Beantwoord

TV-ontvanger heeft nog maar één zender

  • 3 November 2019
  • 10 reacties
  • 1450 keer bekeken

Mijn kpn ontvanger werkt niet meer ik kan nog maar één zender zien

icon

Beste antwoord door Susan_ 4 November 2019, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Boye evers 

Welke TV ontvanger(s) heb je? En heb je hem al een harde reset gegeven:

Laat je het even weten of het gelukt is? 😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Boye evers, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht! 

Wat vreemd dat je nog maar één zender kan ontvangen! Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerdere gelezen.. Kan je aangeven wat je te zien krijgt op de andere zenders? Krijg je hier een foutmelding of foutcode? Of gewoon zwart beeld? Daar ben ik erg benieuwd naar!

Verder zou ik inderdaad eerst een reset van de tv-ontvanger aanraden. Mocht je ook problemen met internet hebben, dan kan je ook nog even naar de Experia Box kijken. Heb je de tv-ontvanger direct met een kabel aangesloten op de Experia Box, of via een draadloze verbindingsset? 

Mocht de reset niet geholpen hebben, dan ga ik even een kijkje nemen in het systeem. Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en evt. serienummer van de tv-ontvanger (indien je meerdere ontvangers van KPN thuis hebt)? 

Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

@Boye evers , ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of jouw probleem met de tv-zenders inmiddels is opgelost? :relaxed:

Sorry het is opgelost dank wel Mvg boye

Jammer dat het antwoord niet gegeven is.

Hetzelfde probleem heb ik 

Op het juiste hdmi kanaal heb ik enkel 1 zender : TUNER_1

(gelukkig wel een leuke zender)

 

Maar als ik via mijn menu zenders zoek zegt hij 100% en 0 zenders gevonden…

Mocht je dit nog lezen en het  antwoord willen delen, thanks alvast

Hoi @Suus Jansen . Zo werkt ons systeem niet. Ik vermoed dat je op een kanaal zit dat voor kabel of analoge zenders is bedoelt.

Als jouw itv tuner is aangesloten en die staat aan zou je direct moeten zien dat je tv kijkt via kpn.  Kun je nog eens op een andere HDMI kanaal proberen?

Bedankt Erwin,

 

Inderdaad

Eerder had ik een andere tv en had alle kanalen.

Nu met mijn kpn tv niets meer op die ene zender na.

Vreemd dat hij tuner_1 heet.

En ja heb de harde reset al.gedaan van zowel de tv als de modem. En alle 3 de hdmi ingangen geprobeerd.

Ik ga nog even puzzelen en zal zeker het antwoord geven als ik deze ontdek🥳

Will let you know

Reputatie 7
Badge +24

Zoek op de afstandsbediening naar de knop "source". Op de KPN afstandsbediening zit die ook, maar mogelijk heeft u de KPN afstandsbediening nog niet gekoppeld met de tv. Dan werkt die niet. Gebruik dan de afstandsbediening van de tv zelf. 

Hallo @Suus Jansen en/of @Suus Jansen , wil de echte opstaan? Waarom 2 forum-accounts, dat geeft verwarring.

Vreemd dat hij tuner_1 heet.

Dat zie ik in mijn bronlijst ook staan, heb de decoder op een HDMI-poort aangesloten en kan dan kiezen voor HDMI1 of tuner_1 met hetzelfde resultaat.

 

Maar als ik via mijn menu zenders zoek zegt hij 100% en 0 zenders gevonden…

@Suus Jansen. Hierbij gebruik je de ontvangst in de tv zelf. Dat werkt niet bij kpn of andere providers. Alleen bij Ziggo.

Bij kpn hoef je geen zenders te zoeken; het kan niet eens.

Zowel de decoder als de app hebben de zenders gewoon.

Decoder: zet de tv op de hdmi ingang waar de decoder op aangesloten is. En gebruik vervolgens de witte kpn afstandsbediening (!) om zenders te zien en selecteren.