Beantwoord

tv ontvanger is van slag, menu is niet bereikbaar

  • 21 February 2021
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Reputatie 1

als je een zender op de interactieve TV ontvanger kiest , bijv. kanaal 1, dan blijft de ontvanger de 1nen herhalen ook als de RC uit is. 
Dus ga ik naar het menu en probeer daar de ontvanger te resetten maar zelfs op ‘instellingen’ krijg ik hem niet daar loopt de keuze vanzelf overheen tot hij ‘per ongeluk’ toch daar op staat drukken op OK geeft als resultaat ‘Niet bereikbaar, wacht en doe het later nog eens’ 
Ook de functie terugkijken werkt niet meer ‘tijdelijk niet beschikbaar’ !!!
Wat moet ik hiermee ?

 

icon

Beste antwoord door mjk1 23 February 2021, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @mjk1, bedankt voor je bericht! Als een tv-ontvanger niet meer of slecht reageert op de afstandsbediening (ook wanneer nummers blijven hangen), kan dit duiden op een probleem met de afstandsbediening. Ik zou je daarom willen aanraden om eerst hier eens naar te kijken. Indien nodig kan je via MijnKPN zelf een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Dat de functie Terugkijken niet werkt, staat hier los van. Dit is mogelijk het gevolg van een slechte verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem. Ik raad je aan om ons stappenplan voor foutcodes te doorlopen.

Reputatie 1

Sorry Denise,
hett ligt niet aan de door je opgegeven items, maar aan het niet (meer) testen op conformiteit ESD en EMC van de geleverde ontvanger. , Vroeger (tot 2002) deed ik zelf nog deze testen voor het Vaste Netwerk  maar dat is blijkbaar over. De ontvanger is tegenwoordig een plastic doosje met electronica zonder enige shielding intern waardoor de staling van bijv. het TV toestel de boel kan verstoren … Fout .. KPN hoort dit te testen.. Tegenwoordig doet alleen de fabrikant dit blijkbaar nog en denken de verkopers (en directie) dat de blauwe open van de leverancier voldoende zijn…

De ontvanger lag gewoon te dicht bij de TV waardoor al deze verschijnselen optreden.
Dus .. de ontvanger kan er niet tegen om binnen een afstand van 30 cm van de TV te staan !!
 

Omdat het probleem opviel na een stroomonderbreking van zo'n 3 uur dachten we eerst dat het kwam, We kregen namelijk ook een software update van de ontvanger. Dat was het dus niet ..

Wat betreft de RC, daar hebben we er 2 van met nieuwe batterijen daar ligt het ook niet aan .
 

Kortom 
Probleem opgelost !!
Fout : niet op EMC geteste ontvanger, instraling van de TV
met dank voor het meedenken
 

met vriendelijke groet,
Mart

Reputatie 7
Badge +17

Interessant! Ik wist niet dat de afstand tussen de televisie en tv-ontvanger van belang was. Zo zie je maar weer, we kunnen altijd nog wat leren. In ieder geval fijn dat het probleem is opgelost! Veel kijkplezier. :blush: