Beantwoord

Televisie krijgt geen signaal

  • 25 January 2020
  • 7 reacties
  • 13156 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vanochtend de melding "Tv geen signaal". Heb het forum en gebruikelijke tips van KPN zelf op de website gelezen/doorlopen/gedaan maar helaas geen resultaat. Blijft op (1) controleer de aansluiting van de antennekabel. Die zit er gewoon goed in mijn inziens. PS4 lukt wel enzovoort. HMB2260 blijft ook op de laatste zender "hangen” nummer 36 (Eurosport). Heeft KPN of iemand op het forum nog tips? Ik lees het graag.  

icon

Beste antwoord door Pascal Amersfoort 25 January 2020, 16:37

Bekijk origineel

7 reacties

Bij KPN is de tv niet aangesloten met een antennekabel. Mijn conclusie: je tv staat niet meer op de hdmi ingang waar de tv ontvanger van kpn inzit.

(heb je dus nog een kabel in de ronde coax aansluiting v.d. tv dan kan die eruit. Daar staat geen signaal (meer) op)

Met de bij de tv geleverde afst.bed. kun je 'm weer op de juiste ingang zetten. Staat nu op “TV” en dat moet zijn “HDMI 1” (meestal heeft men de box in hdmi 1)

Het kan ook met het source knopje op de KPN afst.bed. Zit net onder de '7’. Waarschijnlijk is die ook per ongeluk ingedrukt waardoor de tv van de juiste ingang af is.

Reputatie 1

Beste Peter, dank voor je (snelle) reactie, met mijn kennis en kunde zit die gewoon in de HDMI ingang 1 en gekoppeld aan de tv ontvanger, ik heb daar niks aan gewijzigd als voorheen, ik heb al wel jaren een draadloze verbindingset maar of dat een verschil uit maakt weet ik niet, nog andere tips? Groetjes,

Pascal

 

Ja. Maar staat de TV ook op de HDMI ingang?? Dat betwijfel ik a.d.h.v. je uitleg.

Kun je anders ff een foto maken van wat je ziet?

“Controleer de aansluiting v.d. antennekabel” kan niet van KPN afkomstig zijn. Die gebruikt helemaal géén coax/antenne verbinding.

Reputatie 1

Beste Peter, dankjewel weer voor je reactie, ondertussen ook via een live chat met KPN Memhet gehad. Ook even alles doorlopen en actie nu was een nieuwe tv ontvanger te gaan proberen. Hopelijk is dat het. Groetjes en fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Pascal Amersfoort, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie uiteindelijk dat je al geholpen bent via onze chat, en dat er inmiddels al een nieuwe ontvanger onderweg is. Ik hoor graag, wanneer je hem hebt geïnstalleerd, of dit heeft geholpen wat betreft jouw probleem!

Reputatie 1

Ter info, nieuwe ontvanger opgehaald en zojuist geïnstalleerd, alles lijkt weer te werken na nieuwe installatie. Super allemaal gegaan! Groetjes, Pascal

 

Reputatie 7
Badge +21

@Pascal Amersfoort, super. Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat het allemaal weer naar behoren werkt!

Reageer