Beantwoord

TV-ontvanger loopt vaak vast

  • 24 May 2021
  • 14 reacties
  • 242 keer bekeken

Hallo,

 

We hebben regelmatig last van het volgende:

 

Na schakelen tussen verschillende apps, voornamelijk youtube en netflix, loopt de ontvanger vaak vast, krijgen we flitsen door de beelden of hebben we bij netflix vaak wel geluid maar geen beeld. Ik kan de ontvanger (arris vip2952 v2) dagelijks opnieuw opstarten om dit voor dat moment te verhelpen, maar dit is vervelend om dagelijks te moeten doen. 

 

We hebben een 2e ontvanger (arcaphan hmb2260)en deze hebben we al eens verwisseld om te kijken of dit beter werkt, hierbij ervaren we hetzelfde.

 

Wie kan ons helpen naar een oplossing?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 June 2021, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

@ArjanvdBoog  Heeft u de Arris 2952 al eens een volledige reset naar fabrieksinstellingengegeven ?

KPN Interactieve TV Ontvanger resetten | KPN Community

@HansaanZet jazeker, ook dit mocht niet baten.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @ArjanvdBoog, welkom op ons forum!

Niet fijn dat de tv-ontvanger dagelijks gereset moet worden. Je hebt de tip van Hans ook al geprobeerd lees ik. Kan je me specifieker vertellen wat er gebeurt? Is het bij bepaalde apps of handelingen dat de tv-ontvanger vastloopt of je de flitsen in beeld ziet? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op jouw Experia Box en de televisie? 

Je hebt twee tv-ontvangers in huis begrijp ik, goed dat je ze al omgewisseld hebt. ‘Verhuist’ het probleem met de tv-ontvanger mee of blijft het op dezelfde plek? En werkt de andere tv-ontvanger wel goed?

Wat het meest voorkomt is het volgende:

Nadat er youtube is gekeken schakelen we soms direct naar netflix en dan hebben we geen beeld en wel geluid wanneer we een netflixserie of film willeb kijken. Soms schakelen we eerst naar tv zenders en dan naar netflix, dan gebeurd regelmatig hetzelfde.

Het probleem lijkt bij beide ontvangers voor te komen, ze zijn beide met hdmi aangesloten op de tv en met een meegeleverde netwerkkabel op de experiabox, de 2e ontvanger is aangesloten op een tv in de slaapkamer, hiervan halen we dagelijks de stekker er uit, mede daarom treed dit probleem daar minder vaak op denken we.

Bij beide hebben we de fabrieksinstellingen gereset.

Reputatie 7
Badge +19

@ArjanvdBoog Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Opvallend dat het op beide tv-ontvangers gebeurt. Goed om te weten dat ze beide bekabeld aangesloten zijn, en dat je ze beide hebt gereset. Ik ga graag verder op onderzoek uit. Kan je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?

Reputatie 7
Badge +19

@ArjanvdBoog Ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Laat het hier anders gerust weten, dan help ik je verder.

@ArjanvdBoog Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Opvallend dat het op beide tv-ontvangers gebeurt. Goed om te weten dat ze beide bekabeld aangesloten zijn, en dat je ze beide hebt gereset. Ik ga graag verder op onderzoek uit. Kan je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?

 

Een goed teken is het niet. Ik heb er geen tijd voor gehad en vind ook dat het veel omhanden heeft om zoiets op te lossen. Ook omdat ik dit op verschillende manieren heb geprobeerd en ik er ook niet echt geloof in heb dat er echt een oplossing komt.

 

Wanneer ik tijd heb zal ik mijn gegevens aanvullen.

Reputatie 5
Badge +6

Wat ik na het lezen van het hele topic nog beetje mis , Is er al geprobeerd om de software opnieuw te installeren en dan heb ik het niet over resetten en fabrieksinstellingen. Daarbij misschien een andere netwerkkabel tussen het TV kastje en de Experiabox aanbrengen om dit verder te testen. 

De software is nog niet opnieuw geïnstalleerd. De netwerkkabel kan ik wellicht eens vervangen voor een andere. 

 

@ArjanvdBoog Ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Laat het hier anders gerust weten, dan help ik je verder.

@ArjanvdBoog Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Opvallend dat het op beide tv-ontvangers gebeurt. Goed om te weten dat ze beide bekabeld aangesloten zijn, en dat je ze beide hebt gereset. Ik ga graag verder op onderzoek uit. Kan je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?

 

Ik heb mijn gegevens aangevuld inmiddels.

Reputatie 7
Badge +19

@ArjanvdBoog Helemaal goed. Heb je intussen het opnieuw installeren van de software en vervangen van de netwerkkabel nog kunnen proberen? Ik hoor graag wat het effect hiervan is.

Inmiddels hebben we beide geprobeerd en ook ondervonden dat beide niet heeft geholpen.

Reputatie 7
Badge +19

@ArjanvdBoog Goed dat je het hebt geprobeerd, ook dat maakt geen verschil dus. Ik heb een melding voor je doorgezet naar de Technische Dienst. Zij starten het onderzoek en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is. Ik verwacht dat dit binnen enkele werkdagen gebeurt. Hou je me op de hoogte van hoe het verder verloopt?

Reputatie 7
Badge +19

@ArjanvdBoog Goed dat je het hebt geprobeerd, ook dat maakt geen verschil dus. Ik heb een melding voor je doorgezet naar de Technische Dienst. Zij starten het onderzoek en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is. Ik verwacht dat dit binnen enkele werkdagen gebeurt. Hou je me op de hoogte van hoe het verder verloopt?

Hi @ArjanvdBoog, ik zie dat de Technische Dienst heeft geprobeerd om contact met je op te nemen, maar je niet te pakken hebben gekregen. Ze zullen snel een nieuwe poging doen. Als ik iets voor je door kan geven, of als je op specifieke momenten het beste bereikbaar bent, laat het dan gerust hier weten.