Vraag

TV ontvanger gaat niet uit standby modus

• 21 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 1739 keer bekeken

Wil tv kijken, maar tv-ontvanger blijft in standby modus. Heb ook geen wit balkje op tv-scherm dat aangeeft de tv 0ntvanger in te schakelen. Tv scherm flitst wel als ik tv ontvanger aanzet. Verder gebeurt er niets. Resetten van experia box en ontvanger helpen niet. Wat kan ik nog doen om probleem op te lossen?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Dat is vervelend.

Welke ontvanger heb je? (merk/type)

Heb je deze al 1 minuut uitgezet met de schakelaar aan de achterzijde of door de stekker (adapter) even uit het stopcontact te halen? Dan doe je een herstart.

Een reset kun je ook forceren. Druk dan meteen na het inschakelen van de stroom enkele seconden de standby knop op het apparaat in. Verdere uitleg vind je HIER.
Heb je tips nogmaals geprobeerd met ontvanger arris vip2952 v2. Werkt niet. Op tv scherm geen melding dat ik interactieve tv moet inschakelen. Kan dus niet herstarten. Lijkt er op dat er geen signaal wordt doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +31
Lijkt er op dat er geen signaal wordt doorgegeven.Eh, staat je tv wel op de juiste hdmi ingang?:?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi coax, welkom hier! Als je de tv-ontvanger herstart (door hem stroomloss te maken), gaat het lampje bovenop wel branden, en zo ja, welke kleur? Zie je ook iets op het display van de ontvanger verschijnen? Het kan zijn dat de ontvanger defect is, maar het zou ook kunnen zijn dat je tv op het verkeerde invoerkanaal staat. In dat geval, druk op de KPN-afstandsbediening op de knop onderaan met het vierkantje en het pijltje. Dit wijzigt het invoerkanaal. Druk er een aantal keer op om de verschillende invoerkanalen te proberen. Als het met onze afstandsbediening niet wil, kijk dan op de afstandsbediening van de tv naar een vergelijkbare knop. Hij kan ook source, bron of AV heten.
Reputatie 7
Badge +13
@coaxglas, het kan kloppen dat je die melding niet meer ziet.
Als de ontvanger meer dan een minuut uit is, zie je die melding niet meer.
Dat is het juiste moment om hem met de aan, uit schakelaar weer aan te zetten.
Wacht daarna rustig totdat hij helemaal klaar is.

Ik ga er zo wie zo van uit, dat je de juiste HDMI ingang hebt gekozen.
Opnieuw geen reactie van mijn tv-ontvanger, maar nu is er de volgende situatie. Heb tussen de experia box en de tv-ontvanger een coax adapter zodat het glasvezel signaal via de kabel naar de tv-ontvanger kan. Volgens mij moet van beide moca's (de zwarte kastjes aan begin en einde van verbinding) het middelste lampje voortdurend knipperen ten teken dat het signaal over komt. Op dit moment knippert het middelste lampje van de moca aan de kant van de tv-ontvanger niet, waardoor het glasvezel signaal niet doorkomt. De tv-ontvanger en de tv werken dan niet. Heb aan/uit moca al geprobeerd. Werkt niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +28
Oh, je hebt er moca's tussen! Dat hadden we op zich ook kunnen afleiden aan je forumnaam, maar goed :D

Als er geen signaal doorkomt, dan gaat de ontvanger inderdaad niet werken. Om te testen of vanuit ons alles helemaal in orde is: kun je de ontvanger eens tijdelijk met een lange ethernetkabel verbinden aan de Experia Box? Als het dan wel werkt, dan zit het probleem zeker weten in de moca's of de coaxkabel.
Reputatie 7
Badge +31
Als de moca's niet werken omdat ze defect zijn of de coax kabel een breuk heeft, kún je natuurlijk overwegen om:
  1. een netwerkkabel te trekken (bij voorkeur)
  2. Een draadloze verbindingsset te gebruiken (via stopcontact dus)

Reageer