Beantwoord

tv kijken in het Verenigd Koninkrijk

  • 25 November 2020
  • 11 reacties
  • 1152 keer bekeken

Dag,

Als ik via de KPN app live tv wil kijken, komt er een melding “uitzending bekijken niet mogelijk buiten de EU”.

Echter staat het Verenigd Koninkrijk wel in het lijstje waar de interactieve tv gewoon moet werken.

Wie weet de oplossing?

Groet Erwin 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin82 4 December 2020, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Erwin82!

Bij mijn weten hoor je op dit moment inderdaad nog te kunnen kijken vanuit het Verenigd Koninkrijk, ik ga even voor je vragen of dit wellicht onlangs veranderd is met het oog op Brexit. Kom er op terug zodra ik meer weet!

Reputatie 7
Badge +20

Laatste keer dat ik in Schotland was, kon ik met de Chromecast en telefoon samen zonder problemen KPN kijken via de app op de telefoon. 

 

De vraag is wat verstaat men onder EU?

Alle landen Europa?

Of alle landen van de lidstaten van de EU? Dat zijn er maar 27.

Zie ook hier. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Erwin82, ik heb een reactie terug van de iTV online mensen!

Binnen Nederland en andere landen in de EU kan je deze melding soms krijgen, als je bijvoorbeeld verbonden bent via een VPN, proxy of bijvoorbeeld een hele speciale ISP die hun verkeer via een ander land door routeert. Ze willen graag onderzoeken waar deze melding bij jou door wordt veroorzaakt nu, zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Ook hoor ik graag met wat voor apparaat je probeert te kijken en wat je WAN ip is, dit kan je opvragen via www.myip.com. Als laatste willen ze graag een datum/tijdstip weten waarop je geprobeerd hebt te kijken en deze melding kreeg. Hoor het allemaal graag!

Hoi!

Bedankt voor het uitzoekwerk. Vorige week was ik in een hotel in London, ben nu in Manchester. Hier werkt de KPN app ineens zonder problemen!

Misschien heeft het dan toch iets te maken met de internetverbinding van het hotel in London.

In ieder geval werkt het nu prima.

Het zou kunnen dat het hotel in Londen via een Amerikaanse partner internet heeft. Een Sheraton bijvoorbeeld.

Joop2011

Het is E.U. dus Europese Unie. Dat is niet het zelfde als het werelddeel Europa….

Zeker met een no-deal Brexit zal het in het V.K. sowieso niet meer werken voor ITV (alleen nog via VPN). Officieel heeft het V.K. de E.U. per 31 januari 2020 al verlaten, maar tot en met 31 december 2020 is er een overgangsperiode (maar tot het moment van dit schrijven nog geen deal).
Of de mobiele bundel daar dan ook nog geldt…. KPN maakt voor Zwitserland en Andorra (beiden geen E.U. lid) een uitzondering.

Reputatie 7
Badge +20

Of de mobiele bundel daar dan ook nog geldt…. KPN maakt voor Zwitserland en Andorra (beiden geen E.U. lid) een uitzondering.

En vergeet Noorwegen niet, zelfde verhaal :wink: Hoe het na de Brexit zal gaan hebben we nog steeds niet duidelijk, ik hoop dat er snel meer over bekend zal zijn!

Hoi!

Bedankt voor het uitzoekwerk. Vorige week was ik in een hotel in London, ben nu in Manchester. Hier werkt de KPN app ineens zonder problemen!

Misschien heeft het dan toch iets te maken met de internetverbinding van het hotel in London.

In ieder geval werkt het nu prima.

Dan zal het inderdaad iets te maken hebben gehad met de verbinding daar, top dat je in Manchester wel weer gewoon kunt kijken!

Reputatie 7

KPN maakt voor Zwitserland en Andorra (beiden geen E.U. lid) een uitzondering.

En vergeet Noorwegen niet, zelfde verhaal :wink: Hoe het na de Brexit zal gaan hebben we nog steeds niet duidelijk, ik hoop dat er snel meer over bekend zal zijn!

Volgens mij maakt KPN t.a.v. iTV geen uitzondering voor Zwitserland, Andorra en Noorwegen.

Het gebruik van iTV (app en site) is echt beperkt tot de landen binnen de EU.

Ik verwacht eigenlijk dat ook in het Verenigd Koninkrijk binnenkort geen gebruik meer gemaakt kan worden van de iTV app en site.

Tja, @wjb 

@Maja_  heeft dat maar voor een deel gequote van mij. Volledig is die zin:

PeterG schreef: Of de mobiele bundel daar dan ook nog geldt…. KPN maakt voor Zwitserland en Andorra (beiden geen E.U. lid) een uitzondering.

Reputatie 7

Tja, @wjb 

@Maja_  heeft dat maar voor een deel gequote van mij. Volledig is die zin:

PeterG schreef: Of de mobiele bundel daar dan ook nog geldt…. KPN maakt voor Zwitserland en Andorra (beiden geen E.U. lid) een uitzondering.

Ik weet dat jij mobiele telefonie erbij gehaald hebt in jouw bericht. Toch doe ik dit met opzet even zo immers de vraag gaat helemaal niet over mobiele telefonie maar over iTV en voor dat je het weet denken lezers die dit topic in Google vinden dat de iTV app in Noorwegen, Zwitserland en Andorra beschikbaar is. Veel mensen lezen namelijk wat ze willen lezen of denken te lezen en niet wat er werkelijk staat.

Helder! wjb :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Goed punt @wjb, ik ga dit even aanpassen om verwarring te voorkomen :wink: