Beantwoord

TV loopt regelmatig vast. Mag ik een nieuwe IS/ra punt?

  • 14 June 2021
  • 11 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik heb al sinds 2013 een abonnement bij u lopen. Dsl internet. Echter de bedrading is al wat ouder en regelmatig loopt de tv vast. Kan ik een nieuwe bedrading krijgen?

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door RBxx 14 June 2021, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb al sinds 2013 een abonnement bij u lopen. Dsl internet. Echter de bedrading is al wat ouder en regelmatig loopt de tv vast. Kan ik een nieuwe bedrading krijgen?

Met die bedrading is op zich niets mis. Is internet ook weg op het moment zelf dat de tv ontvanger hapert? Welk merk tv ontvanger heeft u?

Reputatie 7
Badge +12

Goedendag @Jay74, verouderd is het zeker maar ik zie niet direct iets wat verkeerd aangesloten zit. Als je storing met je tv ervaart kan je altijd bellen met onze klantenservice om het samen met hun op te lossen, lukt dit niet kan er altijd nog een monteur komen.

Een monteur zal in zo'n geval direct het isra vervangen. 

Wat moet ik bespreken met de klantenservice. Ik heb u mijn probleem voorgelegd en als er een monteur moet komen, zijn hier dan kosten aan verbonden? Ik ben al abonnee sinds 2013 en uit coulance lijkt het mij verstandig dat u mij niet hiervoor belast.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jay74 
Gezien de klachten met de tv ontvangst zou ik me persoonlijk niet als eerste op deze bedrading richten. Behalve de ouderdom zie ik hier ook niet veel mis. Belangrijker is om te weten welke apparatuur je hebt en hoe die op elkaar is aangesloten. Welk modem (Experia Box) heb je en welke iTV ontvanger(s)? Hoe zijn die met de Experia Box verbonden, rechtstreeks met een netwerkkabel of zit er soms een ‘draadloze’ verbindingsset tussen zoals de DVS200, DVS650 of DVS1200?

Experia box v8 en tv ontvanger merk Arcadyan verbonden via draadloze verbindingsset van het merk Schwaiger. Heb voorheen nooit problemen gehad met de verbindingsset. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi, Jay. Je gebruikt een ‘draadloze’ verbindingsset. Helaas komen we die vaker tegen op het forum bij problemen met de tv-ontvanger. Het kan jaren goed gaan, maar door aanschaf van ledlampen, een goedkope telefoonlader o.i.d. of installatie van zonnepanelen zijn er soms opeens problemen. Door de ‘ruis’ op het electriciteitsnet lukt het de DVS niet meer om de data storingsvrij daarover te transporteren.

Oplossing: verbind de tv-ontvanger met een netwerkkabel rechtstreeks met de Experia Box.
Dan komt het signaal rechtstreeks en zonder onderbrekingen door vanaf je modem tot aan de tv.  

Reputatie 7

Hi @Jay74, welkom op het KPN forum. Ik ben net als RBxx benieuwd hoe de kwaliteit van het tv-signaal is wanneer je deze rechtstreeks met een kabel verbindt aan het modem. Heb je dat al getest? :)

Rechtstreekse verbinding met de kabel is inderdaad de beste oplossing. De draadloze verbindingsset geeft alleen maar storing. Terwijl dit voorheen helemaal geen probleem was.

Reputatie 7
Badge +21

Dat lezen we hier vaker @Jay74 . De draadloze verbindingsset werkt jaren zonder problemen en opeens is dat voorbij.  Helaas veroorzaakt het toenemende gebruik van apparatuur zoals ledlampen, opladers o.i.d. maar ook zonnepanelen op het lichtnet steeds vaker problemen voor de DVS. En dan niet alleen bij jezelf maar ook als de buren dat doen.

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie, Jay. Klopt helemaal wat RBxx aangeeft. De DVS verzendt zijn signaal via het elektriciteitnetwerk. Dat kan (heel) lang goed gaan, totdat er wat apparaten plotseling bijkomen die het netwerk verstoren. Het meest stabiele en snelle verbinding krijg je door een kabel te trekken. Goed dat je dat hebt gedaan, daar heb je veel en langer plezier van ;)