Beantwoord

TV ontvanger heeft kuren

  • 21 July 2019
  • 27 reacties
  • 1035 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen ik heb een abonnement bij julie en ben zeer tevreden. Sinds een week of twee doet de ontvanger in mijn slaapkamer het niet meer goed. Op het moment dat ik van zender wissel krijg ongeveer een halve seconde te zien "rec." of "opname" dat weet ik niet meer zeker en die tekst verdwijnt meteen weer. Het HD lampje blijft daarna uit. Is dit een defect?
icon

Beste antwoord door Susan_ 28 July 2019, 10:17

Bekijk origineel

27 reacties

Badge +19
Welke ontvanger heb je?
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Robert Visser Welke TV ontvanger heb je? 🤔
Reputatie 4
Badge +1
Dank Joep en Dennis voor jullie reactie.
Het enige dat ik weet is dat ik drie HD TV ontvangers heb. Ik heb het abonnement sinds ongeveer november volgens mij.
Ik kan pas vrijdag verder kijken omdat ik momenteel een week van huis ben.
Het is plotseling ontstaan, hij deed het eerst wel goed.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Robert Visser, bedankt voor je bericht!

Het kan zijn dat de tv-ontvanger plotseling kapot is gegaan, maar zoals ik het begrijp heb je nog wel gewoon beeld gehad daarna. Heb je de tv-ontvanger al even stroomloos gehad en opnieuw opgestart? Of misschien al wel een reset van de tv-ontvanger uitgevoerd?

Ik hoor graag van je welke tv-ontvanger je hebt en of een reset van de tv-ontvanger heeft geholpen. Dit mag uiteraard vrijdag wanneer je weer thuis bent! Wil je dan ook direct even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)?
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Susan, dank voor je reactie, mijn forumprofiel is volgens mij al een tijdje compleet. Ik kan idd gewoon tv kijken maar niet op HD Ik heb de modem gereset en de ontvanger een week stroomloos laten staan. Ik heb hem omgewisseld met die uit de huiskamer en toen deed hij daar geen HD en in mijn slaapkamer wel. Nou hoor je in de slaapkamer te slapen maar toch. Ik kan er pas vrijdag bij, ik weet dus momenteel geen typenummer van het kastje. Ik laat het je weten. 🙂
Er zit een lampje op de ontvanger met de tekst rec. Dat licht op als je een knop op de afst.bed. indrukt; het staat voor recieve (dus niet voor recording). De blijft ook oplichten zolang de handeling nog uitgevoerd wordt/moet worden.
Zelf moet ik 1 X per 8 tot 10 weken de decoder ca. 2 minuten uitzetten om de bedieningssnelheid er weer in te krijgen. Dat gaat met de schakelaar op de achterkant.

Had je wel HD op de slaapkamer? (niet alle zenders zijn HD, kies je wel een HD zender? I.i.g. zijn 1 t/m 27 en 29 t/m 40 in HD)

Is het in de slaapkamer aangesloten met een DVS adapter?

Misschien dat niet al je ontvangers meer op HD-profiel kunnen i.v.m. de beschikbare bandbreedte op je adres?
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Peter G, je bent bij mij een beroemdheid hier. Ik heb alles bedraad aangesloten vanaf de Eperia box 10 (zonder A) Van de bandbreedte klopt denk ik wel maar als ik de ontvanger omwissel met bv die in de huiskamer, dan is die ook geen hd meer en in de slaapkamer wel. Ook NPO 1 enz geeft geen HD weer. Overigens het lampje rec wat jij zegt blijft op het moment van schakelen max een kwart seconde aan dus kon het niet zo snel lezen. Als ik de bandbreedte bekijk kan ik twee kastjes HD ontvangen maar voorheen deed deze dat ook. Het is plotseling ontstaan. De derde in een andere slaapkamer heb ik niet aangesloten momenteel, die gebruik ik heel weinig. Het is wachten op glasvezel denk ik, maar dat ligt bij mij in de wijk nog niet 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Robert Visser, bedankt voor de informatie. Dus op het moment dat je de tv-ontvangers omwisselt, gaat het probleem mee met de tv-ontvanger? Of blijft het juist op de locatie (slaapkamer)? Dat wordt mij namelijk nog niet helemaal duidelijk uit bovenstaande berichten.. In beide gevallen ontvang ik in ieder geval het serie nummer van de ontvanger later deze week!

