Beantwoord

HDMI poort op TV ontvanger defect, andere kabels en aansluitingen geprobeerd.

  • 13 May 2021
  • 6 reacties
  • 408 keer bekeken

Badge

Hoi,

Gisteren tijdens het tv kijken viel ineens mijn beeld op zwart, onderin kwam de melding geen signaal. Op de ontvanger zag ik nog steeds de cyfer 9 staan( van de kanaal waar ik tv op keek). Heb al van hdmi ingangen veranderd maar op geen 1 van de 4 poorten heb ik een signaal.

Ook als ik op de menu knop druk zie ik niks. De ontvanger al meerdere keren gereset door stekker eruit te halen 30 sec, maar dan met opnieuw inladen geen beeld. Hij staat nog steeds op de juiste hdmi ingang. 

heb ook 3x contact gehad met de chat en daar gaven ze elke keer aan staat op verkeerde source / hdmi ingang maar dat is het dus niet. Hij viel spontaan op zwart beeld tijdens het tv kijken, zonder de afstandbediening aangeraakt te hebben. Heb op verzoek ook een andere hdmi kabel erin gedaan (van de PS4) geen resultaat. 
Als laatste gaf hij aan dat miss de ontvanger dan stuk is. 

ik kan de ontvanger ook niet een harde reset geven of iets dergelijks want ik zie totaal niks. Wel komt er elke keer na opnieuw opstarten de cyfer 1 (van NL1) op de ontvanger en geen beeld en mijn tv geeft dan aan geen signaal. (Staat op de juiste source/hdmi ingang) 

De ontvanger is een arris vip2952 v2

oja en sinds de update van aantal maanden geleden had ik al diverse problemen met de ontvanger ( hij verloor elke keer na 2 dagen mijn instellingen zoals de zwarte menu weergave en beeld in programmagids die verdween elke keer) hiermee ook contact gehad en probleem bleef zich voordoen. 
 

is de ontvanger nu echt overleden?

icon

Beste antwoord door MrRazizzle 15 May 2021, 10:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten het modem? Hier kan je lezen hoe je de ontvanger kan resetten zonder beeld.

Badge

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten het modem? Hier kan je lezen hoe je de ontvanger kan resetten zonder beeld.

Ja is idd direct aangesloten. Ik heb de stappen gevolgd en de modem ook gereset. En dan de tv ontvanger aangezet ik zie totaal geen beeld op mijn tv ook niet van het inladen, blijft geen signaal staan.. andere hdmi poort ook niet en zelfs niet met een andere hdmi kabel

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MrRazizzle, welkom op ons forum!
Zoals je het beschrijft lijkt het er inderdaad op dat de TV ontvanger defect is! Ik zie dat je ook je gegevens al ingevuld had in je profiel en dat je al met mijn collega's een nieuwe ontvanger geregeld hebt. Laat ons vooral weten of dit de oplossing was!

Badge

Hoi @MrRazizzle, welkom op ons forum!
Zoals je het beschrijft lijkt het er inderdaad op dat de TV ontvanger defect is! Ik zie dat je ook je gegevens al ingevuld had in je profiel en dat je al met mijn collega's een nieuwe ontvanger geregeld hebt. Laat ons vooral weten of dit de oplossing was!

Hoi @Thomas dank je wel.

Ja dat was dus mijn vermoeden ook en heb idd contact gehad donderdagmiddag en toen gaf die aan dat vermoedelijk de hmdi poort van de ontvanger defect is. Krijg vanmiddag de nieuwe ontvanger bezorgd bij de afhaallocatie! Zodra ik meer weet laat ik het weten. 

Reputatie 7
Badge +20

@MrRazizzle is het nog gelukt met de nieuwe ontvanger?

Badge

@Thomas het is idd opgelost met de nieuwe ontvanger. Thnx