Beantwoord

tv ontvanger defect

  • 18 June 2019
  • 9 reacties
  • 488 keer bekeken

Heb 3 HD ontvangers van KPN, 1 van de ontvangers, we noemen hem A, gaat wel aan, maar reageerd niet meer op de afstandsbediening. De afstandsbediening werk wel op de andere ontvangers, B en C, en de afstandsbedieningen van B en C werken weer niet op ontvanger A. Mijn conclusie: ontvanger is defect, en ja, ik heb alles al gereset, heb 20 seconden gewacht, etc..

zouden jullie mij een andere ontvanger kunnen sturen?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 19 June 2019, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goede avond ANNA_elz u kunt ook gratis bellen kpn voor omruilen kapot decoder 😉👍0800 0402 of wachten op iemand van de webcar mede werkers die u ook kan helpen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Anna-elz, goed dat je het meldt. Opmerkelijk probleem. De tv-ontvanger gaat dus wel gewoon aan en je hebt beeld, maar reageert totaal niet op de afstandsbediening. Je geeft aan dat je 'm al hebt gereset. Hoe heb je dat precies gedaan?

Ook op deze manier?

1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden
2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant)
3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen]
5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de stand-by knop ingedrukt te houden
6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.
Beste Paul,

dat wil ik wel doen, maar de ontvanger, zoals ik al eerder hier boven aangaf, reageert niet op de afstandsbedieningen, hoe moet ik dan met de “menu” functie het ding resetten?
Reputatie 3
Badge
@Anna-elz

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

optie 2 en dan de variant "zonder tv menu"
Reputatie 7
Badge +25
Beste @Anna-elz, als je m'n bericht nog eens zou willen lezen dan zie je dat je de afstandsbediening niet nodig hebt om de reset uit te voeren. Alles gaat met het knopje op de bovenkant van de tv-ontvanger.

Edit: @Triple_NL is heel snel
Reputatie 3
Badge
@Paul_

toevallig net moeten doen met mijn 3e decoder, was een tijdje niet aangesloten geweest en reageerde raar op de AB en tijdens zappen

na reset werkt het weer prima
Ho! Te vlot gereageerd! 😂 zal straks thuis d’r Ff induiken
Top! Werkte, bedankt!
Reputatie 7
Badge +25
Top! Werkte, bedankt!
Mooi zo!