Beantwoord

TV kijken op 2 toestellen lukt niet

  • 30 April 2019
  • 10 reacties
  • 1141 keer bekeken

Wij hebben interactieve tv met 2 TV ontvangers en met 3 DVS .
Een tv ontvanger in de woonkamer , 1 TV ontvanger op de slaapkamer boven.
Het lukt niet om tegelijkertijd op beide toestellen een andere zender te kijken of een opname te bekijken. Wij krijgen dan de volgende storing te zien : Zender tijdelijk niet beschikbaar of zwart beeld.

Als we dezelfde zender opzetten doen de TV 's het wel.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 May 2019, 16:54

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @jokalimi,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de DVS. Welke DVS heb je? En hoe is het aangesloten?
En welke TV ontvangers heb je van de KPN ter beschikking?
Hallo @jokalimi , welke internet snelheid heb je?
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @jokalimi , welke internet snelheid heb je?
Zou je dit eens bekabeld kunnen meten: Speedtest
En wat is de haalbaarheid op je adres: Fourstack
Hallo @jokalimi , om in HD te kijken heb je minimaal 8Mbps per tv nodig.
Hallo Jan- D volgens speedtest 10,2 mbps en fourstack 23 mbps . .
Hallo @jokalimi ,
als je netto 10 Mbps haalt, kun je ook niet 2 tv's aansluiten, want die kosten in HD-mode al 16Mbps.
Als volgens fourstack op jouw aansluiting 23Mbps haalbaar moet zijn, zou ik er eens een KPN-monteur naar laten kijken.
Ik had begin van het jaar netto 12 Mbps, nadat de monteur geweest was en IS/RA-punt hersteld had haalde ik 18Mbps, wat ik volgens fourstack ook zou moeten kunnen halen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @jokalimi, Je hebt de speedtest uitgevoegd via een bekabelde verbinding? Als dit het geval is, en je haalt maar 10Mbit/s op een lijn waarmee je 23Mbit/s hoort te halen zou ik je verbinding graag willen controleren op storingen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Bedankt voor alle reacties. Probleem is opgelost.
Hallo @jokalimi ,
wij zijn uiteraard benieuwd HOE het is opgelost en wat de oorzaak was.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @jokalimi, Fijn om te lezen dat het probleem al is opgelost. Hopelijk wil je hier nog toelichten hoe het is opgelost, anders wens ik je een fijne dag verder. Mocht je weer eens een vraag hebben, zien we je graag terug op het forum.

Reageer