Beantwoord

TV-ontvanger HMB2260 geeft foutcode 561

  • 28 April 2019
  • 7 reacties
  • 2733 keer bekeken

Heb 2 tv-ontvangers, warvan ik er eentje toch zeker 7 jaar niet gebruikt heb. Nu wil ik deze ook installeren, maar krijg steeds foutcode 561 (kan niet aanmelden op het netwerk). Alle stappen reeds doorlopen wat kan kan zijn. Zelf ook geprobeerd beiefe tv-ontvangers om te ruilen. Helaas blijft hetzelfde probleem. Het valt mij wel op dat beide tv-ontvangers op een andere manier opstarten. Bij degene die het niet doet, krijg je nog een balk met vier vakjes; bij degene die het wel doet, gaat die gelijk naar percentages van laden. Dus denk zelf dat de software op de niet gebruikte tv-ontvanger zwaar verouderd is en hierdoor dus de tv-ontvanger niet kan installeren in het netwerk. Iemand anders dit probleem ook ooit gehad?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 28 April 2019, 16:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Sand74

Welke internet + TV abonnement heb je? En wat is je maximale internetsnelheid die je kan krijgen op je adres?
download en upload rond 30mbps
Alles-in-1 Standaard
Een oude Motorola 1853 ( 7 jaar dus moet wel zo'n antiek beestje zijn) kan niet meer aangemeld worden. Ondersteuning daarop is er niet meer. Alleen reeds aangemelde kunnen nog gebruikt worden.
Een niet aangemelde 1853 kan alleen omgeruild via een KPN moderator en niet via de tool.
Arcadyan HMB 2260; wel met een verouderde software en dit is mijn inziens het probleem.
Reputatie 7
Badge +22
Arcadyan HMB 2260; wel met een verouderde software en dit is mijn inziens het probleem.
Kun je dan eens het software verwijderen? Dat kan ook met de powerknop bovenop de ontvanger. Zet hem achter aan met de aan/uit knop, wacht tot er beeld is, en druk dan op de powerknop, daarna zie je een scherm, druk net zo lang totdat je op “software verwijderen” staat. Als je daarop staat, dan houd je de powerknop 3 sec. ingedrukt. Als het dan goed is gaat ie het nieuwe software inladen.

Hoe reset ik mijn tv-ontvanger?

Beste Dennis,

Bedankt voor de oplossing. Nu werkt de tv-ontvanger weer.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Marco
Reputatie 7
Badge +22
Beste Dennis,

Bedankt voor de oplossing. Nu werkt de tv-ontvanger weer.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Marco

Beste @Sand74,

Wat fijn dat ie weer werkt, veel kijkplezier met de andere ontvanger! En als er weer iets is, weet je ons te vinden.
En wens je voor de rest een fijne zondag(avond) 😉

Reageer