Beantwoord

TV-ontvanger Arris VIP 2932 defect na blikseminslag

• 23 september 2018
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Op 21-9-2018 is 's avonds de bliksem ingeslagen en sloeg de aardlekschakelaar eruit. Internetten en bellen werkt nog gewoon. De TV echter niet meer. We hebben 3 tv-ontvangers, type Arris VIP 2932. Van twee daarvan blijft de standbyknop rood branden, wat we ook geprobeerd hebben. Eén tv ontvanger is aangesloten op een powerline-adapter. Daarvan brandt kort de standbyknop groen, waarna we foutmelding 842 krijgen. Software verwijderen, fabrieksinstellingen herstellen etc. lukt niet. Elke keer komt foutmelding 842 terug. Ik heb deze tv-ontvanger ook al rechtstreeks aangesloten op het modem. Echter ook dan komt de foutmelding 842. We hebben een Experiabox v9. Omdat we dachten, dat die defekt zou kunnen zijn, hebben we ee Experiabox v10 overgenomen. Ook dat lost het probleem echter niet op. Alle aanwijzingen op internet m.b.t. foutmelding 842 hebben we al opgevolgd, echter helaas zonder resultaat. Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door janhrl 25 september 2018, 12:04

Beste moderator,

Alle 3 tv-ontvangers zijn gisterochtend vervangen door een monteur van KPN. Het probleem is dus gelukkig opgelost. In elk geval hartelijk dank voor de door jou aangeboden hulp. Stel ik zeer op prijs!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Janhrl. Allereerst hoop ik dat de schade verder beperkt is gebleven. Ik kijk graag met je mee naar de twee tv-ontvangers; ik ga er vanuit dat we die gaan vervangen. Ik heb wel wat extra informatie van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Ook wil ik graag de serienummers weten van de twee defecte ontvangers. Als ik die informatie hebt kan ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Beste moderator,

Alle 3 tv-ontvangers zijn gisterochtend vervangen door een monteur van KPN. Het probleem is dus gelukkig opgelost. In elk geval hartelijk dank voor de door jou aangeboden hulp. Stel ik zeer op prijs!
Reputatie 7
Badge +18
Ha! Goed om te horen dat het al is opgelost. En graag gedaan, vanzelfsprekend. Daar zijn we voor en als je in de toekomst nog eens ergens tegenaan loopt weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Badge +13
Tip: gebruik bliksembeveiligers.
Ook je dure tv of computer hadden stuk kunnen gaan.

Zie o.a. hier:
https://www.distrelec.nl/nl/kabels-en-draden/kabels-gemonteerd/netsnoeren-en-elektrische-voedingskabels-gemonteerd/meervoudige-stekkerdozen/c/cat-DNAV_PL_09011106?q=*&filter_Category4=Meervoudige+stekkerdozen&filter_Category3=Netsnoeren+en+elektrische+voedingskabels%2C+gemonteerd&filter_Type+stopcontact=F+%28CEE+7%2F3%29&filter_Type+stopcontact=Protective+contact&filter_Buyable=1&filter_Veiligheid=Overvoltage+protectie

https://www.conrad.nl/zoeken?search=Overspanningsbeveiliging&searchType=suggest&searchSuggest=category

https://www.bol.com/nl/s/elektronica/zoekresultaten/Ntt/overspanningsbeveiliging/N/3136/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/overspa/originalSearchContext/media_all/originalSection/main/defaultSearchContext/media_all/sc/s_elec_all/index.html

Reageer