TV:niet geleverde dienst,vreemde oplossing ks?

• 22 november 2013
  • 2 reacties
  • 3870 keer bekeken

Hallo, 

Sinds vandaag is mijn Alles-in-1-Zakelijk pakket actief, en heb ik e.e.a. geinstalleerd en geactiveerd. Telefoon en internet werken na behoren, en ging ook vrij makkelijk met alle instructies. Echter bleek bij mijn tv pakket e.e.a niet te werken. Zo had ik bij de betreffende medewerker waarmee ik mijn pakket samenstelde aangegeven dat naast het basispakket voor tv ik diverse pakketten meteen geactiveerd wilde hebben. Het gaat om de volgende pakketten:

- HBO pakket

- Plus pakket

- HD Extra pakket

Nu bleek na het installatieproces dat deze pakketten er niet bij stonden (in de lijst tv) De medewerker had al gezegd dat ik eventuele aanpassingen kon doen via mijn tv of via mijn KPN. Beide heb ik geprobeerd, op mijn tv kreeg ik de melding "bestelling reeds gaande u kunt niets aanpassen"vervolgens via Mijn KPN geprobeerd om pakketten te selecteren en ook hier bleek het niet mogelijk te zijn en kreeg ik foutmelding code 1000. In de lijst staat het 'opnemen' pakket als zijnde aanvraag, wat niet klopt. 

Ik heb vervolgens contact met de KS gehad, waarbij de medewerker aangaf dat het  niet aan mijn zijde maar aan de zijde van KPN lag, ik werd doorverbonden met desbetreffende afdeling om e.e.a te laten aanpassen.

Vervolgens kreeg ik een jongedame aan de lijn die meteen vertelde dat er geen wijziging mogelijk was en dat zij ook niets kon aanpassen. [quote] "Wat u kunt kan ik ook en vice versa" 

Als ik een pakket wilde toevoegen moest ik eerst wachten totdat deze zogehete bestelling (opnemen pakket) was doorgevoerd , welke 5-10 werkdagen zou duren, alvorens ik een nieuw pakket kon kiezen. Vervolgens zou dat ook 5-10 werkdagen duren enz. Dus, kortom als ik mijn reeds bestelde pakketten wil toevoegen ben ik in het ergste geval 30 dagen bezig om ze te activeren?

Ik moet zeggen dat ik dit een zeer vreemd fenomeen vind, want bij mijn vorige aanbieder werd een extra pakket binnen een dag geactiveerd.

Wat hier nu mee te doen? Is dit werkelijk de oplossing, dat ik per pakket zoveel dagen moet wachten om alvorens de volgende te selecteren? Als dit echt zo is, dan zal ik me er bij neer moeten leggen er zal niet veel anders aan te doen zijn, maar het feit dat de eerste ks medewerker aangaf dat het een technisch probleem zou zijn aan de zijde van KPN doet mij afvragen of er toch een andere oplossing voor handen is.

Ik hoor graag van u wat nu te doen,

Met vriendelijke groet, 

Tamara Cleef

Sweet Cleef Cakes

2 reacties

Hallo Tamara,

Normaal gesproken worden alle diensten gewoon geactiveerd, maar helaas is er bij uw bestelling een vertraging opgelopen bij interactieve tv. Dit is normaliter snel op te lossen maar in sommige gevallen kan dit langer duren circa 5 tot 10 werkdagen. Als u elke dag inlogt kunt u zien wanneer de dienst geactiveerd is, pas op dat moment kunt u pakketswijzigingen aanbrengen.

Met vriendelijke groet,

Ryan
Goedemiddag Ryan, 

Allereerst dankjewel voor je snelle reactie! Helaas was ik verhinderd om eerder te reageren, maar bij deze. Ik heb reeds tweemaal, gisteren (zondag) en vandaag nogmaals gekeken in "mijn instellingen" of mijn pakketten al 'actief' stonden of dat er enige wijziging zichtbaar was. Als ik inlog op Mijn KPN online zijn er geen wijzigingen zichtbaar, en staat er nog steds pakket in bestelling en code 1000; dus nog even geduld. Maar als ik via mijn tv kijk staat het opnemen pakket niet meer als zijnde in bestelling en zou ik dus pakketten kunnen aanvinken. Ik doorloop het proces (pincode, pakket uitkiezen etc) en vervolgens krijg ik ook daar de foutmelding, dus ook nog even geduld hebben ;-)

Maar dan heb ik nog een vraag over het verschafte antwoord van KS, is het werkelijk het geval dat ik per pakket 5-10 dagen moet wachten alvorens de volgende keuze te kunnen maken? 

En blijven alle toenmalige geboden 'acties en kortingen" ondanks de vertraging bij ITV gewoon gehandhaafd? En aangezien ik mijn volledige pakket nog niet heb, wordt dit ook verrekend in de maandelijkse kosten? ( bv basispakket ipv volledig pakket)

Bedankt alvast voor je respons, ik wacht voor de tv wijzigingen de maximale dagen af,

Met vriendelijke groet, 

Tamara Cleef 

Reageer