Beantwoord

TV-ontvanger loopt vast

• 18 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 1077 keer bekeken

Sinds deze week hebben we regelmatig dat de tv-ontvanger vast loopt, na uit/aan schakelen werkt het vaak wel weer. We hebben deze week ook 2x gehad dat de ontvanger niet meer opstartte, hij bleef hangen op 75P en tv gaf geen beeld meer. Die 2x heb ik de software verwijderd en opnieuw laten downloaden, maar het probleem blijft terug komen. De vastlopers zijn voornamelijk na het gebruik van Netflix en/of Youtube.
Als de ontvanger blijft hangen op 75P en we gebruiken de andere ontvanger dan werkt deze wel gewoon.
icon

Beste antwoord door RBlokzijl 19 oktober 2018, 14:56

Het is vooralsnog opgelost via de chat, ik krijg een nieuwe ontvanger toegestuurd.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@RBlokzijl, hoe is de vastlopende tv ontvanger verbonden met de modem, rechtstreeks of bijv. via een draadloze verbindingsset of switch? Heb je de ontvangers al eens gewisseld? Dan weet je of het aan de ontvanger ligt of dat er een probleem met de verbinding is.
De ontvanger is rechtstreeks aangesloten en een andere ontvanger gebruikt en werkt wel normaal.
Reputatie 7
Badge +10
Dan lijkt het erop dat de ontvanger defect is. Je kunt telefonisch (0800-0402) of via de chat kijken of ie vervangen kan worden. Anders even wachten tot een medewerker webcare dit topic oppakt.
Het is vooralsnog opgelost via de chat, ik krijg een nieuwe ontvanger toegestuurd.
Reputatie 6
Badge +12
Hallo RBlokzijl, welkom op ons forum! Als de ontvanger vastloopt is het niet prettig kijken inderdaad, goed om te lezen dat er al een nieuwe ontvanger onderweg is. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?
In eerste instantie hadden we direct al het zelfde probleem toen we de nieuwe ontvanger hadden gekregen. Tijdens contact met kpn liep de installatie ineens verder, afwachten maar dachten we dus.
Maar helaas het probleem is er nog steeds, het ligt dus niet aan de hardware.
Ik heb nog meerdere malen contact gehad met kpn, maar krijg alleen maar het advies om de software te verwijden.
Reputatie 7
Badge +10
Heb je de ontvanger die wel goed werkt al eens aangesloten op de plek waar de ontvanger nu steeds vastloopt? Als die ontvanger wel goed werkt, is er blijkbaar (toevallig) ook iets met de nieuwe ontvanger aan de hand. Anders is er toch iets mis met de verbinding (ook al is die rechtstreeks).
Reputatie 7
Badge +27
Hoi RBlokzijl, jammer te horen dat de problemen ook met de nieuwe ontvanger voorkomen. Kun je eens doen wat joss al voorstelt: de andere ontvanger aansluiten op de plek van de nieuwe, en de nieuwe op de andere plek. Dat vertelt ons in welke richting we het moeten zoeken.

Reageer