Beantwoord

tv met andere landcode / localset

  • 16 December 2019
  • 10 reacties
  • 1457 keer bekeken

Ik heb een tv besteld, en nu kom ik er achter dat het waarschijnlijk om grijze import gaat. Vind ik zelf geen probleem, want ik zie eigenlijk dat het eventueel problemen zou kunnen opleveren als je bij bijvoorbeeld Ziggo je tv pakket afneemt.

 

Maar ik wil wel even zeker weten dat het geen problemen op (kan)levert met mijn digitale televisie en-of apps van kpn

icon

Beste antwoord door PeterG 16 December 2019, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Dannyvanboxtel ,

Als je via een aangesloten tv-decoder kijkt lijkt het me geen probleem, want je tv is dan slechts een 'domme' weergavemonitor.

Een ander verhasl wordt het bij de smart tv functies, die zouden , afhankelijk van de app, een land georienteerd probleem kunnen geven evenals het digitaal tv kijken bij Ziggo zonder decoder.

Verder is er ook geen ondersteuning via de officiële merk importeur in NL.

 

Met de kpn decoder via de hdmi kan je alle functies daarvan gebruiken.

Met Jan-D ben ik verder eens dat het smart gedeelte mogelijk niet geheel kan werken. Zeker wat betreft specifiek Nederlandse app’s.
Ook gebruik op de Ziggo kabel met een module kan weleens onmogelijk blijken. Een kennis had een tv gewoon bij BCC gekocht. Met DVB-C tuner. Echter, hij vond de digitale zenders van Ziggo niet. Alleen het ongecodeerde deel was te gebruiken, onder gebruik van een ander land (weet niet meer welk land, Nederland kende die tv niet)

Duidelijk verhaal.

Beide bedankt voor de reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Dannyvanboxtel Welkom op het forum. Ik zie dat de mede forumgebruikers je vraag al hebben beantwoord. Mooi om te zien! Mocht er nog iets zijn dat ik voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag. 

Ok, even voor mijn duidelijkheid. Mijn nieuwe Samsung TV heeft landenkode Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Ik wil kijken via KPN. Heb ik dan problemen?

Nee. Gewoon de TV-ontvanger in de HDMI poort en het werkt.

Ok, super. Dank je wel. Werken de aps ook naar jouw oordeel?

Ok, super. Dank je wel. Werken de aps ook naar jouw oordeel?

Daarvan acht ik de kans niet zo groot. Als je de app-store niet voor Nederland(se apps) kunt gebruiken wordt dat lastig.

Heb je die tv niet in Nederland/Nederlandse webshop gekocht?

Gewoon via Otto.nl.  Niets wetend over landencodes en deze problematiek

 

Ah. Tja.

Hier ooit met kennis een TV bij de plaatselijke BCC gekocht. Bij hem thuis diverse pogingen deze op de digitale kanalen van Ziggo in te stellen; had duidelijk ook digitale tuner. Maar niks. Geen één digitale zender. Bleek de tv voor Noorwegen, Zweden, Denemarken bedoelt te zijn.

Via KPN zal je met 'gewoon’ tv kijken i.i.g. geen problemen ondervinden. Dan is de ontvanger i.d. tv buitenspel en werkt het via de ontvanger van KPN. De tv ontvanger van KPN heeft ook diverse app’s, zoals Netflix. Dat zal dus ook geen probleem geven.

Verder kun je met losse kastjes als Apple TV en Chromecast ook een hele hoop ‘omzeilen’. Die gaan ook gewoon in een HDMI aansluiting.