Beantwoord

Tv-ontvanger aansluiten op Experia Box v10A

  • 8 March 2019
  • 9 reacties
  • 4556 keer bekeken

Gisteren mijn Experia Box v10A aangesloten op de telefoonaansluiting in de meterkast. Tevens heb ik de tv-ontvanger aangesloten op de tv. Nu lees ik in de handleiding dat ik de tv-ontvanger met de ethernetkabel moet aansluiten op de gele Ethernetpoort van de Experia Box. Deze kabel loopt nu over de vloer van de gang en woonkamer richting tv. Is het ook mogelijk om de aansluiting zonder ethernetkabel tot stand te brengen?

Mvr Pascal
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 March 2019, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ja hoor met een Devolo Powerline, kan je makkelijk via het stopcontact een ethernet verbinding maken. Zelfs 4K is daarmee te ontvangen. Je heb dan minimaal 1 setje nodig. 1 plug je in het stopcontact in de meterkast, deze verbind je met de Experia box. De andere plug je bij je TV-ontvanger in het stopcontact en verbind je met je TV-ontvanger. Werkt perfect.

Ja hoor met een Devolo Powerline, kan je makkelijk via het stopcontact een ethernet verbinding maken. Zelfs 4K is daarmee te ontvangen. Je heb dan minimaal 1 setje nodig. 1 plug je in het stopcontact in de meterkast, deze verbind je met de Experia box. De andere plug je bij je TV-ontvanger in het stopcontact en verbind je met je TV-ontvanger. Werkt perfect.

Bedankt voor je reactie. Welk type is aan te bevelen? Zie verschillende typen met en zonder Wi-Fi in verschillende prijsklassen
Reputatie 3
Badge +1
Zelf heb ik deze. met 1 extra Wifi uitbreiding. Wel prijzig zo'n € 160,- Omdat ik nu in het hele huis perfect Wifi heb, zowel op alle slaapkamers maar ook buiten onder de overkapping.


Dus afhankelijk van je situatie, aansluiten is trouwens vrij makkelijk.
Ik zal mij eens inlezen in de mogelijkheden. Bedankt voor de info
Reputatie 3
Badge +1
PS Geen verlengsnoer gebruiken !!! Of het moet maar zo'n 25 cm zijn, anders werkt het niet
Hallo @PascalC32 ,
Je kunt zo'n set ook aanschaffen in de KPN-winkel en/of Telfort-winkel, stuk goedkoper en de Telfort-winkel is zelfs nog goedkoper dan de KPN-winkel, maar het zijn dezelfde sets.
KPN/Telfort ondersteunt deze wijze van TV kijken niet, dus daar kun je niet op terugvallen.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo @PascalC32 ,
Je kunt zo'n set ook aanschaffen in de KPN-winkel en/of Telfort-winkel, stuk goedkoper en de Telfort-winkel is zelfs nog goedkoper dan de KPN-winkel, maar het zijn dezelfde sets.
KPN/Telfort ondersteunt deze wijze van TV kijken niet, dus daar kun je niet op terugvallen.


Hoe zo goedkoper, de instap Devolo Dlan 500 set kost maar € 49,-

Hallo @PascalC32 ,
Je kunt zo'n set ook aanschaffen in de KPN-winkel en/of Telfort-winkel, stuk goedkoper en de Telfort-winkel is zelfs nog goedkoper dan de KPN-winkel, maar het zijn dezelfde sets.
KPN/Telfort ondersteunt deze wijze van TV kijken niet, dus daar kun je niet op terugvallen.
Hoe zo goedkoper, de instap Devolo Dlan 500 set kost maar € 49,-

Wil je niet gebruiken i.c.m. KPN-diensten, is mijns inziens voor dit doel ongeschikt c.q. technisch verouderd.
Wellicht een nuttige toevoeging: Devolo's kunnen een perfecte oplossing zijn maarrr. soms werkt het niet goed. Dit komt omdat het mede afhankelijk is van het (bestaande) elektriciteitsnetwerk en de daarop aangesloten andere elektrische apparaten.
Mijn advies zou dan ook zijn om de devolo's na aanschaf direct uitgebreid te testen en het garantiebewijs goed te bewaren. In sommige gevallen is het namelijk niet stabiel te krijgen en dan wil je wel je geld terug, uiteraard.
Succes bij het maken van een keuze! Mocht je iets van KPN willen afnemen, laat het me weten en dan help ik je graag verder!