Beantwoord

tv module

Badge
hallo, ik wil een nieuwe samsung tv kopen uit de 8000 serie, mijn vraag is heeft kpn ook een module
die het ontvangkastje vervangt zodat ik rechtstreeks via de tv kan schakelen
icon

Beste antwoord door PeterG 5 oktober 2018, 10:43

Hoi goldendestiny.
Nog geen 24 uur geleden:
Nee. KPN ondersteunt voor interactieve tv geen CI+. En trouwens ook niet meer voor Digitenne. In beide gevallen heeft dat met de techniek in de tv-toestellen te maken.
Fabrikanten bouwen, nog steeds, geen ondersteuning in voor IPTV. De techniek achter i-tv van kpn.
En voor Digitenne is er bijna geen toestel te vinden die DVB-T2 HEVC ondersteunt.
Vanwege beide redenen heeft KPN dus geen CI+ ondersteuning. Overigens kan met kabeltv ook veel minder i.c.m. een CI+.
@Munneke

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @goldendestiny
Helaas is er geen enkele TV die dit ondersteund.
TV kijken gaat altijd via de KPN TV-ontvanger.
Wel zou je het via je mobiel of laptop naar de TV kunnen streamen via chromecast.
Reputatie 7
Hoi goldendestiny.
Nog geen 24 uur geleden:
Nee. KPN ondersteunt voor interactieve tv geen CI+. En trouwens ook niet meer voor Digitenne. In beide gevallen heeft dat met de techniek in de tv-toestellen te maken.
Fabrikanten bouwen, nog steeds, geen ondersteuning in voor IPTV. De techniek achter i-tv van kpn.
En voor Digitenne is er bijna geen toestel te vinden die DVB-T2 HEVC ondersteunt.
Vanwege beide redenen heeft KPN dus geen CI+ ondersteuning. Overigens kan met kabeltv ook veel minder i.c.m. een CI+.
@Munneke
Badge
hallo Peter, ik begrijp uit jouw antwoord dat het dan via de kabel gaat en niet meer via itpkabel
Reputatie 1
Het kastje van kpn werkt heel goed samen met de 8000, zelfs geen code hoef je in te voeren voor de tv, gaat volledig automatisch volgens de on screen instructie. Enige wat je moet doen is de HDMI aan te sluiten voordat je begint. Daarna gebruik je de afstandsbedieningen door elkaar naar wens. Er is bijna geen verschil tussen los en ingebouwd bij de 8000 en het kastje.
Reputatie 7
hallo Peter, ik begrijp uit jouw antwoord dat het dan via de kabel gaat en niet meer via itpkabelAlleen via de kabeltelevisie (Ziggo, Caiway, Delta e.d.) kun je tv kijken met een CI+. Het is dan echter lastiger met opnemen. TV moet minimaal 2 tuners hebben en moet via één slot dual gebruik toestaan. Anders heb je weer 2 module's en smartcarten nodig enzo.
Mijn voorkeur gaat al 15 jaar uit naar een losse ontvanger. Veel meer mogelijkheden en werkt met iédere tv.

KPN kan geen CI+ ondersteunen omdat de fabrikanten de benodigde techniek voor zowel Interactieve tv van KPN als Digitenne niet in hun tv's inbouwen. Voor het nieuwe Digitenne valt dat overigens eerder te verwachten dan voor Interactieve tv. Dat zal wel nooit het geval zijn.

Wil je dus met CI+ kunnen kijken dan dien je over te stappen naar de kabel. Afh. van waar je woont maar vaak Ziggo.
Badge
dank jullie wel allemaal voor de antwoorden, ik weet nu dat een module alleen met kabelnet werkt.
en dat willen we niet, ben echt wel tevreden met kpn.
vrgr bert

Reageer