Beantwoord

TV-ontvanger met de Sony afstandsbediening bedienen

  • 30 November 2020
  • 37 reacties
  • 18957 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Wellicht een oud bericht maar desondanks is dit nog actueel. 

Ik heb sinds kort een Sony Bravia TV (uitvoering 2020) en je kan de afstandsbediening van KPN koppelen, echter lukt het mij niet om de aan uit knop van de KPN decoderkastje met de Sony afstandsbediening te bedienen. Het zou fijn als wanneer ik mijn TV aanzet ook de overige aangesloten apparaten zoals mijn stereo receiver en mijn KPN decoder kastje aangaan. Mijn stereo receiver gaat overigens wel aan en uit met de afstandsbediening van Sony maar bij KPN lukt dat niet.  

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 21 June 2021, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Ok, dus automatisch ziet de tv de ontvanger niet.

Motorola kent ie ook niet

Ok, dus automatisch ziet de tv de ontvanger niet.

Motorola kent ie ook niet

nee je moet het handmatig invoeren

Totaal frustrerend. Het heeft een blauwe maandag gewerkt maar krijg de vip5202 nu niet meer gekoppeld aan sony ke48a9 model 2021 afstandbediening.

Het was even zo fijn. Alles vanuit 1 afstandbediening aan kunnen. 

Alle tips van deze thread gevolgd. Motorola, arris, alle modelnummers, beide menu selecties. Herstart. Software update is bijgewerkt. Niets werkt.

Hij blijft iedere keer hangen op "afstandbediening van tv detecteren". En ja, kastjes staat vol in het zicht..

Iemand nog ideeën?

Totaal frustrerend. Het heeft een blauwe maandag gewerkt maar krijg de vip5202 nu niet meer gekoppeld aan sony ke48a9 model 2021 afstandbediening.

Het was even zo fijn. Alles vanuit 1 afstandbediening aan kunnen. 

Alle tips van deze thread gevolgd. Motorola, arris, alle modelnummers, beide menu selecties. Herstart. Software update is bijgewerkt. Niets werkt.

Hij blijft iedere keer hangen op "afstandbediening van tv detecteren". En ja, kastjes staat vol in het zicht..

Iemand nog ideeën?

Bij mij werkt het zonder problemen 

Gewoon even rustig alles opnieuw 

Instellen 

Heb je na de firmware update (indien gedaan) al de (stroom) stekker van de tv er even uitgehaald ? 

 

Totaal frustrerend. Het heeft een blauwe maandag gewerkt maar krijg de vip5202 nu niet meer gekoppeld aan sony ke48a9 model 2021 afstandbediening.

Het was even zo fijn. Alles vanuit 1 afstandbediening aan kunnen. 

Alle tips van deze thread gevolgd. Motorola, arris, alle modelnummers, beide menu selecties. Herstart. Software update is bijgewerkt. Niets werkt.

Hij blijft iedere keer hangen op "afstandbediening van tv detecteren". En ja, kastjes staat vol in het zicht..

Iemand nog ideeën?

Bij mij werkt het zonder problemen 

Gewoon even rustig alles opnieuw 

Instellen 

Heb je na de firmware update (indien gedaan) al de (stroom) stekker van de tv er even uitgehaald ? 

 

Ja software update is bijgewerkt, en tv stekker er uit gehaald. Tv heeft zelfs tijdje niet aangesloten gestaan. Mag allemaal niet baten helaas.

Ik heb even gekeken

Eest hdmi koppelen aan de ontvanger (dat je dat beeldje krijgt)

Dan via dat andere menu en dan ontvanger arris klik dat aan en toets 2952 in zonder vip ervoor 

Ps mijn tv hangt aan het internet weet niet of dat impact heeft 

 

Wanneer je als model Vip invoert en model 2952 werkt het bij mij perfect!

heb een Vip5202

weet alleen nog niet hoe ik de kpn (vip) aan en uit kan zetten met de Sony afstandsbediening 

Wanneer je als model Vip invoert en model 2952 werkt het bij mij perfect!

heb een Vip5202

weet alleen nog niet hoe ik de kpn (vip) aan en uit kan zetten met de Sony afstandsbediening 

TV toets in onderstaande menu op verbruik dan kan de ontvanger uit of aan 

Wanneer je als model Vip invoert en model 2952 werkt het bij mij perfect!

heb een Vip5202

weet alleen nog niet hoe ik de kpn (vip) aan en uit kan zetten met de Sony afstandsbediening 

TV toets in onderstaande menu op verbruik dan kan de ontvanger uit of aan 

Ik heb wel de TV toets op de afstandsbediening, maar wat bedoel je met verbruik?

Als je de tv toets in drukt krijg je een onder menu daar staat verbruik in zoniet voeg dit toe 

Als je op verbruik (klikt) gaat de tv ontvanger aan of uit 

Als je de tv toets in drukt krijg je een onder menu daar staat verbruik in zoniet voeg dit toe 

Als je op verbruik (klikt) gaat de tv ontvanger aan of uit 

Ik heb het gevonden, beetje omslachtig 😅

Oplossing gevonden…….

Ga naar “instellingen”

Dan "TV kijken”

Dan “externe ingangen”

Bij “Advanced instell” de RS2332-besturing uitzetten.

TV start opnieuw en middels vraag en antwoord komt je er doorheen met resp. Arris en daarna 2952

 

Werkt weer perfect...