Beantwoord

TV ontvanger herstart continu

  • 24 March 2019
  • 8 reacties
  • 601 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een paar dagen valt onze tweede TV-ontvanger zeer regelmatig uit. Hij herstart zich dan zelf.
Dit gebeurt voornamelijk als Netflix wordt gebruikt (zowel via menu als via kanaal 200).

Het is inmiddels zo erg dat dit zo om het kwartier gebeurt wanneer ik Netflix aan heb staan.

Ik heb al een reset van de TV ontvanger uitgevoerd, maar dit heeft niet mogen baten helaas.
Het gaat om een Arcadyan HMB2260.

Is er iets wat ik zelf nog kan doen om dit probleem te verhelpen?

Met vriendelijke groet,
Amber
icon

Beste antwoord door Joran 25 March 2019, 13:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Amber, welkom op het forum!

Ik denk niet dat je zelf iets kan doen om dit probleem op te lossen. Het is bij ons bekend dat veel gebruik van de Netflix (of YouTube) app tot problemen kan leiden met de stabiliteit van de ontvangers. Om die reden is er de laatste maanden geen update geweest voor de TV-ontvangers maar hebben we alle tijd besteed aan het oplossen van dit probleem. Deze week wordt een update uitgerold, ik ga ervan uit dat het probleem hiermee wordt opgelost. De Arcadyan HMB2260 is in de nacht van woensdag op donderdag aan de beurt. Ik ga ervan uit dat het vanaf dat moment weer probleemloos werkt. Als dat niet het geval is, laat dan vooral van je horen!
Reputatie 7
Badge +28
@AmberVr: Je hebt de update vannacht ontvangen. Kun je het in dit topic laten weten als je toch nog problemen ervaart?
Hi Joran,

Het probleem is helaas nog niet verholpen bij mij.
Ik heb intussen de tv ontvanger meerdere malen opnieuw opgestart en zelfs een volledige reset uitgevoerd, maar het probleem blijft bestaan.
Reputatie 7
Badge +28
Even voor de zekerheid, heb je de reset op deze manier uitgevoerd? Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1] | KPN Community. Vaak merken we dat de software wordt verwijderd. Bij deze storing is het van belang dat de fabrieksreset wordt uitgevoerd.

Werkt het op de 1e ontvanger allemaal wel goed?
ik heb de reset zoals hierboven beschreven uitgevoerd en toen deed hij het weer een tijdje. Inmiddels is het probleem weer helemaal terug.
Wanneer ik een tijdje Netflix kijk, valt het televisiekastje uit en start hij opnieuw op. Vervolgens blijft hij dat om de paar minuten doen, ook wanneer ik geen Netflix kijk. De enige oplossing lijkt het uitvoeren van een reset en geen Netflix meer kijken, maar dat vind ik onacceptabel.

Op de 1e ontvanger werkt wel alles naar behoren, dus ik ben geneigd te denken dat er iets mis is met deze tweede ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Daar lijkt het inderdaad op. Wel vreemd, gezien de ontvangers identiek zijn en dezelfde firmware hebben. Ik ga een ticket aanmaken voor de technische dienst. Zij hebben ook de mogelijkheid de TV-ontvanger om te ruilen, als er geen andere oplossing mogelijk is. Kun je de laatste 2 cijfers van het serienummer van de ontvanger met problemen doorgeven? Dat staat op een sticker op de onderkant en kan 70 of 02 zijn.
Het nummer eindigt op 70.
Reputatie 7
Badge +28
Dank, de storingsmelding is aangemaakt, we nemen contact met je op. Kun je laten weten wat er uit is gekomen? Ik ben benieuwd.

Reageer