Beantwoord

TV met lan aansluiting ; meerwaarde voor ITV ?

• 4 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 7027 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik ben me aan t orienteren voor een nieuwe tv maar is allemaal niet zo simpel,

ik zie modellen met een lan aansluiting voor beperkte internet zaken direct via de tv

en vroeg me af of ik daar wel iets aan heb.

Kan ik daar ITV mee kijken zonder de ITV ontvanger maar is dan heel beperkt en net als

op een pc of smartphone of zou dit anders gaan ?

Zie niet echt de voordelen van een LAN op de tv behalve het mischien kunnen streamen

van films vanaf de pc over t netwerk...

Ook zit ik met t verhaal van Digitenne wat ik heb , zou dan evt direct aan de tv kunnen

met de module voor insteekkaart ipv externe ontvanger , al gaat t nu perfect via een

7.1 receiver.

Somige modellen tv`s hebben DVB-C / DVB-T en ook DVB-C/ DVB-T2 tuners

nu is Digitenne DVB-T en wat googlen bracht me nog niet tot een antwoord of DVB-T2

compatible is met DVB-T voor Digitenne al lijkt t wel zo te zijn.

Wie weet er meer ?  hoop tot een goede keus te komen voor zoveel mogelijk
mogelijkheden te kunnen gebruiken.

icon

Beste antwoord door Highflow1 4 oktober 2013, 19:36

Mijn dank , is voor zover duidelijk nu

eerst zien dat t allemaal lukt om een nieuwe tv aan te schaffen

en verder met digitenne even bekijken hoe t beeld uitvalt ect

mischien gewoon de ontvanger van digitenne maar zo laten

want die loopt nu via de 7.1 receiver en dat maakt t beeld uitstekend

ik geloof niet dat t met een module dan beter word dan mis ik alle bewerkingen

en opties van de receiver ook kwa audio.

Wat de toekomst brengt .. allemaal zo onzeker en welke methode voor tv kijken ik

aan blijf houden weet ik nog niet , met 2 providers en ook nog Digitenne kan ik alle kanten op nog -)

maar dat de duitsers gaan veranderen naar DVB-T2 dat is iets om rekening mee te houden

beter nu iets meer betalen voor een tv die alle mogelijkheden nog openhoud dan straks weer spijt.

Mijn oude tv is nog prima wel dus die gaat dan naar de slaapkamer en daar moet ik ook wat voor bedenken hoe ik dat fix, de reden voor een nieuwe tv is dat deze me te klein is voor de kijkafstand

met de tijd worden de ogen slechter en gaat dat irriteren.

Bedankt allemaal voor zover !  sorry voor de late reactie maar soms duurt t een tijdje voor ik weer kan inloggen , de timeout van deze site is niet erg lang.

Bekijk origineel

4 reacties

Zolang KPN silverlight gebruikt voor de ITV web applicatie en er voor dat type tv geen app van KPN beschikbaar is ga je niet voor iTV veel hebben aan de netwerk aansluiting.

Als het een smart tv is kan je wat hebben aan andere apps, maar niet voor iTV :)

Reputatie 2
Badge +1
bedankt voor t advies !

idd Silverlight gooit dan weer roet in t eten

maar via lan wat dingen kunnen is mischien toch wel nuttig

lastiger is t Digitenne verhaal , KPN gebruikt nog steeds DVB-T

terwijl andere landen al over gaan of zijn gegaan naar DVB-T2

ik woon hier aan de grens en heb t voordeel van ontvangst van de duitse DVB-T

maar die zouden snel overgaan naar DVB-T2

dan moet ik voor de duitse ontvangst een tv hebben die dit kan

of een ander ontvanger die zowel DVB-T als DVB-T2 ondersteund

Ik neem haast aan dat als de duitsers naar DVB-T2 overstappen het niet meer

lukt om die te ontvangen met me huidige KPN tuner van Digitenne, dat zou zeer jammer zijn

want dan mis ik toch een groot aantal interessante zenders.

Met zo insteek module van KPN zal t denk ik niet lukken , neem aan dat die

alleen voor DVB-T geschikt is.

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Highflow1,

De eerder gestelde vraag over ITV is inmiddels beantwoord. Je kunt met een Smart-TV geen ITV kijken zonder ontvanger.

Wanneer jouw televisie DVB-T2 ondersteund dan is het waarschijnlijk ook geschikt voor Digitenne omdat dit meestal "Backwards compatible" is.

Heb ik jouw vraag op deze manier goed kunnen beantwoorden? Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dit graag van je.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 2
Badge +1
Mijn dank , is voor zover duidelijk nu

eerst zien dat t allemaal lukt om een nieuwe tv aan te schaffen

en verder met digitenne even bekijken hoe t beeld uitvalt ect

mischien gewoon de ontvanger van digitenne maar zo laten

want die loopt nu via de 7.1 receiver en dat maakt t beeld uitstekend

ik geloof niet dat t met een module dan beter word dan mis ik alle bewerkingen

en opties van de receiver ook kwa audio.

Wat de toekomst brengt .. allemaal zo onzeker en welke methode voor tv kijken ik

aan blijf houden weet ik nog niet , met 2 providers en ook nog Digitenne kan ik alle kanten op nog -)

maar dat de duitsers gaan veranderen naar DVB-T2 dat is iets om rekening mee te houden

beter nu iets meer betalen voor een tv die alle mogelijkheden nog openhoud dan straks weer spijt.

Mijn oude tv is nog prima wel dus die gaat dan naar de slaapkamer en daar moet ik ook wat voor bedenken hoe ik dat fix, de reden voor een nieuwe tv is dat deze me te klein is voor de kijkafstand

met de tijd worden de ogen slechter en gaat dat irriteren.

Bedankt allemaal voor zover !  sorry voor de late reactie maar soms duurt t een tijdje voor ik weer kan inloggen , de timeout van deze site is niet erg lang.

Reageer