Beantwoord

Tv-ontvanger met HDMI-kabel

  • 31 January 2019
  • 7 reacties
  • 2002 keer bekeken

Ik heb een oude tv ontvanger zonder een hdmi aansluiting en ik wil een nieuwe 4k UHD tv kopen. Ik kreeg het advies om een nieuwe tv ontvanger met hdmi aansluiting aan te vragen bij kpn maar bevorderd een nieuwe ontvanger de kwaliteit van het beeld?

De nieuwe ontvangers gaan volgens mij via internetkabel alleen ik heb nog een witte kabel met een pen. Zit er nog wel een aansluiting voor de witte kabel? omdat ik anders helemaal een internet kabel moet aanleggen.
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marcel R 6 February 2019, 13:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik heb een oude tv ontvanger zonder een hdmi aansluiting en ik wil een nieuwe 4k UHD tv kopen. Ik kreeg het advies om een nieuwe tv ontvanger met hdmi aansluiting aan te vragen bij kpn maar bevorderd een nieuwe ontvanger de kwaliteit van het beeld?

De nieuwe ontvangers gaan volgens mij via internetkabel alleen ik heb nog een witte kabel met een pen. Zit er nog wel een aansluiting voor de witte kabel? omdat ik anders helemaal een internet kabel moet aanleggen.


Ik neem aan dat uw een scart kabel gebruikt en als je van scart naar HDMI gaat dan zie je wel duidelijk een verschil. Een nieuwer kastje is wel aan te raden aangezien de nieuwere kastjes veel sneller zijn en minder vastlopen. De huidige ontvangers en de oude werken via een internet kabel als u deze niet heeft dan gebruikt uw waarschijnlijk digitene.
Reputatie 7
De nieuwe ontvangers gaan volgens mij via internetkabel alleen ik heb nog een witte kabel met een pen. Zit er nog wel een aansluiting voor de witte kabel? omdat ik anders helemaal een internet kabel moet aanleggen.
Witte kabel met een pen?
Wat voor een TV ontvanger heb je nu dan? (Merk en type)
Reputatie 7
Hallo @Marcel R, welkom op het KPN forum. Leuk dat je gebruik maakt van de community, en hier een vraag stelt. Ik zie dat Maikel en wjb de nodige info en vragen hebben gesteld om je verder te helpen. Ik ben, net als wjb, wel erg benieuwd welke tv-ontvanger (kabel met pen) je bedoelt? Kun je proberen duidelijk te maken welke tv-ontvanger dat moet zijn? We zien je graag weer terug 🙂
Hoi, heb je wel KPN ????? Een witte kabel met pen klinkt erg als een coaxkabel. Heb je niet televisie via de kabeltelevisie?? Bv. bij Ziggo, CaiWay, Kabel Noord, SKV etc.

Verder vraag ik me af welke ontvanger je bedoeld (indien je wel KPN voor tv hebt)? Alle ontvangers van Interactieve TV hebben sinds de Motorola 1960 (uit 2010) zowel een scart als hdmi uitgang. Al deze hebben HDMI:
Motorola 1960, 1963 en 1853
Arris 2952
Arcadyan hmb 2260

Je hebt dit nml onder Interactieve TV gepost. Of bedoel je DIGITENNE ????? Dié hebben nml alleen Scart (Samsung, Topfield, Rebox 1800 en 2100). De allernieuwste ontvangers, RBX2800 en de ZXV7200, zijn wél voorzien van HDMI uitgang.
Je kunt een oude DIGITENNE ontvanger omruilen via https://kpn.com/digitennevernieuwt/.

Ik herhaal de vraag van wjb nog maar even: Als je hier vermeldt welke tv ontvanger (merk/type) je nu hebt weten we snel genoeg of het kabel, kpn itv of digitenne is.

Uiteraard is HDMI véél beter dan de ouderwetse Scart.
Reputatie 7
Hallo @Marcel R, we helpen hier graag zoals je hebt gemerkt 😉 Als je jouw forumprofiel invult kijk ik welke abonnementen (+ tv-ontvangers) er op jouw adres staan geregistreerd. Want, je hebt gelijk, de ontvanger aansluiten met HDMI geeft een veel mooier beeld 🙂 Ik hoor graag van je, laat je het weten als je je profiel hebt aangevuld?
Bedankt voor jullie uitgebreide reactie!

Het is niet voor mijzelf dus dat maakt het ietswat lastiger.

Ik heb het afgelopen zondag even gezien en het lijkt erop dat een coax kabel(tv kabel) naar een ontvanger gaat en van deze ontvanger naar een andere ontvanger doormiddel van een internetkabel en vanuit hier gaat er een hdmi kabel naar de tv.

Ik heb zelf geen ervaring met kabeltv en hoe dat zou werken maar het lijkt op twee ontvangers en uiteindelijk wel een hdmi kabel naar tv. Dit zou dus zorgen voor goede beeldkwaliteit en snelheid.

Met vriendelijke groet,
Marcel Raaijmakers.
Reputatie 7
Hi Marcel, daar ben je weer 🙂 Bedankt voor je terugkoppeling! Met coax heb ik geen ervaring, KPN levert het tv-signaal via de ether (Digitenne) of d.m.v een ethernetkabel (interactieve tv). Dus dan zal diegene waarvoor je de vraag stelt waarschijnlijk een abonnement hebben bij onze conculega 😉

Reageer