Beantwoord

Tv-ontvanger loopt vast tijdens YouTube kijken

  • 12 May 2021
  • 26 reacties
  • 449 keer bekeken

Reputatie 3

Mijn ontvanger/decoder blijft vast lopen op YouTube hij reageerd dan nergens meer op, heb ook vaak last van geen beeld wel geluid bij netflix. Resetten helpt soms wel soms niet. Het betrefd de arris ontvanger. Resetten heb ik op alle manieren geprobeerd, stroom eraf, via aan/uit knop, terug naar fabrieksinstellingen etc etc. Bij youtube loopt ie geheid vast kan na 5sec of na een filmpje of na een uur maar vastlopen doet ie, wat gaan we hieraan doen? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 May 2021, 18:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 3

Niemand een oplossing, pokkeding staat weer vast ben ik de enige met dit probleem? 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Gorbatjov, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Zij kunnen je vast verder helpen, maar kan wel even duren eer ze aan uw topic toekomen. Anders kunt u bellen met de klantenservice via 0800-0402.

Voor alle overige vragen zijn we in persoon aanwezig:

- maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur

- zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur

Op zon- en feestdagen zijn we gesloten voor overige vragen.

Hoi @Gorbatjov . Wat hinderlijk dat het apparaat aldoor vastloopt. Is dit je enige tuner? Mocht je nog een tweede hebben, gebeurt het daar ook bij?

Kun je in ieder geval je profiel aanvullen en mij daarna, hier een seintje geven?

Reputatie 3

Sorry voor de vertraging maar helaas is covid ook hier toegeslagen.

Heb profiel aangevuld ,beide ontvangers lopen vast ,resetten bied een tijdelijke oplossing heb van de week voor het eerst langer dan een uur iets op youtube kunnen kijken ,maar daarna toch weer vastgelopen.

Met vastlopen bedoel ik echt vast ,reageert dan nergens meer op ,zelfs het ledje van ontvangst afstandsbediening licht dan niet op ,display is dan ook zwart.

Opnieuw opstarten door stroom stekker eruit en er weer in is dan nog de enige mogelijkheid om hem weer aan de gang te krijgen, heb nu ook dat ie ontzettend traag reageerd op afstandsbediening ,heb daar de baterijen ook al van vernieuwd zonder verbetering. 

Volgens mijn meting heb je een v10 in huis. Heb je die ook al eens gereset? Zo niet, zou je dat ook nog kunnen proberen?

Graag het resetgaatje gebruiken. (10 seconden indrukken).. Pas hierbij wel op dat eventueel door jouzelf aangebrachte veranderingen (vaste ip adressen/portforwarding ) verdwijnen. 

(en ik had eigenlijk willen beginnen met jou beterschap wensen en ik spreek de hoop uit dat jij of je familie er geen langdurende effecten aan overhoudt. Gezondheid is het allerbelangrijkste)

Reputatie 3

Goede morgen, het gaat redelijk aleen ontzettend moe, harde resset softe reset bieden geen soelaas behalve dat de verbinding iets stabieler word. Ik denk zelf dat het een hardware kwestie van de decoder is, aanspreken van geheugen oid, Netflix gaat redelijk aleen vind ik dat ie de laatste tijd veel bufferd. Nu zijn ze bezig met het aanleggen van glasvezel is het verstandig om dit af te wachten en kijken of het dan beter word? Als het inderdaad een hardware kwestie is dan blijft het probleem natuurlijk maar dan kunnen we de verbinding uitsluiiten. 

@Gorbatjov . Je hebt voldoende bandbreedte met je huidige verbinding. Dat zou geen factor mogen zijn.

Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Er zal op korte termijn contact met jou gezocht worden door onze technische dienst. Laat je weten wat de conclusie van dat gesprek is?

