Beantwoord

Tv ontvanger kapot

• 9 september 2018
  • 8 reacties
  • 1178 keer bekeken

Badge
Beste KPN,

Wij hebben 3 tv ontvangers in huis. Een van deze ontvangers werkt helaas niet meer. Ook een reset/software reset heeft geen effect. We blijven het scherm in beeld krijgen met de balkjes en vermelding ‘na 10 minuten geen beeld en dan opnieuw starten’. Er komen geen percentages van laden in beeld.
Wat te doen nu? Kunnen wij een nieuwe bestellen bij jullie?

Met vriendelijke groet,

Henriette Muller
icon

Beste antwoord door Susan_ 16 september 2018, 09:45

Bedankt voor de gegevens! Ik heb een nieuwe ontvanger aangevraagd, deze kan je morgen na 14.30 omruilen voor de kapotte tv-ontvanger bij de Primera in de buurt. Ik stuur je even een privébericht met de rest van de gegevens!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Henriette Muller,
Krijg je een foutcode te zien? Zo niet, zou je de ontvanger is willen Resetten via de stappen onder de titel ''Instructie indien het menu niet beschikbaar is''.
Welk merk + type ontvanger is dit?
Badge
Beste Chris,

Wij hebben een HMB2260, zie bijlage. Het resetten zonder menu lukt niet. Wij krijgen namelijk een heel ander scherm te zien, zie bijlage. Aan en uit zetten heeft geen effect. We blijven dit scherm in beeld krijgen en komen niet in de menu-items terecht.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Henriette, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat één tv-ontvanger het nu niet meer doet! Wanneer hij kapot is dan ruilen we hem uiteraard om. Maar voordat ik dat ga doen, heb ik een paar vragen om te kijken of hij inderdaad aan vervanging toe is. Kan je aangeven of de tv-ontvanger bekabeld is aangesloten op de Experia Box, of via een draadloze adapter? En kan je daarnaast controleren of de tv-ontvanger op de plek van één van de andere 2 tv-ontvangers wél werkt (en andersom, de wisseltruc). Wanneer het probleem blijft op de locatie, dan kan het ook iets met de bekabeling zijn. Verhuist het probleem mee, ligt het bijna altijd aan de tv-ontvanger.

Ik hoor graag je bevindingen van de wisseltruc, dan kan ik hier actie op ondernemen! (Vul a.u.b ook jouw Forum profiel aan met postcode + huisnummer en klantnummer!).
Badge
Beste Susan,

Bedankt voor je reactie. Wij maken in ons nieuwbouwhuis gebruik van de draadloze adapters. De wisseltruc die je beschrijft hadden wij inderdaad al uitgevoerd, maar heeft helaas geen effect. Als wij de ontvanger aansluiten op de andere 2 tv’s (dus ook adapters), dan blijven we hetzelfde scherm krijgen. Helaas is het niet mogelijk om het bekabeld te testen, aangezien wij alleen draadloze tv hebben. Gezien de test kan het niet anders dan dat het aan de ontvanger ligt, vermoed ik.

Graag hoor ik van je hoe nu verder.

Met vriendelijke groet,

Henriette Muller
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Henriette, bedankt voor je verdere uitleg! Dan lijkt het inderdaad aan de ontvanger te liggen. Zou je het serienummer van de tv-ontvanger kunnen noteren bij 'persoonlijke gegevens' in jouw Forum profiel? Dan ga ik kijken of ik hem kan omruilen voor je.

Je kan hiervoor ook contact opnemen via 0800-0402 of de LiveChat functie.
Badge
Hoi,

Ik heb het serienummer opgevoegd. Bijgaand ook nog een foto van de onderzijde. Er staan zo veel nummers op! ? Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de gegevens! Ik heb een nieuwe ontvanger aangevraagd, deze kan je morgen na 14.30 omruilen voor de kapotte tv-ontvanger bij de Primera in de buurt. Ik stuur je even een privébericht met de rest van de gegevens!
Reputatie 7
Badge +19
@Henriette Muller, heb je de nieuwe ontvanger al opgehaald en kunnen installeren? En is hiermee jouw probleem opgelost?

Reageer