Beantwoord

TV kijken is niet meer te doen

  • 6 July 2019
  • 10 reacties
  • 312 keer bekeken

In de afgelopen maanden hebben we steeds vaker problemen met simpel TV kijken. Onze tv is aangesloten via 2 500Mbs devolos die het motorola kastje voeden. In het bijzonder op vrijdag en zaterdag avond ontstaan situaties waarbij het beeld en geluid alleen nog maar haperen. We resetten alle apparatuur (modem, devolos, motorola). Soms helpt het wat, soms niet. De laatste tijd controleren we expliciet de download snelheid van onze internet verbinding (via mijn mobiele telefoon en wifi direct op de experia wifi) en zien dat de snelheid soms tot 2 Mbs is gedaald. Dat is een structureel probleem. Dit kan zo niet langer, het niet te doen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 July 2019, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
welkom op het KPN forum. Om volledig gebruik te kunnen maken van alle interactieve tv functionaliteiten én te genieten van de beste beeldkwaliteit is het verstandig om de oude tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuw model. Dat kan heel eenvoudig en snel via deze link
Badge +19
En probeer de devolos te vervangen door een kabel.
Reputatie 7
Je praat over een Motorola kastje.
Die apparaten zijn echt te oud, ruil die dan ook om voor een Arris of Arcadyan via deze site.
Hoi @Annemiekevn . Welkom op het forum.
Heel irritant dat je deze ervaring hebt. Stap één is inderdaad om het kastje om te ruilen. Is dat gelukt?
Of daarmee je probleem is opgelost kan ik niet garanderen. Het zou namelijk goed kunnen dat de devolo's storen. Wellicht zijn er op de tijdstippen dat je de problemen ervaart bepaalde andere elektrische apparaten actief die het signaal verstoren? (te denken valt aan een wasdroger, dimmer van een lamp of bijvoorbeeld een magnetron)
Het komt vrij nauwkeurig bij het aansluiten van die dingen. Hier staat uitgelegd hoe.
Je internet snelheid kan een factor zijn. Om dat met zekerheid te zeggen wil ik je vragen om de speedtest met een bedraad aangesloten pc of laptop te doen.
Beste Erwin_ Ik heb op de bovenstaande link gedrukt. Daar werd een test gestart. Die test liet me zien dat ik een bestaand apparaat moest vervangen: met een afbeelding van de Experia box er bij. Die Experia box heb ik ingepakt en ingeruild. Thuisgekomen zie ik dat ik een Arris TV ontvanger heb ontvangen. Leek me ook wel gepast, want die Motorola was al heel oud: alleen heb ik nu natuurlijk geen verbinding meer: want mijn Experia is weg. Zou je dit zsm kunnen oplossen? Hartelijk dank!
Reputatie 7
Badge +24
Je praat over een Motorola kastje.
Die apparaten zijn echt te oud, ruil die dan ook om voor een Arris of Arcadyan via deze site.

Wij hebben ook nog Motorola's. Ze hebben geen Netflix. Maar verder, zijn de nieuwe kastjes merkbaar beter? Sneller?
Reputatie 7
Jup, gewoon omwisselen die handel!
Reputatie 7
Badge +11
Echt wel die oude Motorola's zappen ook nog eens heel traag 😮 omruilen die hap Nick 😅
Beste Erwin_ Ik heb op de bovenstaande link gedrukt. Daar werd een test gestart. Die test liet me zien dat ik een bestaand apparaat moest vervangen: met een afbeelding van de Experia box er bij. Die Experia box heb ik ingepakt en ingeruild. Thuisgekomen zie ik dat ik een Arris TV ontvanger heb ontvangen. Leek me ook wel gepast, want die Motorola was al heel oud: alleen heb ik nu natuurlijk geen verbinding meer: want mijn Experia is weg. Zou je dit zsm kunnen oplossen? Hartelijk dank!

Oh nee, Annemieke!! Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven dan stuur ik gelijk een nieuwe! (De snelste oplossing voor dit soort issues is trouwens bellen. Aangezien het forum niet 24/7 bemand wordt door KPN medewerkers ). Als je me voor 17:00 een seintje stuurt regel ik het direct voor je!
@Nick83 . Als je hierbij hulp nodig hebt, laat het weten! Wat voor experiabox heb je trouwens? We willen niet nog een zelfde situatie als met @Annemiekevn , uiteraard