En misschien heel stom, maar heb je via instellingen al gecontroleerd of de HD functie wel ingeschakeld staat? Je weet maar nooit!
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Susan, nee dat is niet stom, ik kan me voorstellen dat dat soms gebeurt. Ik had daar al naar gekeken, maar hij deed het eerst wel goed. Op een bepaald moment dat ik de TV aanzette, brandde het HD lampje niet meer en is het beeld ook niet meer zo heel scherp.
Antwoord op jouw eerste vraag; als ik het kastje omwissel gaat het probleem mee met het kastje. Dan doet de andere het wel goed. Vrijdag laat ik je het serienummer weten en het type.
Doe voorzichtig met deze warmte,
Met vriendelijke groet,
Robert🙂
Ik lees dat je een derde hebt. Die je niet gebruikt. Maar ... daar betaal je wel € 5 per maand voor. Besef je je dat?

Die eerste 2 zullen in je abonnement zitten. ( "internet + tv", a-i-1 standaard/premium) maar die derde is dus extra. Zonde v.d. kosten.
Die kun je beter stopzetten (dat eerst via MijnKPN) en terugsturen. Kan je altijd weer activeren. Dan heb je er binnen enkele dagen weer één in huis indien nodig.
Reputatie 4
Badge +1
Ha Peter, dank je wel, ja dat weet ik idd. Het verhaal is dat ik aan het verbouwen ben en die betreffende kamer is tijdelijk opslagruimte. Zodra dat klaar is wordt ook in die kamer alles weer aangesloten. Ik heb tijdelijk het kastje uit mijn slaapkamer omgeruild met die uit die (opslag)kamer, zodat ik weer HD heb in de slaapkamer.
Binnen een maand of twee heb ik ze alledrie weer.
Aah. Je hebt dus wel 2 ontvangers die HD krijgen. En de 'derde' krijgt dat niet.

Dat kan dus aan je bandbreedte liggen. KPN gaat daar wat kritischer mee om de laatste tijd en wil daardoor nog wel eens één v.d. ontvangers in de centrale naar SD terugzetten. Dat kan dus ook 'toevallig' die in de huiskamer zijn want kpn weet natuurlijk niet wáár ze staan. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ha Peter, dank je wel.
Het wordt een stuk duidelijker voor me nu.
Waar kan ik zien of dat het geval is, dan zal ik vrijdag gelijk kijken.
Als dat zo is en het aan de bandbreedte ligt komt die in de kamer waar die nu ook staat.
Dat is een reserve slaapkamer, dochter, visite enz 🙂
Nu ben ik toch benieuwd wat de bandbreedte (internetsnelheid) op jouw adres is. Kan je even via Fourstack kijken en het hier posten?
Reputatie 7
Badge +21
@Robert Visser, ik zie je bericht vanzelf verschijnen! Ik heb al wel even gecheckt en voor zover het in het systeem staat kan je gewoon 2 HD streams ontvangen.. Maar nu dat niet lukt, moeten we even goed naar de tv-ontvanger kijken (aangezien het probleem meeverhuisd).
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Peter, nee dat gaat niet, ik ben pas morgenmiddag thuis en als de temperatuur zo blijft, denk ik dat dat pas maandag of dinsdag wordt.
Door wat Suzan schreef, denk ik dat het probleem al is opgelost.
Dank je wel voor het meedenken.
Groet Robert ☺️
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Susan,
Je hebt mijn vraag al beantwoord volgens mij.
Jij hebt gecheckt en ik kan op mijn adres volgens jou twee HD streams ontvangen.
Als het uitschakelen van een kastje op afstand klopt, zoals PeterG zei, en dat op serienummer gaat, klopt dat dus en verhuist het probleem mee met het kastje.
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn en dan laat ik het kastje (de derde) in de logeerkamer staan.
De overige twee (wel HD) laat ik dan in de huiskamer en in de slaapkamer staan.
Het probleem is volgens mij opgelost en ik wacht gewoon op glasvezel 🙂. Ik zal je morgen of begin volgende week in ieder geval het serienummer doorgeven.
Alvast een fijn weekend.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Susan,
Ik heb de gegevens van mijn ontvanger (die dus geen HD geeft) genoteerd. Dit zijn ze:
Merk: Arris, type: VIP2952 V2
Serienummer: MA1837PNH437
Er staat nog een nummer op maar dat zal algemeen zijn; 845999.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar ik denk ook dat je me het juiste antwoord al gegeven hebt.
In beide gevallen dank voor al je moeite.
Met vriendelijke groet en een goed weekend,
Robert
Reputatie 4
Badge +1
Goedenavond Peter G,
Ik heb twee printscreens gemaakt, ik zet ze hieronder, bandbreedte en speedtest
Ik ben benieuwd wat jouw idee is hierover.



