niet-Nederlands IP hebt, controleert deze via dergelijke dtabases wat de geregistreerde locatie is van je IP. Als daar een fout in zit, en je IP heeft niet 'Spanje' als locatie maar (bijvoorbeeld) 'Algerije' dan is dat ook waar de app denkt dat je bent. En als dat dus een buiten-Europa land is, dan kun je niet kijken.

Dit kun je controleren. Ga, op de verbinding die je normaal gebruikt als je iTV Online probeert te kijken, naar iplocation.net. Je ziet dan middenbovenin je Public IP Address en als je naar beneden scrollt een tabel met daarin de locatie die de verschillende databases aan je IP geven. Als daar op een of meerdere plekken een niet-Europees land staat, dan is dat het probleem. Wij kunnen daar helaas niets aan doen. Je maakt dan of gebruik van een VPN (waarbij een IP-adres van een andere locatie juist de bedoeling is) of de provider van het internet heeft dit verkeerd geregistreerd staan.

Als in de tabel echter overal netjes Spanje staat, dan hoor ik het graag. Dan kan ik hier intern navraag over doen. Geef in dat geval ook even aan het merk en type van je toestel.
Reputatie 1
Badge
Hoi bwzwart, welkom, en goede vraag! Natuurlijk ligt Spanje in de EU. Wat ik vermoed is dat je een verkeerd IP-adres hebt. Je moet verbonden zijn met internet om iTV Online te kunnen gebruiken. Voor die internetverbinding maak je gebruik of van mobiel internet, of van wifi in de buurt. OP het moment dat jij met de wifi of het mobiele netwerk verbindt krijg je een IP-adres toegewezen. Elk IP-adres heeft een locatie aan zich verbonden. Daar zijn databases voor waarin dit allemaal opgenomen is. Als de app merkt dat jij een niet-Nederlands IP hebt, controleert deze via dergelijke dtabases wat de geregistreerde locatie is van je IP. Als daar een fout in zit, en je IP heeft niet 'Spanje' als locatie maar (bijvoorbeeld) 'Algerije' dan is dat ook waar de app denkt dat je bent. En als dat dus een buiten-Europa land is, dan kun je niet kijken.

Dit kun je controleren. Ga, op de verbinding die je normaal gebruikt als je iTV Online probeert te kijken, naar iplocation.net. Je ziet dan middenbovenin je Public IP Address en als je naar beneden scrollt een tabel met daarin de locatie die de verschillende databases aan je IP geven. Als daar op een of meerdere plekken een niet-Europees land staat, dan is dat het probleem. Wij kunnen daar helaas niets aan doen. Je maakt dan of gebruik van een VPN (waarbij een IP-adres van een andere locatie juist de bedoeling is) of de provider van het internet heeft dit verkeerd geregistreerd staan.

Als in de tabel echter overal netjes Spanje staat, dan hoor ik het graag. Dan kan ik hier intern navraag over doen. Geef in dat geval ook even aan het merk en type van je toestel.

In de tabel staat 149.71.237.110: 1x Spain Region Valencia City Alicante, 2x Region Madrid City Madrid en 1x United States zonder Region en zondet City. Als ik het modem reset krijg ik een nieuw IP 149.34.50.70, maar weer 3x Spain en 1x United States. Wat kan ik verder doen?
Reputatie 1
Badge
Hoho, nog een keer modem reset en nou werkt KPNiTV weer.
Reputatie 1
Badge
Hoho, nog een keer modem reset en nou werkt KPNiTV weer.
Blijft onverklaarbaar dat in die database er 3x Spanje en 1x United States staat, en dat de app het dan bij het ene IP adres niet doet en bij het volgende IP adres bij een andere volgorde, nl eerst 1x United States en dan 3x Spain, het wel doet. Dat zal de meeste gebruikers ver boven de pet gaan.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het nu weer werkt, bwzwart! Het komt vaker voor dat een IP-adres niet in alle databases dezelfde locatie heeft. Dat kan dan ook voor deze issues zorgen, afhankelijk van welke database door een app of dienst gebruikt wordt. Welke database, of databases, wij gebruiken durf ik niet te zeggen. Maar resetten tot je een ander IP-adres krijgt is in deze gevallen dan de beste methode.
Graag wil ik gebruik maken van itv in frankrijk . Ik heb Wi-Fi maar kpn geeft aan dat er geen rechten voor zijn
Reputatie 7
Vanmiddag op mijn telefoon via wifi de laatste 20 kilometer van de beslissende etappe van de Tour de France gekeken vanuit de lodge hier in Zuid-Afrika.
Met beeldkwaliteit op laag en een VPN verbinding via ons thuisnetwerk ging dat uitstekend.
Reputatie 7
Badge +28
@wjb: Hele fijne vakantie nog, geniet ervan! 🙂

