Beantwoord

Tv mogelijkheden in studentenhuis

  • 26 December 2019
  • 11 reacties
  • 216 keer bekeken

We hebben een totaal pakket KPN voor een studentenhuis waarvan wij de eigenaar zijn. Nu zijn er ook nog 3 studenten die daar een digitenne gebruiken. Ik begrijp dat we daar de digitennes zouden kunnen vervangen, door de studenten gebruik te laten maken van het totaal pakket. Zodat ze toch tv kunnen kijken. Klopt dat? Hebben ze dan een inlognaam en code nodig?

zijn zij dan ook gemachtigd om zaken rondom het abonnement te wijzigen, Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

ALS een van de studenten gaat verhuizen, kunnen ze dan elders op dit abonnement gebruik maken van de inlog mogelijkheden, want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 December 2019, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Je kunt extra kastjes aanvragen. Bij eerste keer opstarten van dat kastje, moet je het abonnementsnummer en pincode invoeren. Dat moet je dan dus ff doen als ze niet kijken. Later hoeft dat niet meer, ook niet na een stroomstoring. Het in onmogenlijk om later die pincode weer uit het kastje te halen. Het staat nergens bij de instellingen ofzo. Stel dat ze de pincode wel zouden hebben, dan zouden ze (betaalde) films kunnen huren. En die kosten zouden dan op de maandelijkse factuur terecht komen. Daarom dus die pincode geheim houden. 

Als ze gaan verhuizen, dan zou je er voor moeten zorgen dat ze het kastje achterlaten. Mochten ze toch het kastje meepikken, dan kun je KPN bellen om dat kastje uit uit je abonnement te laten verwijderen. Elk kastje heeft een uniek serienummer, dus het is mogenlijk om 1 specifiek kastje uit het abonnement te laten halen.

De studenten hebben hoe dan ook niet de inloggegevens voor "Mijn KPN" nodig.

Als de bandbreedte op DSL het toelaat kun je TOT 6 ITV-ontvangers aanvragen. Het hangt dus van de capaciteit op het adres af.
Met glasvezel is het sowieso geen probleem tot 6 ontvangers.

Hallo PeterG

 

bedankt voor je reactie. Ja volgens mij hebben we daar glasvezel. Die ontvangers moeten we die aanvragen bij KPN? En Zitten daar net als bij  digitenne, kosten aan verbonden? 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo PeterG

 

bedankt voor je reactie. Ja volgens mij hebben we daar glasvezel. Die ontvangers moeten we die aanvragen bij KPN? En Zitten daar net als bij  digitenne, kosten aan verbonden? 

Ik weet niet hoe de huidige digitenne abonnementen afgesloten zijn.

Bij een los digitenne abonnement kost de eerste ontvanger 17 euro per maand. Elke volgende ontvanger kost 5 euro per maand.

Bij interactieve tv kost elke extra ontvanger ook 5 euro per maand. Net els bij digitenne dus.

Bij een interactieve tv abonnement is het ook mogenlijk om er digitenne kastjes bij te nemen voor 5 euro per maand.

Reputatie 7
Badge +24



Hi Dorenda, welkom op het forum. 

Alle informatie hier is juist, met dank aan de andere leden. De kosten voor extra kastjes zijn €5.- per kastje. Wel kunnen bewoners ook gebruik maken van itv online, via de website of app wanneer je minimaal 1 iTV ontvanger bij ons afneemt.  Ook dan hoef je de pincode niet te geven, via WiFi thuis loggen ze automatisch in. 

Weet je zo voldoende? 

 

Edit: Nick was me net voor. 

Hallo PeterG

 

bedankt voor je reactie. Ja volgens mij hebben we daar glasvezel. Die ontvangers moeten we die aanvragen bij KPN? En Zitten daar net als bij  digitenne, kosten aan verbonden? 

Ik weet niet hoe de huidige digitenne abonnementen afgesloten zijn.

Bij een los digitenne abonnement kost de eerste ontvanger 17 euro per maand. Elke volgende ontvanger kost 5 euro per maand.

Bij interactieve tv kost elke extra ontvanger ook 5 euro per maand. Net els bij digitenne dus.

Bij een interactieve tv abonnement is het ook mogenlijk om er digitenne kastjes bij te nemen voor 5 euro per maand.

 

Alex_P schreef: Edit: Nick was me net voor. 

En jij én Nick waren me voor...

Hallo

dus ik maak daar een account aan als ik in het studentenhuis ben. Ik vraag een kastje aan. Ik log 1 x zelf in op ITV en dan kunnen de studenten als ze op dat adres zijn, gebruik maken van de ITV  via de WiFi zonder zelf in te loggen? 

En voor het kastje ITV ontvanger ben ik 5 euro per maand kwijt en ik kan de 3 digitennes terug sturen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo

dus ik maak daar een account aan als ik in het studentenhuis ben. Ik vraag een kastje aan. Ik log 1 x zelf in op ITV en dan kunnen de studenten als ze op dat adres zijn, gebruik maken van de ITV  via de WiFi zonder zelf in te loggen? 

En voor het kastje ITV ontvanger ben ik 5 euro per maand kwijt en ik kan de 3 digitennes terug sturen. 

Niet via WiFi. Er zal een kabel gelegd moeten worden.

En die kabel is alleen voor de ene tv ontvanger. De rest kan dan wel via de WiFi?

Reputatie 7
Badge +24

En die kabel is alleen voor de ene tv ontvanger. De rest kan dan wel via de WiFi?

Ja. Maar ook eventueel via diezelfde kabel als de student dat zou willen. Tis een normale netwerk kabel, daar kan dan tv over gekeken worden, maar ook internet werkt daar dan over. Tv is bij KPN feiten ook gewoon internet.

De student kan er zelf een switch tussen plaatsen en vervolgens meerdere apparaten op aan sluiten. Bijvoorbeeld zijn pc. Of spelcomputer.

Veel apparaten werken tegenwoordig zowel via WiFi als via een kabel. Maar de tv ontvanger niet. Die werkt alleen via een netwerkkabel. Dus zal er een kabel moeten liggen naar de plaats waar de tv staat.

Reputatie 7

En zorg er absoluut voor dat die studenten niet achter de laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer komen waarmee jij het KPN abonnement betaalt.

Als ze die laatste drie cijfers wel weten, dan kunnen ze de pincode en betaalcode aanpassen en zijn ze dus ook in staat om op jouw kosten films te huren.

Zorg er dus absoluut voor dat zij de huur voor hun studentenkamer op een andere rekening moeten storten.

Voor het gebruik van de iTV app moet éénmalig ingelogd worden met ofwel de pincode, die ze niet mogen kennen, ofwel de KPN ID die natuurlijk helemaal niet mogen kennen.

Als de telefoon een keer uit gezet wordt of de app opnieuw geïnstalleerd / geinitialiseerd wordt dan moet er opnieuw ingelogd worden.

Weet ook dat er maximaal vijf apparaten aangemeld kunnen zijn op jouw account en dat er daarvan drie tegelijkertijd van iTV gebruik kunnen maken.

 

Er zitten dus best een aantal haken en ogen aan. Ze zijn allemaal al meerdere keren aangekaart maar helaas heeft KPN nog nooit actie ondernomen om daar verandering in aan te brengen.