Beantwoord

tv ontvanger

  • 4 December 2019
  • 13 reacties
  • 335 keer bekeken

Beste, ik heb twee vragen en dit gaat over de aanschaf van een nieuwe tv. Dit is een 4k uhd tv.  

Vraag 1; Ik heb een hd tv ontvanger, maar heb ik nu voor beter kwaliteit een uhd 4k ontvanger nodig en hoe kom ik hieraan?

Vraag 2; ik wil mijn (oude) tv nu als 2e tv in een andere kamer gebruiken. Ik heb geen 2e tv ontvanger, dus hoe kom ik hieraan? Volgens de site zou ik 2 ontvangers voor 2 tv's  hebben gekregen/ ontvangen, maar dit is niet het geval. 

 

Groet,

Paul

icon

Beste antwoord door PeterG 4 December 2019, 17:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die 4K ontvanger krijg je alleen als je een 4K abonnement afsluit. Er zijn echter maar een paar 4K zenders, verreweg de meeste zenders worden gewoon HD uitgezonden, en geen 4K, ook niet als je wel een 4K ontvanger heeft.

Wat betreft die 2de ontvanger: heeft u digitenne? Of ooit gehad? Want die telt ook als ontvanger.

Voor de gewone zenders maakt het niet uit of je een 4K ontvanger hebt. Die zijn en blijven in HD, ook met een 4K ontvanger.

Er zijn 3 zenders bij KPN (ook) in 4K te krijgen:
Xite, Insight en LoveNature

Voor de overigen is en blijft het HD, die zenden nog niet uit in die hogere resolutie.

P.S. Je tv zal HD het best weergeven als ie het gewoon 1080i aangeleverd krijgt. Dat gaat met een HD ontvanger dus ook prima.

Bedankt voor het antwoord, vraag 1 opgelost. Ik heb verder geen digitenne. Het enige wat ik heb is een Motorola hdmi kastje (neem aan dat dat de tv ontvanger is) en daar heb ik er 1 van.

Dat is een oudje. Een moderator kan deze voor je ruilen voor 2 nieuwe, als je abonnement en je internetsnelheid daar geschikt voor zijn. Even wachten op een moderator of bellen naar 0800-402.

Reputatie 7
Badge +22

@Paul73 deze Motorola kastje kun je ook omruilen met deze tool.

@Paul73 
Ruil (eerst) die prehistorische antieke Motorola om via de door @Dennis Schreve genoemde tool.

Als dat voltooid is (je hebt een nieuwe spelend in huis) kun je via je MijnKPN account een tweede ontvanger aanvragen.

De handelingen niet tegelijkertijd; het systeem kan helaas maar 1 wijziging tegelijkertijd aan.

Om de nieuwe ontvangers aan te melden noteer je ITV-abonneenummer (zie menu → instellingen → 1 X gele knop indrukken). En je ITV-pincode (die je bv voor huren films gebruikt).

Verder:
Vul je gegevens even in het forumprofiel in. Een KPN moderator kan dan even in je gegevens duiken. Mogelijk heb je idd recht op 2 ontvangers en kan ie een 2de zo opsturen.
Of heb je als 2de nu een Digitenne-ontvanger?

Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels via de tool een andere tv ontvanger aangevraagd. Ook mijn profiel aangepast, dus mocht een moderator kunnen zien of ik een 2e kastje kan krijgen dan lees ik dat graag. Ik heb overigens (zover ik weet) geen Digitenne-ontvanger.  Eigenlijk wel jammer dat je je oude kastje moet inleveren, want volgens mij kan die prima werken op mijn oude tv?  Fijne feestdagen alvast!

Die Motorola’s werken “straks” helemaal niet meer. KPN is niet voor niks gebruikers actief aan het aanschrijven (per e-mail) om ze om te ruilen. Veel functies (m.n. apps) ondersteunen ze niet meer. (Netflix, Amazon Prime, Youtube).
Verder zit er lang niet zo'n goede beeldchip in. Toen ik van de Motorola vip 1963 naar de Arris 2952 ging was het beeld ineens veel mooier. Die Motorola's zijn gemaakt in een tijd dat 720p50 de HD-norm was. Nu is dat voor tv uitzendingen 1080i50.

Denk je er wel aan dat op de plek van de 2de tv (straks) wel een LAN internet aansluiting nodig is? Het werkt niet via wifi.

Je kan boven ook kijken met een chromecast. Dan stream je met je tablet/phone naar je tv.

Reputatie 7
Badge +15

@Paul73 Welkom op het forum. Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door de mede forumgebruikers. Goed om te zien dat het omruilen van de tv ontvanger al gelukt is. Als ik je gegevens er bij pak dan zie ik dat je binnen je pakket 1 tv ontvanger hebt. Mag ik vragen waar je ziet dat je er twee zou moeten hebben? 

Extra tv-ontvanger bestellen

Bij Internet en TV, en Internet en TV 4K krijg je 2 ontvangers voor 2 tv's. Heb je meer dan 2 tv's? Voor slechts € 5,-/mnd krijg je er een extra tv-ontvanger er bij.

Bovenstaande staat op jullie site, maar ik zal het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben! Nu zit ik iig te twijfelen of ik dus voor een extra ontvanger ga of een chromecast.

Ik heb inmiddels een andere tv ontvanger geinstalleerd en het beeld is / lijkt aanzienlijk scherper (dus dank nogmaals voor de tips hierboven).

 

Reputatie 7
Badge +15

@Paul73 De informatie die je leest klopt, alleen heb je zelf een Alles in 1 instap abonnement. Daar zit 1 ontvanger bij in. En ik kan mij voorstellen dat je daar tussen twijfelt, mocht ik nog informatie kunnen verstrekken om deze twijfel weg te nemen dan hoor ik dit graag!  

Beste KPN,

 

Ik zou graag op 2 tv's televisie willen kijken. Krijg ik dan ook 2 tv-ontvangers?

@Dario Siebert 

Voor elke televisie is een ontvanger nodig inderdaad. Het is een beetje afhankelijk van de beschikbare bandbreedte hoeveel ontvangers op je adres mogelijk zijn. Via MijnKPN kun je een extra ontvanger bestellen/aanvragen. Dat kost € 5 per maand per ontvanger.

Verder dien je een UTP verbinding v.a. de Experiabox naar de plek v.d. ontvanger te realiseren.

Op een tweede tv kun je ook kijken via Chromecast met de KPN ITV-app op tablet/phone/laptop (browser Chrome).