@monpas: Welkom! Krijg je dit bij elke zender te zien of bij een aantal? Niet elke zender is buitenshuis te bekijken. Het volledige overzicht vind je op Zenderoverzicht: TV zenders van Interactieve TV | KPN > Online tv-kijken (onderweg).
Deze zenders kan je buitenshuis in de E.U. kijken:

bron: Breedbeeldweetjes

NPO 1
NPO 2
NPO 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
NET 5
Veronica
RTL8
Comedy Central
Spike
Fox Sports 1
Discovery
Fox
TLC
National geographic
SBS 9
MTV
Investigation Discovery (ID)
Xite
Dreamworks
24kitchen
BBC First
Disney channel
History
Nickelodeon
LoveNature
Eurosport1
Viceland
Insight
Njam!
BBC World News
Beleef KPN
NPO Nieuws
NPO Zappelin
Cartoon Network
CNN
Al jazeera
France 2
RTV-7
Rai Uno
TV 538
Reputatie 3
Badge +1
Jullie vergeten te vermelden dat kijken op de iPad alleen gaat vanaf IOS 10. Op oudere iPad's vanaf plm 7 jaar oud draait alleen IOS 9 nog maar. En dat werkt NIET grgrgrgrgrgrgrgr Gebeld hierover het het antwoord was IOS 9 is niet veilig genoeg. BS laat de klant dat zelf beslissen. EN ZET * die IOS 9 versie erop.

*Admin: reactie aangepast i.v.m. schelden en de huisregels van het Forum.
Reputatie 7
Badge +21
@MelskeH, het is zeker wel bekend. Op onze website kan je vinden dat het vanaf iOS 10.0 kan:

Kijk via de app voor Android of IOS

Met de gratis app kijk je op je tablet of smartphone (iOS vanaf 10.0 en Android vanaf 5) onderweg via openbare wifi-netwerken, 3G of 4G.

Daarnaast staat het ook in de Apple Store bij de app én kan je het op meerdere plekken op ons Forum vinden. Apple ondersteund iOs 9 niet meer zoals voorheen en heeft hiermee een risico genomen. Wij updaten onze apps nog wel, waardoor het kan zijn dat bepaalde besturingssystemen niet meer overeenkomen met wat wij ervan vragen en andersom. Dat is helaas niet aan de klant om te bepalen
Reputatie 1

graag wil ik weten of xs4all ook zon app heeft

Reputatie 7

graag wil ik weten of xs4all ook zon app heeft

https://www.xs4all.nl/klant/xs4all-televisie-app/

Reputatie 7

Zeker @bertus-6, die bestaat ook voor XS4ALL gebruikers!  ook hier: veelgestelde vragen tv app XS4ALL vind je er veel informatie over. Veel online kijkplezier! 

Ik zit al een aantal dagen in hetzelfde hotel in zuid duitsland. Top WIFI. verbinding,  Netflix werkt probleemloos, RTL nieuws via de eigen site..perfect.

Maar de KPN ITV werkt meer niet dan wel. Soms gaat het goed, andere dagen krijg ik diverse foutmeldingen zoals:

Error during Licence server request.

Of gewoonweg...de app werk even niet….

