Beantwoord

Tv ontvanger loopt steeds vast

  • 27 September 2019
  • 11 reacties
  • 481 keer bekeken

Tv ontvanger loopt regelmatig vast. Blijft steeds hangen bij 75p en moet het apparaat elke keer opnieuw starten. Heb er 2 tv ontvangers en hetzelfde probleem doet zich ook bij het ander. Heb de tv ontvangers bijna 5 jaar.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 October 2019, 18:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19
Welke type ontvanger is het?
De tv ontvanger HMB 2260. en in de meterkast Expertia V9
Badge +19
Heb je de ontvangers al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zijn ze met een kabel verbonden met de experiabox?
De handelingen heb ik 2 tot 3 keer uitgevoerd. Ze zijn met een kabel verbonden met de experiabox
Badge +19
Ok dan zit er niets anders op dan te wachten op een medewerker. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Amazon, welkom hier.

Ik lees dat beide ontvangers steeds vastlopen op 75P. Zet jij de ontvangers steeds helemaal uit, dus van stroom af? Of begrijp ik dit verkeerd?
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk dat je de Experiabox moet resetten...
Niet van de stroom af maar d.m.v de aan/uit knop
Reputatie 7
Badge +24
Dan hebben we het probleem wel te pakken. Die apparaten zijn niet gemaakt om ze steeds helemaal uit te zetten, wel om ze standby te laten.
Alex die apparaten zijn altijd op standby. Wanneer het probleem zich voordoet wordt die uitgezet. Vanmorgen weer hetzelfde probleem. Tv op freeze Ik denk als het zo door blijft gaan, ik wel een ander oplossing voor ga zoeken.
Reputatie 7
Badge +24
Dan heb ik het probleem niet goed begrepen. Even samengevat: De ontvanger zet je uit met de knop aan de voorkant van de ontvanger. Wanneer de ontvanger uit staan brandt het lampje rood, klopt dit? Op het moment dat je tv probeert te kijken loopt de ontvanger vast en op dat moment zet je hem aan en uit met de knop aan de achterkant. Dit probleem ontstaat dan op beide ontvanger. Dit klopt ook?

Dan is een monteur, denk ik, een goede optie. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?