Beantwoord

TV ontvanger draadloos verbonden met Superwifi punt

  • 7 January 2021
  • 3 reacties
  • 436 keer bekeken

Goedemiddag, 

Vraag, ik ben sinds kort overgestapt naar KPN ( ex. Ziggo ) we hebben glasvezelkabel, en een KPN box 12 ,die dus aangesloten is in de meterkast op glasvezel. Daarbij hebben we 2 tv - ontvangers , 1 beneden in de huiskamer, en 1 boven in de slaapkamer , de Arris VIP 5220. Alles is aangesloten met een KPN monteur. Omdat er geen lan kabel / aansluiting in de woonkamer mogelijk is, heeft de monteur een derde Super Wi-Fi  punt ( op onze kosten ) aangesloten. Dus de 1- eerste schotel hangt in de meterkast, aangesloten op de KPN Box 12. de 2 schotel staat naast de tv, die heeft een lan kabel aansluiting naar de vip box 5220, en die is dus weer verbonden met een hdmi kabel aan mijn Samsung smart tv. Boven in de slaapkamer staat de 3 Wi-Fi schotel, die dus verbonden is met een lan kabel richting de 2-e vip box 5220, en die is weer verbonden naar de 2- smart tv via een hdmi kabel. Tot nu toe gaat alles perfect, maar ik lees op het forum dat we veel problemen kunnen verwachten , omdat de eerste vip box niet bekabeld met lan is aangesloten. Dus mijn vraag cq opmerking is, is dit geheel goed aangesloten, en kunnen we problemen verwachten. Ter info, we hebben een abonnement , alles in een, inclusief interactieve tv. Als ik op mijn mobiel ( dus niet via lan gemeten) een speedtest doe , kom ik op zo,n 70 Mbit up, en 70 Mbit down. Overal in huis is het Wi-Fi stabiel, en geeft geen problemen. Wachtende op Uw reactie,s en opmerking, M.vr.Gr. --- Ries uit Amersfoort. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 January 2021, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Riesie , om een lang verhaal kort te maken, je gebruikt dus 3 super wifi-punten, waarvan er 1 bekabeld is aangesloten op het modem en de andere 2 draadloos zijn aangesloten.

Nou als dat goed werkt is het prima, draadloos, vooral bij tv-ontvangst, is altijd minder stabiel dan een bekabelde verbinding, maar in jouw geval, het zij zo.

 

Beste JanD, bedankt voor je reactie, ben ook nieuwsgierig of er meer KPN gebruikers het zo hebben aangesloten, en of zij veel problemen daarmee ervaren.??

Beste Riesie

Ik zit nu in een vergelijkbare situatie als jij destijds en ben benieuwd naar je ervaringen. Kun je inderdaad probleemloos tv kijken met je super-wifi punten?