TV loopt vast !

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Opeens heb je het :

Je wil graag klant worden bij KPN.  Betrouwbaar solide bedrijf. Internet en interactieve televisie.  Je kan er van alles mee.   Je trekt de stoute schoenen aan en sluit een abonnement af dat ingaat in maart 2012.  Je neemt alleen internet en televisie af, en geen bellen. Hierdoor krijg je nog wat korting ook !   Super.  I Love KPN !!

Maar dan.. de eerste perikelen.. de eerste schoonheidsfoutjes in je relatie. Kan gebeuren, heeft iedereen.  Het leven is geen kermis attractie tenslotte.  Daar ga je samen aan werken.  De Experiabox .. die doet zijn werk wel je internet is namelijk wel helemaal top.  Helaas is dat met tv kijken net even anders.  Het beeld loopt vast.  En dat gaat gepaard met een scherp gekras uit de boxen.  De eerste keer zit je stijf in je stoel en denkt : Oke wie deed dat .. !  Maar dan zie dat het beeld stil staat.  Ohh.. goh.. logisch..  het zal wel slecht weer worden .. dat hadden we vroeger toen we nog satelliet hadden ook.  Maar de volgende dag gebeurde het weer .. en weer ..  ook als het mooi weer was.  

Bellen met KPN dus.  Geen gemakkelijke opgave want het is daar vaak druk.  Gelukkig is het een gratis nummer, en heb je 20 minuten lang een gezellig muziekje aan je oor.  En dan is daar de KPN medewerker.  Die is behulpzaam.  Lieve mensen daar.. ze meten van alles door .. je mag op knopjes drukken .. en de stekker in en uit steken.  Je bent al snel een kwartier aan het sporten met al dat heen en weer geren tussen de kastjes/boxen/stopcontacten.  Maar je valt er wel lekker van af !

Dan.. de oplossing van KPN :  Een nieuw zwart kastje.  De VIP nogwat.  Super !  Vol ongeduld wachten op de postbode, en jawel, na 1 dag is hij er al.  Je pakt hem gehaast uit ( het is net sinterklaasavond )  sluit hem aan ( zeer simpel allemaal bij KPN ) .. en dan ga je in de avond eens lekker zitten voor Dokter House ( heerlijke vent ..  je zou haast ziek worden om door hem te worden geholpen) .  En de tv doet het goed.  Prima.  

Helaas,  na verloop van tijd komen de problemen weer terug, en begint alles weer opnieuw ( lees alinea 3 opnieuw anders is het zoveel typ werk ) ... en wederom einde verhaal :  Nieuw kastje.  

Mooi .. uitpakken aansluiten enz enz enz .... gaat een tijdje goed.. TOT   Jawel.. ongelooflijk, weer dezelfde problemen !  Gelukkig ben ik de rustigheid zelf, en hou ik van muziek aan de telefoon, dus gaan we weer bellen.

Aardige dame aan de lijn.  Leeft enorm mee.  Om een lang verhaal ( inclusief wachttijd )  van 1 uur naar naar 1 zin te reduceren :  Ze stelt een nieuw kastje ( vip1853)  voor en zegt deze te sturen.  Zo gezegd zo gedaan.

En dan ..  dan ..  na 2 dagen is hij er. Aansluiten .. en dan ..  zegt de tv :  Kan niet registreren neem contact op met KPN.

*Zucht*   

Oke.. bellen :  Ja mevrouw, KPN heeft een storing en er kan even niet aangemeld worden.  Probeert u het later nog eens.

Later :  Kan niet registreren .. KPN bellen ..  :  Mevrouw ja sorry.. mijn collega had de oude vipkast niet van de lijn gehaald. Ik nu wel .. dus nu lukt het wel.  

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa inderdaad !  We hebben beeld.  Een uur.  En toen liep de tv weer vast. Dat was op zaterdag 3 november.  En toen hadden we er al 8 maanden tobben opzitten.

Maandag maar weer gebeld met KPN. De relatie was op dat moment nog te redden.  Een aardige medewerker stelt een monteur voor. Gratis.  Omdat het probleem bij KPN ligt.   Helaas is het erg druk, en kan de monteur pas op 9 november komen.  Tussen 0800 en 1200.  Ik moet er vrij voor nemen, maar dat doe ik graag..  want in de avond .. uit het werk, kijk je graag een filmpje nietwaar..

Op 9 november om 12.30 .. nog geen monteur geweest.  Bellen .. met KPN.. weer.  En dan krijgen Bart A. aan de lijn.  Verhaal uitgelegd ..

Bart gaat kijken.
Bart ziet geen afspraak.  

Ik zeg :  Bart, kijk dan even in de gespreksgeschiedenis.  

Bart kijkt, en ziet inderdaad staan dat er een monteur is toegezegd.  
Bart zegt :  Ze hebben de afspraak niet bij de monteurs gezet. Sorry.
Bart zegt :  Ik kan een monteur inplannen.  

Ik zeg :  Vandaag.  Ik wil het vandaag opgelost hebben.  

Bart zegt nee.  
Bart zegt 28 november.

Ik zeg nee dat is geen optie. Dan wil ik mijn abonnement opzeggen.

Bart zegt nee dat is geen optie dat kan pas in Maart !

Ik zeg :  Dan heb ik geen opties meer. Laat die monteur maar komen.  En ik ga een klacht indienen bij KPN.  EN ik ga dit verhaal op internet zetten.

Nu ..  denk ik dat deze relatie ten dode is opgeschreven, tenzij KPN met een heel snelle blijvende oplossing komt.  Misschien dat we dan nog iets kunnen redden.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste AvO,

Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie voor je is. Mijn excuses daarvoor. 
Ik wil uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. Daarvoor heb ik je postcode, huisnummer, naam contractant en mobiel nummer nodig. Zou je de gegevens willen sturen in een privébericht

Met vriendelijke groet,
Danny

Goedemiddag AvO,

Heb je al enige reacties??

Ben benieuwd... knap trouwens om zo rustig te blijven!

Groeten Jeroen

Hi Jeroen,

Ik heb zojuist een prive bericht naar Danny verstuurd. We wachten even af wat dat gaat opleveren nog. 

Wat KPN betreft heb ik vrijdagmiddag het telefoongesprek gehad, en vanmorgen een officiele klachtenbrief geschreven en verstuurd met daarin de klacht, de oplossing, en een schadevergoeding.  We gaan zien wat ze daarmee doen.

Ik probeer wel rustig en beleefd te blijven, we zijn tenslotte beschaafde mensen, maar het valt niet mee.  Het tv kijken is na etenstijd zowat onmogelijk.  En dat geeft behoorlijke frustraties in het gezin. Kids kijken in de avond graag een film of serie, en de andere helft kijkt boven wat zij graag willen zien. Niemand echter kan gewoon kijken zonder dat het vast loopt.

We wachten dus in spanning af.

Grtz A.

Reageer