Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

TV kijken in het buitenland via Internet

Wij gaan overwinteren in Spanje. Ik heb een abonnement van KPN Compleet.
Hoe kom ik aan het internet in Spanje.
Ik neem mijn Laptop mee.
Is het mogelijk om dit via KPN te regelen, of kan ik in Spanje GB kopen ?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

2 Reacties

Reputatie 6
Je kunt alleen in Spanje van de app van KPN gebruik maken als je thuis een VPN installeert. Hierover kan @wjb je uitleg geven. (ik zou niet eens weten of je daar een extra apparaat voor nodig hebt). Volgens mij kun je met VPN ook buitenshuis gebruik maken van een laptop (waarop je normaal gesproken buiten de deur geen gebruik kan maken van "interactieve tv online").

Ik denk dat je het beste in Spanje (ook) een vaste internet-aansluiting kunt aanvragen. Langer dan 30 dagen aaneengesloten dáár gebruik maken van je bundel kan niet (EU regeling). Die regeling is alleen voor vakanties, dus relatief kort verblijf, elders in Europa.
Wat ook nog kan is, voor bv. je tablet, een Spaanse sim aanschaffen.

Kennissen van mij zitten ook de helft van het jaar in Spanje. Gebruiken daar een Spaanse vaste internet-aansluiting; en Spaanse sim's/mob. nrs.
Voor TV gebruiken zij Canaldigitaal omdat ze dat zowel hier als daar gewoon met de schotel kunnen krijgen.
Reputatie 5
Hoi Papioni,

Lees hier meer over het gebruik van je mobiele diensten in Europa: http://k.pn/96OF6G Hier staat eigenlijk alles wat je moet weten over het gebruik van je mobiele KPN abonnement in het buitenland. iTV Online kan niet in het buitenland gebruikt worden. Zoals je leest zijn er mogelijkheden, maar die kan ik je niet adviseren, omdat het zo is ontworpen dat je dit niet buiten Nederland kunt gebruiken.

Alvast veel plezier in Spanje gewenst! 🙂

Reageer