Echt betrouwbaar is het dus niet en dat is niet fijn voor kinderen die erg op hun favo programma zitten te wachten. Pa en Ma ook trouwens.

Ik zit in Finland en ben net overgestapt van Ziggo naar KPN.

Deze app is een bedrijf als KPN totaal onwaardig, ik heb het na twee weken opgegeven. De Ziggo Go app was een stabiele glijder vergeleken met deze onkijkbare stuiterbal van u. Het begint met drie vier keer opstarten en met een beetje geluk hoor je maar tien keer dezelfde tekst van de reporter. Daarna zwart veel zwart en ergenis maar geen beeld. Niet live en ook niet terug te kijken. Kortom het ding werkt niet.
Als je na het vertellen van je problemen dan hier leest dat eraan gewerkt wordt is er nog hoop. Helaas staat er dat het niet op te lossen is! 

Dat is mij niet verteld toen ik overstapte, dat jullie een app hebben die niet in het buitenland werkt! Ik heb het duidelijk gevraagd! in Finland doet hij het toch ook? Ik zit hier tot half september en had dat dus wel eerder willen weten dat begrijpt u wel zeker. Deze zomer dan maar zonder KPN en daarna ook als er geen fatsoenlijke app op stapel staat.

Al met al wordt dit een dure overstap wisseling zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Willem Finland, we hebben je reactie verplaatst, van een oud topic naar dit topic dat specifiek over de iTV app in het buitenland gaat. Jammer om te lezen dat de app bij jou niet lekker werkt. In het startbericht bovenin staat meer informatie, ik raad je aan om dat door te lezen. Controleer daarnaast ook wat de kwaliteit van je internetverbinding is, en test indien mogelijk een ander (wifi) netwerk. Als je vragen hebt, laat het gerust hier weten.

Ik zit nu op Lanzarote maar helaas geen beeld. Ik heb de nieuwe app maar het beeld blijf zwart. Helaas

Het is echt goed bedoelt dat advies. Maar denk eens als bedrijf aan het feit dat alles het goed doet behalve de KPN-app. Dan moet er toch een lampje gaan branden?
Huur een techneut in die in de keuken heeft gekeken van al die apps die het wel doen, dat is mijn advies.

Goedenavond, ik heb niets veranderd maar vandaag kon ik opeens wel kijken!

opgelost!!

Reputatie 5
Badge +5

Ik ga in september 4 weken op vakantie naar de VS.

Kan iemand mij vertellen of ik daar de KPN ITV website of app wel kan draaien om opnames te programmeren of te beheren, zoals wissen?

(Om te kijken zal een een single tunnel VPN met mijn thuisnetwerk gebruiken.)

Groeten, Marco

Reputatie 7

Ik ga in september 4 weken op vakantie naar de VS.

Kan iemand mij vertellen of ik daar de KPN ITV website of app wel kan draaien om opnames te programmeren of te beheren, zoals wissen?

(Om te kijken zal een een single tunnel VPN met mijn thuisnetwerk gebruiken.)

Groeten, Marco

Als het goed is kan je buiten de EU wel opnames inplannen en beheren.

En mocht dat onverhoopt toch niet kunnen dat kan je dat natuurlijk altijd via die VPN verbinding doen.

Ik neem aan dat je met een single tunnel VPN bedoelt dat je alle communicatie via die tunnel laat lopen.

Klopt dat?

Reputatie 5
Badge +5

 @wjb Dat klopt inderdaad.

Ter info:

Als op je laptop in het buitenland alle internetverkeer via de VPN(*) loopt, denk de webbrowser dat ‘ie zich bij jouw thuis in Nederland bevindt en zal KPN ITV ook tv-beeld doorgeven.

(*) We hebben 't hier over een VPN met jouw eigen internetrouter.

Reputatie 7

 @wjb Dat klopt inderdaad.

Dan gaat dat werken.

Let op, als je gaat casten naar een Android TV of Chromecast, zorg er dan voor dat de communicatie van dat apparaat ook via de VPN tunnel loopt.