Beantwoord

Tv-ontvanger bijna dagelijks moeten herstarten om tv-beeld te krijgen

  • 21 January 2020
  • 6 reacties
  • 1078 keer bekeken

Vanaf de start van ons digitale tv-gebruik met behulp van de KPN tv-ontvanger moet ik meerdere keren per week de tv-ontvanger resetten, omdat er (volgens de melding op het zwarte tv-scherm) geen signaal wordt doorgegeven aan de tv. Soms gaat het een paar keer goed en hebben we direct beeld. Maar een paar keer per dag moeten resetten komt ook voor.

Ook als we op dezelfde dag ons tv-kijken onderbreken en dan zowel de kpn-ontvanger áán laten (= groen licht) en de tv in stanby-stand laten staan, dan nog moeten we daarna vaak de tv-ontvanger resetten. Elke keer wordt dan de software opnieuw geladen, waarbij het geladen percentage op het (blauwe) tv-scherm te zien is. Dat software-laden duurt even, maar lijkt zonder problemen te gaan. Zodra er beeld is en de verbinding in stand blijft, dan hebben we de hele avond tv-beeld zonder enige storing. Doen we de tv een tijdje uit (= standby stand) en willen daarna weer kijken, dan moeten we regelmatig de resethandelingen opnieuw uitvoeren.

De verbinding tussen Experiabox en tv-ontvanger is bedraad. Ook de verbinding tussen tv-ontvanger en tv is bedraad. Bij de start van ons abonnement is de tv-ontvanger aangesloten door een KPN-monteur. Ook heb ik de Experiabox al meermalen gereset. Toch moet ik de tv-ontvanger zo vaak resetten, dat wij ons beginnen te ergeren. Hoe kan deze storing verholpen worden?

icon

Beste antwoord door Joep1965 21 January 2020, 23:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dat is niet fijn om zo tv te moeten kijken. Ik ben benieuwd welk type ontvanger en experiabox u heeft.

Op de (witte) Experia Box staat: Experia Box v9 en op de (zwarte) tv-ontvanger: Arris VIP2952-V2 HDMI.

Badge +19

Op zich een prima combinatie. Heeft u de ontvanger ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Dank voor dit advies. Ik heb de tv-ontvanger vanmorgen helemaal gereset (= via de instellingen de software verwijderd en fabrieksinstellingen teruggezet) en daarna alles opnieuw gedownload en het opnieuw instellen van de configuratie rustig afgewacht. De tv werkt weer en de komende tijd zal blijken of het 'dagelijks resetten’ nu verholpen is. Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7

Hallo @KPN-bejaarde, welkom op het forum. Fijn dat het al gelukt is met de tip van Joep, dat maakt het kijken een stuk makkelijker :slight_smile:

Hou het voor de zekerheid even in de gaten inderdaad, als het toch weer terugkeert kunnen we samen verder kijken naar de oorzaak en vooral de oplossing. Ook als je andere vragen hebt weet je ons te vinden.

Even een bericht hoe het nu gaat. De dag na alle reset- en herinstallatiehandelingen moest ik direct alweer mijn ‘noodprocedure’ (van uit/aan-zetten tv-ontvanger) toepassen. Dus verder gezocht. Nu doe ik consequent eerst de tv-ontvanger aan, dan iets langer dan normaal wachten en daarna zet ik pas de tv op standby en schakel h'm met de afstandsbediening (dus via de tv-ontvanger) in. Zo ging het afgelopen dagen in 8 van de 10 keer goed. Denk ik er niet bij na en is mijn volgorde andersom, dan is het 'bingo'.Â