Beantwoord

TV kijken zonder ontvanger

• 29 december 2018
  • 6 reacties
  • 4660 keer bekeken

Ik zou graag op een andere manier tv kijken zonder dat zwarte kastje. Ik heb gewoon een redelijke nieuwe smart tv sony. Ook met internet en er kan ook zo'n kaart in dus het moet niet zo moeilijk op te lossen zijn.

Het is 1 allemaal onzinnige apparatuur.
En allemaal onzinnige afstandsbedieningen.

Ik wil de afstandsbediening van tv gebruiken omdat die alle functies van de tv ondersteunen.
icon

Beste antwoord door PeterG 29 december 2018, 16:37

Zo lang televisiefabrikanten niet de techniek achter de interactieve tv van KPN inbouwen zul je altijd een settopbox nodig hebben. Tijdens tv kijken kun je dat bij KPN gewoon met 1 a.b. af.
Er rolt nog geen tv van de band waarmee i-tv zonder stb mogelijk is.

Zo lang er nog weinig tv's met DVB-T2 HEVC ondersteuning in gebruik zijn voor Digitenne zie ik KPN niet gauw een module (met VCAS) invoeren.

Bij Ziggo kan je wel een module gebruiken. Alleen heb je dan geen pauzeren, terugkijken e.d. in het oud-upc gebied. Ook Ziggo is volgens mij modulegebruik aan het ontmoedigen. Opnemen kan ook bij Ziggo alleen met een stb.
Bij Ziggo is de ondersteuning van tv-toestellen met de Mediabox XL afstandsbediening ronduit droevig. Daar het je dan écht 2 a.b. nodig.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik ooooook!
En ook op Digitenne! (voor in de vakantie).🤓
Reputatie 7
Zo lang televisiefabrikanten niet de techniek achter de interactieve tv van KPN inbouwen zul je altijd een settopbox nodig hebben. Tijdens tv kijken kun je dat bij KPN gewoon met 1 a.b. af.

Zo lang er nog weinig tv's met DVB-T2 HEVC ondersteuning in gebruik zijn voor Digitenne zie ik KPN niet gauw een module (met VCAS) invoeren.

Bij Ziggo kan je wel een module gebruiken. Alleen heb je dan geen pauzeren, terugkijken e.d. in het oud-upc gebied. Ook Ziggo is volgens mij modulegebruik aan het ontmoedigen. Opnemen kan ook bij Ziggo alleen met een stb.
Bij Ziggo is de ondersteuning van tv-toestellen met de Mediabox XL afstandsbediening ronduit droevig. Daar het je dan écht 2 a.b. nodig.
Reputatie 1
Dat zal inderdaad niet gaan. Ik vind het al heel wat dat ik volume, ingangskeuze en stand-by van de tv kan bedienen met de iTV-afstandsbediening. Dat kan al sinds mijn eerste KPN ontvanger (2007), toen nog met een iets andere afstandsbediening, die ik nog altijd prettiger vind om te gebruiken (ja, hij doet het nog). Op de slaapkamer gebruik ik een Chromecast om TV te kijken, dus zonder het zwarte kastje. Maar dan heb je de afstandbediening van je TV nodig én een smartphone/tablet, dus ook 2 dingen. Toch mooi dat het kan, scheelt een extra ontvanger en het is via WiFi te verbinden.

Dit is natuurlijk waar wat je zegt maar dit gaat nooit werken. Eerst zou er een module moeten komen.
Als KPN hier geen werk van gaat maken gaat de productie in de tv ook niet veranderen.
Ik vraag me af of KPN echt geen tv app kan maken voor smart tv's.
In mijn ogen kun je hetzelfde gebruiken dan wat bijvoorbeeld Netflix gebruikt.

Als ik via mijn smartphone itv kijk zit mijn telefoon ook een niet met een kabel aan dat stomme kasje vast.
Dat idee van modules in smart tv lijkt me echt een verkeerde gedachten.

Ik geloof niet dat die modules nodig zijn om tv te streamen naar een smart tv.
Het enige waar je nog wel mee zal zitten is dat wellicht nog niet iedereen een smart tv zal hebben. Dus zal er ook altijd nog een alternatief moeten zijn.

Het lijkt me dat we over enkele jaren zeggen dat er een kasje bij de tv hadden dat we dan het systeem gewoon uitlachen.
Dat dit ook iemand verzonnen heeft om een speciaal kasje bij de tv te hebben om gewoon tv te kijken.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden.
Nu is er wel de mogelijkheid om zonder settopbox te kijken maar alleen voor televisies van 2017 en later, hoe bestaat !

Reageer