Beantwoord

TV kijken in Spanje met smarttv

  • 4 March 2019
  • 13 reacties
  • 1660 keer bekeken

kan ik ook op mijn smart tv zenders ontvangen in spanje als ik daar wiffi heb en zo ja wat heb ik daar dan voor nodig
icon

Beste antwoord door wjb 4 March 2019, 09:28

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Als die wifi krachtig genoeg is en de Internet verbinding heeft voldoende bandbreedte, dan kan je met de iTV app TV zenders casten naar jouw televisie.
Als die smart-TV een Android TV is, dan is Chromecast ingebouwd, anders zal je een Chromecast moeten aanschaffen.
Als de wifi ter plekke de wifi van een hotel, camping, bungalowpark of appartementencomplex is, dan zien we vaak dat apparaten op het wifi netwerk niet met elkaar kunnen praten. Dan zal je er zelf een routertje tussen moeten zetten.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685#post578233
bedankt voor de snelle reactie zoals je wel gemerkt hebt weet ik weinig van deze zaken en daarom vraag twee hoe koppel ik mijn telefoon waar de app op zit aan de smart tv
Reputatie 7
Is die smart-TV een Android TV?
Wat is het merk en type?
het is een 45 inch LG van 4 jaar oud type weet ik zo niet moet ik hem van de muur halen maar wat ik me kan herrineren is het een Android
Reputatie 7
LG is geen Android maar WebOS.
Je zult dan dus een Chromecast moeten kopen om naar de televisie te kunnen casten.
Zodra de Chromecast met de wifi verbonden is, zal jouw (android) telefoon of tablet deze kunnen zien en dan verschijnt het cast ikoontje vanzelf.

Heb je een vakantiewoning in Spanje, huur je een vakantiewoning of is die wifi van het complex waar jouw verblijf toe behoort. (hotel, appartementencomplex, bungalowpark, camping, ...)
nee eigen woning met eigen wiffi
heb er nu een schotel om tv te kijken en daar wil ik van af
Reputatie 7
Dan zal het allemaal goedkomen met zo'n Chromecast mits de snelheid van jouw Internet daar hoog genoeg is. (Minimaal 5Mbps, maar liever minstens 10Mbps)
okee

bedankt
oeps nog een laatste vraag
als ik mijn huis aan andere verhuur dan hebben ze zeker geen tv mijn mobiel met de app moet altijd in de buurt zijn ? of is daar ook een oplossing voor
Reputatie 7
Als je die Chromecast aan de televisie gekoppeld laat, dan kunnen ze met hun eigen KPN iTV app, Ziggo GO app, NPO Start app, Netflix app, YouTube app, etc via de televisie kijken.
Je wilt niet dat huurders met de iTV app via jouw KPN abonnement televisie kijken immers dan kunnen ze ook bij jouw opnames en deze verwijderen of nieuwe inplannen.
dat zou geen probleem zijn ik verhuur alleen aan bekende
dan moet ik ze de inlog codes geven van mijn kpn denk ik ?
Reputatie 7
Laat ze gewoon gebruik maken van hun eigen KPN iTV of Ziggo GO app.
Geef ze nooit jouw KPN ID ookal zijn het bekenden.
Aan die KPN ID hangt jouw hele abonnement en die gegevens wil je zelfs niet aan jouw familie en je beste vrienden geven.
Wat eventueel kan is dat je het abonnementsnummer en pincode geeft, maar ook daarmee zou ik voorzichtig zijn.
Als ze zelf ook hier in Nederland televisie bij KPN of Ziggo hebben, dan kunnen ze gewoon met hun eigen abonnement jouw Chromecast gebruiken.

Reageer