Beantwoord

TV-ontvanger hapert wanneer er Netflix op de andere TV wordt gekeken.

  • 24 January 2020
  • 30 reacties
  • 564 keer bekeken

Hallo, sinds 1 januari lid bij kpn, alles goed aangesloten dacht ik? Maar loop nu tegen het volgende probleem aan: als de kinderen in de kamer Netflix kijken en ik kijk in de keuken gewoon tv gaat de tv ontvanger in de keuken erg storen, stilstaand beeld en af en toe valt het geluid weg.

Heeft íemand hier een oplossing voor?

Beide ontvangers zijn bedraad aangesloten, 1 rechtstreeks op de modem en de ontvanger in de keuken via een switch. 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 24 January 2020, 22:14

Bekijk origineel

30 reacties

Badge +19

Ik ben benieuwd naar 2 dingen. Welke snelheid haal je bekabeld en welk merk/type switch heb je? Heb je de mogelijkheid om de keuken te testen zonder switch?

Die mogelijkheid heb ik, zal ik zo even gaan testen, maar ik heb de ontvanger in de keuken ook geprobeerd via een verbindingsset maar dan heb ik helemaal geen goed ontvangst, vandaar een kabel getrokken. 

Bedraad snelheid weet ik niet, via mijn telefoon 29,8

Reputatie 7

Ik ben ook benieuwd naar het type TV ontvanger dat jij in de woonkamer hebt staan.

Kijken de kinderen dan Netflix via die TV ontvanger.

De arris vip 5202, ze kijken dan via de tv Netflix, tv ook bedraad verbonden met de switch 

Reputatie 7

Dus de Netflix app van de televisie zelf wordt dan gebruikt en niet die van de VIP5202.

En wat is het merk en type van die switch?

Dat is de switch van maxxter,  ik ben nu alles aan het testen rechtstreeks op de modem. Tot nu toe lijkt dat goed te gaan. Voor mijn setup mis ik eigenlijk net 1 aansluiting op de modem, jammer dat er maar 3 op zitten.

Voor internet werkt die switch namelijk prima

Badge +19

Niet iedere switch is geschikt voor een tv signaal namelijk. Ik ben benieuwd naar de ervaring zonder switch.

 

Zonder de switch is het ruim 15 minuten goed gegaan, ik denk dan toch dat het aan de switch ligt. 

Mijn snelheid valt mij ook wat tegen, bedraad getest met de laptop.

Badge +19

De snelheid is dus niet het probleem.  Ik ben bang dat de switch problemen heeft met het tv signaal. Laat nog even weten hoe het zonder switch gaat.

Zie mijn bericht boven jouw bericht haha

Badge +19

Bestel deze en het probleem is opgelost. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=661

Badge +19

Waarom valt je snelheid tegen? Welke snelheid zou je moeten hebben?

200 abonnement en geschatte echte snelheid volgens kpn 120 tot 140

Ik ga de switch van kpn bestellen iig. 

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? Eventueel een screenshot zonder je postcode plaatsen

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Geen glasvezel 

 

Badge +19

Maar welke snelheid hoort er bij je abonnement? Als je een abonnement tot 50Mbit heb ga je nooit 200 halen.

200

Badge +19

Dan is er ergens iets niet goed gegaan. Hier moet een medewerker aan te pas komen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Kneggies en welkom op het forum! Ik zie dat er al een hoop uitgevraagd en getest is, super! :grin:  Ook bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb de verbinding doorgemeten en ik zie dat er op dit moment 200 Mbit/s tot aan het modem binnenkomt. Erg gek dat je dan rond de 85 Mbit/s zit bekabeld. :confused: Even om alles uit te sluiten, zou je de speedtest ook met een andere internetkabel willen doen? Indien dat geen verschil geeft, zou je dan een andere internetpoort op de Experiabox willen testen? Ik ben benieuwd of je dan wel de 200 Mbit/s krijgt. Laat je ook weten of het met de nieuwe switch beter gaat? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

 

Dit haal ik vandaag , getest met een andere kabel en op een andere poort van de modem, speedtest gedaan in chrome. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit haal ik vandaag , getest met een andere kabel en op een andere poort van de modem, speedtest gedaan in chrome. 

Weet je zeker dat wifi toen uit was en de verbinding daadwerkelijk via die kabel liep? Was het een kort kabeltje zonder iets er tussen?

Reageer