Beantwoord

Tv-ontvanger aansluiten via netwerkpoort

  • 15 October 2019
  • 6 reacties
  • 223 keer bekeken

Goedendag .

Ik kan zinsĀ  kort op een derde tv interactieve tv ontvangen omdat we een upgrade hebben gehad van het netwerk in de straat nu heb ik op de slaapkamer boven een internetaansluiting in zo'n stopcontact maar.als.ik daarop een interactieve kast op aansluit pakt die hem niet .

Op zolder is alles op een hub.of switch aangesloten ik weet niet.wat het verschil is maar.kan daar misschien de fout zitten.Ā 

Groet Jeroen De bruinĀ 

Ā 

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Jeroen De bruin 17 October 2019, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Jeroen De bruin Het lijkt een (dubbel)IP probleem. Hebt u ook een apparaat in huis met een vast IP adres?? Bijv. een printer of zoiets?
U kunt proberen alles eens los te koppelen, ook de Xperia box van de stroom halen.
En daarna die Xperia inschakelen en daarna stuk voor stuk uw ontvangers, telefoons en de 2 stroomadapters voor boven weer aansluiten/inschakelen.
Neem wel de tijd even hiervoor zodat de IP adressen weer netjes op volgorde komen te staan/worden aangemeld.
Probeer anders dit programma eens http://www.advanced-ip-scanner.com het programma scant uw hele netwerk en hopelijk is er nu geen IP adres meer dubbel bezet. Succes...

Reputatie 7
Badge +24

"een internetaansluiting in zo'n stopcontact"

Word daarmee dvs bedoelt?

Ik heb het.denk niet helemaal goed uitgelegd maar met de aansluiting op de slaapkamer bedoel ik 1 stopcontact en de andere met 2 poorten 1 voor telefoon en 1 voor internetĀ 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Jeroen De bruin, welkom hier op het KPN forum! Leuk dat je nu een derde tv-ontvanger kon aanvragen, ik lees dat het aansluiten alleen nog niet helemaal lukt. We helpen je hier graag op weg.

Ik begrijp dat je op de slaapkamer een netwerkpoort in de muur ter beschikking hebt, waarop je de tv-ontvanger wilt aansluiten. Het kan ook te maken hebben met hoe deze netwerkpoort verbonden is met de Experia Box. Weet je toevallig, of kan je anders nakijken, hoe deze poort verbonden is met het modem en of er ook andere apparaten op aangesloten zijn?

Ik zie dat je ook tips vanĀ @SpacestarĀ hebt gekregen, heb je deze al uitgeprobeerd? Laat je het ons weten?

Bedankt voor de reactie,Ā 

Ik heb het probleem opgelost, alles losgekoppeld en na een paar keer alles weer te hebben aangekoppeld deed alles het in een keer gelukkig ik was.al een paar dagen bezig ermee dus ben ik weer happy.

Gr. Jeroen De bruinĀ 

Reputatie 7
Badge +19

@Jeroen De bruinĀ Fijn om te horen dat je de oplossing gevonden hebt! Mocht je toch iets opmerken of vragen hebben, laat het ons gerust op het forum weten.