Reputatie 3

Dank u, ik wacht het rustig af

 

Reputatie 3

FF een update ,afgelopen week twee keer een monteur geweest 1e keer heeft ie het isra punt vernieuwd en opnieuw aangesloten met schone kabels ,ook bleek dat ik een verkeerde kabel tussen isra en modem had zitten daarna meting gedaan en signaal was prima.

Heb daarna ongeveer een uur YouTube kunnen kijken toen stond ie weer vast.

Op aanraden van de mail het nr gebeld en een melding gemaakt waarop meteen weer een monteur werd gestuurd die kwam op zaterdag en heeft de arris omgeruild.

Tot nu toe geen problemen meer gehad en dit topic mag van mij gesloten worden .

Wil jullie nog wel bedanken voor de TOP service  supersnel en een vriendelijke monteur die wist wat ie deed daarvoor hartelijk bedankt.

Fijn om te lezen dat het nu opgelost is en dank voor het compliment. Mocht er in de toekomst iets anders zijn, weet je ons te vinden.

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven omschreven. 

@Bernarduspm . Als ik het dan goed begrijp loopt jouw tuner vast als je van de youtube app gebruikt maakt?

Heb je ook de stappen doorlopen, zoals in dit topic zijn uitgelegd?

Hoi Erwin, 

Ik heb eerst een nieuwe TV ontvanger aangevraagd en gekregen. Maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Het gebeurt alleen als YouTube gekeken wordt door mijn kinderen. Ik heb inmiddels nieuwe kabels besteld en zodra deze er zijn, ga ik ze vervangen. Ook komt er volgende week een nieuwe TV, al denk ik niet dat het aan de oude TV ligt. Zou dat wel een factor kunnen zijn? Kan jij misschien zien of mijn Internetsnelheid in orde is? het is nl alleen bij YouTube het geval. 

En ik lees iets over resetten. Wat kan ik precies resetten en moet ik dit proberen? Het liefst zou ik een monteur zien langskomen maar ik weet niet of dat kan. Ik ben er inmiddels zo over gefrustreerd dat ik overweeg over te stappen naar Ziggo. Niets lijkt tot nu toe te helpen en ik blijf die TV ontvanger elke dag maar resetten. 

Wel heel fijn dat je reageert, Erwin. Ik hoop dat je me gedegen advies kunt geven. 

 

MvG, 

Bernard 

 

 

Als het alleen bij de youtube app op de tuner gebeurt hebben nieuwe kabels geen zin, @Bernarduspm . Dan is het de app zelf.

Ik lees dat je een nieuwe tv krijgt? Is dat een smartTV ? Dan zou je daar namelijk ook youtube op kunnen kijken.

 

Hoi Erwin. 
 

bedankt voor je reactie. Ik wacht even m’n nieuwe televisie af en mocht het probleem zich dan nog voordoen, kom ik er op terug via dit forum. Is dat OK? 
 

groeten, 

Bernard

Ja hoor! Als het een nieuwe tv is, zit er vast al youtube ‘ingebouwd’ .. Ik lees het wel. 

Ook ik heb hetzelfde probleem. Youtube is wel te starten en ik kan ook kijken, maar bij het verlaten van de app naar TV loopt alles vast en blijft REC branden. Alleen harde reset kan dan nog.

Hoi @HoMerus . Welk type ontvanger heb jij? En heb je die al eens helemaal gereset? 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

Zowel zacht als hard gereset. Meerdere keren na het vastlopen. :-) Zelfs Experia Box opnieuw gestart.

HMB2260V2 staat op de voorkant van de ontvanger. Ik weet niet welk type dat is.

@HoMerus Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? (heb je trouwens nog een tweede ontvanger? Zo ja, gebeurt het daar ook bij?)

Profiel aangepast. Ik heb 1 ontvanger.

Ik ben door een stappenplan aan het lopen. Vind jij het goed als ik de tuner + experiabox op afstand reset? 

prima, maar dan nu of vannacht

 

Ik druk nu op de knop.  Zou je over een kwartiertje eens kunnen testen?

Â