Beantwoord

TV ontvanger Arcadyan HMB2260 geen beeld

• 31 mei 2018
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

Beste leden van het forum,

Afgelopen week heb ik via het 'netflix omruilprogramma' van KPN de motorola receiver laten vervangen. Ik kreeg de Arcadyan HMB2260 opgestuurd. Na het installeren van de ontvanger bleek er geen beeld te zijn (Sony bravia 4k model uit 2014). vreemd genoeg was het menu wel beschikbaar, evenals de informatiebalk die tijdens het zappen verschijnt. Klantenservice gebeld en het probleem uitgelegd aan een medewerker; ik moest de receiver opnieuw opstarten, de software verwijderen en terugzetten naar fabrieksinstellingen. Helaas heeft dit niet geholpen.

Tevergeefse pogingen zoals verschillende HDMI kabels gebruiken (vanwege HDCP) en verschillende poorten hebben ook tot niets geleid. Uiteindelijk de scart kabel geprobeerd als laatste hoop. U voelt 'm al aankomen; geen TV. Sommige regionale zenders doen het wel. Mijn vraag is of er een mogelijk defect zit in de ontvanger of dat dit ligt aan mijn tv. Alvast hartelijk dank
icon

Beste antwoord door Jelle96 4 juni 2018, 21:56

Hallo Erwin,

Ik heb contact gehad met de klantenservice en vandaag een nieuwe ontvanger gekregen. Na het installeren was er meteen ontvangst van alle hd en sd zenders. Het probleem is hiermee verholpen en wil ik je nogmaals bedanken voor de hulp!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jelle! Welkom op het forum.
Hoe heb jij die tuner aangesloten? Via een kabel of misschien via een DVS (draadloze verbindingset) ? Zou je in geval van DVS nog eens rechtstreeks met een kabel willen proberen?
Als het probleem blijft zit ik te denken aan een nieuwe tuner maar ik moet het eerst even zeker weten!
Hallo Erwin,

Bedankt voor je antwoord! De ontvanger is inderdaad aangesloten via een DVS, die ook al gebruikt werd voor de motorola ontvanger. Ik ben nu niet thuis maar zal het straks proberen via een rechtstreekse kabel. Hartelijk dank voor de tip! En ik laat het je z.s.m. weten of het heeft geholpen.
Hallo Erwin,

Ik heb contact gehad met de klantenservice en vandaag een nieuwe ontvanger gekregen. Na het installeren was er meteen ontvangst van alle hd en sd zenders. Het probleem is hiermee verholpen en wil ik je nogmaals bedanken voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +18
Fijn! Dank voor de update, Jelle!
Als er iets is weet je mij te vinden!

Reageer