Beantwoord

tv komt niet uit standby met de afstandsbediening kpn2011

• 12 februari 2017
  • 8 reacties
  • 2035 keer bekeken

dag heb sinds kort interactive tv (in feite alles van KPN dus compleet).
heb ook de afstandbediening van kpn 2011 op de tv kunnen afstemmen zodat ik slechts één afstandbediening nodig heb (hoera dacht ik). Alles werkt ook nog, maar als ik de ontvanger en tv uitzet (via de 2011) gaat alles uit (tv in standby), echter na ± 5 minuten reageert de tv niet meer op de 2011 als ik hem aan wil zetten; nu moet ik de tv toch weer met de eigen afstandsbediening aanzetten en dan gaat weer alles via de 2011. al meegemaakt?
icon

Beste antwoord door Jan321 14 februari 2017, 09:39

dag Marcia, je bent mij net voor.
Had vanmorgen nog een melding willen maken.
het probleem is inderdaad opgelost, althans de tv starty nu ook op als hij langere tijd op standby staat.
waarschijnlijk ligt het dus aan de omstandigheid, dat de relatief nieuwe tv nog niet in de lijst staat, het moet dus code 525 zijn.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Probeer eens met andere batterijen.
Helpt dat niet, programmeer dan de afstandbediening nogmaals op het merk van jouw TV ( https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm )
Dag, batterijen zijn nieuwe en alles reageert ook gewoon.
ik heb een philipstv en moest daarvoor de snelcode 10 gebruiken bij instellen ging goed.
zie nu via jouw link dat er specifieke codes zijn, tja staat mijn relatief nieuwe tv er dus weer eens niet bij, zal het daaraan liggen?
ik heb overigens een Philips 43PUS6551/12 van 2016
Reputatie 7
Dat op het specifieke model geen specifieke code wordt gevonden zegt niks. Dan is er nog niet getest met dat model. Philips moet voldoen aan een van onderstaande.
Tip: noteer de code waarbij alles goed werkt.
Wel raar dat ie niet aan maar wel uit (st/by) gaat. Is dezelfde IR code tenslotte.

Er zijn verschillende IR codes voor philips. Ik ga er van uit dat je de smalle afst.bed. type D3 hebt (zie batterijvak) Dat zijn:
441
424
525
394
401
Stap 1.
Druk 5 seconden op [stop], tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert.

Stap 2.
Voer één van de bovenstaande tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer.

Stap 3.
Druk de [uit]-knop linksboven in om de tv uit te schakelen.

Stap 4.
Schakelt je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

Stap 5.
Schakel de tv weer in en controleer of de volgende knoppen van je afstandsbediening het doen: de [AAN/UIT]-knop, [volume]-knoppen, [mute]-knop, en de [av]-knop. Doet één van deze knoppen het niet? Probeer dan met behulp van voorgaande stappen alsnog een andere code.

p.s. voor de smalle afst.bed. type C3 zijn dit ze:
441
424
525
394
446
Reputatie 7
Of volg het onderstaande stappenplan:
Zet voor je begint de televisie aan.

Bron. (Kies voor "Mijn merk staat er niet tussen".)
dag het voorstel met de code 20 lukte niet.
heb vervolgens de rij code uitgeprobeerd, heb de D3 afstandbediening.
alleen de code 525 reageerde op alle testen (aan/uit;volume;mute; en input).
heb even getest, lijkt te werken.
dus de Philips 43 PUS6551/12 werkt op code 525
ik laat morgen weten of dit ook werkt als de tv langer uit heeft gestaan.
alvast mijn dank voor jullie hulp
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Jan321, wat gek dit! Ik zie dat je al goede tips hebt gehad, heeft dit iets opgeleverd?

@ iedereen bedankt voor jullie hulp!
dag Marcia, je bent mij net voor.
Had vanmorgen nog een melding willen maken.
het probleem is inderdaad opgelost, althans de tv starty nu ook op als hij langere tijd op standby staat.
waarschijnlijk ligt het dus aan de omstandigheid, dat de relatief nieuwe tv nog niet in de lijst staat, het moet dus code 525 zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Ah, wat super! Bedankt voor je terugkoppeling 🙂

Reageer