Reputatie 7
Badge +21
@Robert Visser, ik heb geen andere opties meer dan de tv-ontvanger omruilen. Dit heb ik inmiddels ook aangevraagd!

Morgen na 14.30 kan je de ontvanger met bovenstaande serienummer omruilen voor een nieuwe. Dit kan bij de Gamma aan de Klimopweg 65. De huidige ontvanger + stroomadapter plaats je in een doos, en hierop schrijf je het ordernummer (3626621) en het retour adres (staat hier onder). Bij het inleveren van deze ontvangen krijg je de nieuwe mee, op basis van je legitimatiebewijs.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Ik ga er vanuit dat met de installatie van de nieuwe ontvanger je weer HD kan kijken! Is dat niet zo? Dan hoor ik het graag en moet ik toch nog even dieper erin duiken met wat collega's hoe het nu precies zit (misschien is er iets aan de lijn gewijzigd / aangepast) en heeft dit invloed (gehad) op jouw ontvangst.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Susan, dank je wel voor deze super service.
Ik kan hem helaas niet eerder dan aan het eind van de week omruilen, want ik ben weer elders aan het werk.

Ik hou je zeker op de hoogte.
Ik betwijfel of dat voor het HD verhaal gaat helpen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis en dan heb je ook weer een verse decoder in huis.
Pas v.a. 40 Mb/s zou je namelijk 3 X HD kunnen krijgen.

Wil je op een 3de TV in HD dan is ook een Digitenne-ontvanger een mogelijkheid. Die heeft wel minder zenders en is niet interactief (geen pauze o.a.)
Reputatie 4
Badge +1
Hoi PeterG,
In het begin had ik op alledrie HD TV, en sinds vorige week of zo op eentje niet meer.
Ik probeer het vrijdag of zaterdag met het nieuwe kastje en als het aan de lijn (koper) ligt, zet ik degene die geen HD geeft, in de logeerkamer.

Dank je wel voor je oplossingen, ik wacht nog even met digitenne.
Ik hou iedereen op de hoogte. ☺️
Reputatie 7
Badge +21
@Robert Visser, geen probleem! We zien je graag terug op het Forum als je jouw ontvanger hebt geïnstalleerd. En hopelijk werkt het! Werkt het niet, dan ga ik zoals beloofd er nog even dieper induiken voor je!
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Susan,
Ik heb de nieuwe ontvanger opgehaald en aangesloten.
Het is een ander/nieuwer type volgens mij en hij doet het prima.
Ook hier brandt geen HD lampje maar het beeld is superscherp (veel beter dan de vorige ontvanger) en ik ben er erg tevreden mee.
Heel erg bedankt voor de service.
Fijn weekend,
Robert 🙂

Reageer