Beantwoord

TV-ontvanger op een ander adres aansluiten

  • 22 August 2019
  • 11 reacties
  • 6277 keer bekeken

Ik heb thuis alles in 1 met 2 TV-ontvangers. Kan ik op een ander adres een derde ontvanger met WiFi laten installeren onder het zelfde abennement?

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 26 August 2019, 15:49

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Tv ontvangers werken sowieso niet via WiFi. En nee, dat kan niet op een ander adres. Tv ontvangers werken alleen thuis.

Een digitenne kastje erbij nemen kan wel.
Hi Nick, en alsjeblieft dan 2 “thuisen” hebt zoals wij. Technisch moet tegenwoordig alles mogelijk zijn.
Alsjeblieft is gewoon “als”
Reputatie 7
Badge +24
Ow, maar het zal technisch zeker mogenlijk gemaakt kunnen worden. Maar KPN wil graag centjes verdienen aan u, dus gaat dat niet doen 😂

Wat wel kan op een ander adres is met iTV op je mobiel / tabled / laptop via chromecast op de tv kijken. Dat kost je nog niets (extra) ook.
Reputatie 7
Badge +21
Zolang het maar een KPN internetaansluiting is zal het wel gaan werken.
Alleen dan heb je wel een gezamenlijk abonnement, d.w.z. dat de één de opnames van de ander kan zien en dat de één ook het abonnement kan wijzigen wat ook meteen voor de ander geldt,
Dus je privacy is weg.
Maar er is nog een addertje onder het gras...
-Kan- je wel technisch een 3e ontvanger krijgen?
Dat kan alleen als de snelheid op jouw adres voldoende is.
De snelheid op het 2e adres is niet van toepassing, op jouw adres daar gaat het om.
Is die te laag dan kun je alleen maar een digitenne ontvanger er bij nemen.
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij functioneert de decoder gewoon niet achter een andere Experiabox waarop geen tv abonement is afgesloten. Achter het modem van een andere provider kun je het wel helemaal vergeten.

Van mij zou het mogen hoor, ik zou het prachtig vinden als je bij KPN gewoon los tv af zou kunnen nemen zonder internet. En dat da dan ook zou werken op een internetaansluiting van bijv. Ziggo. Maar helaas, dat kan niet.
Nick heeft helemaal gelijk.

Als op adres B ook al een aansluiting is MET interactieve tv van KPN (het tv signaal is dus aanwezig) zal een box van adres A daar ook werken. En vica versa.

Maar op beide adressen moet je dus ITV van KPN hebben anders is het signaal er niet. Alleen internet van KPN is niet voldoende.

Op 2 adressen één ITV abonnement is, logischerwijs, niet beschikbaar.
Één abonnement op electriciteit (energie) dan wel water voor 2 adressen kan toch ook niet?
Reputatie 7
Badge +24
Één abonnement op electriciteit (energie) dan wel water voor 2 adressen kan toch ook niet?
Nee... dat kan idd niet. Er is ook heel geen reden voor om dat te willen.

Maar bij een installatiebedrijf zonnepanelen kopen / huren, met bijbehorend onderhoudsabonement, en deze op 2 of 3 adressen laten installeren, dat kan best. Ongeacht bij welke energieleverancier je zit.

En hetzelfde geldt voor voor de verwarmingsinstallaties die je in je (meerdere) huizen hebt. Daar kun je best 1 servicecontract voor afsluiten. Ongeacht wie het gas levert.

Alleen voor tv kan dat dan opeens weer niet. Want tv zit vastgeknoopt aan degene die internet levert. En dat is wel heel jammer.
Reputatie 2
Één abonnement op electriciteit (energie) dan wel water voor 2 adressen kan toch ook niet?
Misschien wel grappig maar zo'n één abonnement voor twee adressen heb ik wel een tijd gehad en behalve voor electra en water zelfs ook nog voor gas.

Je kan bij sommige providers TV kijken via internet. Dus dan kan je elders ook TV kijken maar dan moet je wellicht je computer gebruiken en je TV als monitor voor je computer gebruiken. Verder klinkt dit een beetje als met de hele familie één TV abonnement nemen en dan met zijn allen overal goedkoop TV kijken en dat willen de providers natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +24
Verder klinkt dit een beetje als met de hele familie één TV abonnement nemen en dan met zijn allen overal goedkoop TV kijken en dat willen de providers natuurlijk niet.
Voor elke decoder moet gewoon betaald worden. Bij digitenne kan je de decoder ook meenemen en elders op een ander adres verder kijken. Dat word volgens mij ook door kpn algemeen geaccepteerd. Waarom bij interactieve tv zo krampachtig middeleeuws doen?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Sjowan. Welkom op het forum. Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Op het moment dat je een extra ontvanger besteld verwacht KPN dat je het aansluit op het aansluitadres. Als je problemen hebt met deze tv-ontvanger sturen we een nieuwe ontvanger of een storingsmonteur naar het aansluitadres. Als je op het andere adres ook gebruik wil maken van Interactieve TV, dan zal je daar ook een Internet en TV abonnement moeten afsluiten. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer