Vraag

TV-ontvanger Motorola 1853

• 3 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 2018 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn glasvezel-klant sinds de uitrol van glasvezel in onze woonplaats.
Sinds enkele maanden (na een reeks updates) ondervinden wij in toenemende mate hinder in het gebruik van onze Motorola 1853 tv-ontvanger. Het kastje reageren traag op wisselingen van zender, wisselingen van teletekst-pagina's en het oproepen van diverse functies zoals de EPG, zenderlijst en apps.

Het resetten van de software heeft geen soelaas geboden.

Ik heb - na het lezen van een aantal topics op dit forum - begrepen dat de 1853 bekend staat als een ontvanger die traag functioneert. Zou deze ontvanger vervangen kunnen worden voor een nieuw(er) model?

Groeten,
moesel3

p.s. we hebben bij afsluiting van ons glasvezelabonnement een tweede - gratis - Motorola 1853 ontvangen. Deze functioneert ca. 1 à 2 jaren niet meer. We gebruiken echter maar één ontvanger.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Op deze site kan je via "Check apparatuur" één 1853 omwisselen zodat je een nieuwe krijgt waarop ook Netflix mogelijk is. (bij mij werkt die knop niet?) https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/uitleg-netflix.htm
Reputatie 7
Bij mij werkt die knop ook niet meer. 😞
Die knop functioneert inderdaad niet.
Hopelijk is er een andere oplossing voorhanden.
Reputatie 7
Hier is 'tie ook dood. (Moz. Firefox; Chrome)
Reputatie 7
En wie lang (!) zoekt die vindt:
Servicetool: Apparatuur controleren en omruilen.

Hier gevonden (reactie van Joran)
Reputatie 7
Badge +21
Hoi moesel3, welkom op het forum! Balen dat je Motorola 1853 steeds slechter begint te werken! Je kunt inderdaad de pagina die Peter stuurde gebruiken om je tv ontvanger om te ruilen, maar je kunt mij ook een reactie op m'n privébericht sturen. Ik help je dan verder!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi moesel3, bedankt voor je privébericht! Ik heb je net een nieuwe tv ontvanger opgestuurd 🙂 In een reactie op je privébericht heb ik je de verdere logistieke details gestuurd!
Reputatie 7
Badge +21
Hi moesel3, heb je de nieuwe tv ontvanger inmiddels in gebruik genomen, en werkt deze naar behoren? Als ik nog iets voor je kan doen, zoals eventueel de tweede defecte ontvanger nog omruilen, weet je me te vinden!
Reputatie 7
Badge +21
Hi moesel, bedankt voor je privébericht waarin je aangeeft dat je tevreden bent met de nieuwe tv ontvanger! De details met betrekking tot de omruil van je tweede ontvanger heb ik je zojuist in een reactie op dat bericht gestuurd 🙂
Badge
Is het mogelijk hier op het forum te delen welke ontvanger gestuurd is als vervanger van de tweede motorola 1853? Als dit een moderne ontvanger is zoals een 2260 is dit dan ook een goede oplossing voor vele anderen die in dezelfde situatie zitten. Als er een vervangende 1853 is gestuurd is duidelijk dat KPN volhardt in het klanten voorzien van verouderde apparatuur.
Reputatie 7
Badge +30
Bijna altijd is het een 2260 of 2950(?).
Reputatie 7
Bijna altijd is het een 2260 of 2950(?).Bijna altijd is het een Arcadyan HMB2260 of Arris VIP2952.! 🆒
Badge
@robinflikkema: Ook voor de tweede?, Acht dagen geleden gaf je aan dat er de mogelijkheid tot omruilen van één 1853 is. Er is op dit forum de afgelopen tijd wel vaker gevraagd om het omruilen van alle 1853. Dat zou dus goed nieuws zijn.
@robinflikkema: Ook voor de tweede?, Acht dagen geleden gaf je aan dat er de mogelijkheid tot omruilen van één 1853 is. Er is op dit forum de afgelopen tijd wel vaker gevraagd om het omruilen van alle 1853. Dat zou dus goed nieuws zijn.

Wij hebben één Arcadyan HMB2260 en één Arris VIP2952 ontvangen.
Kunnen we lekker variëren. 🆒

Het verschil is voor ons zeer merkbaar. We hadden tot een aantal maanden geleden al wel door dat de 1853 niet bijster snel meer functioneerde, maar sindsdien werd de 1853 wel heel erg traag. Resetten hielp niet en aangezien onze tweede ontvanger defect was, zat er niets anders op dan te informeren naar een nieuwe ontvanger.

Ik kan KPN enkel adviseren om een actiever beleid te voeren in het vervangen van de ontvangers. De services die KPN biedt zijn voor de 1853 kennelijk niet meer te verwerken. De nieuwe apparatuur (wij gebruiken momenteel de Arcadyan) heeft daar geen enkele moeite mee. Uiteraard brengt vervangen kosten met zich mee die doorberekend worden aan de klant, maar het belangrijkste is dat men zonder frustraties kan internetten, tv kan kijken en kan telefoneren.
Badge
Hartelijk dank voor het delen. Het is goed nieuws dat KPN niet moeilijk meer doet over de vervanging van meerdere 1853's per huishouden. Het is zo voor steeds meer klanten mogelijk overal in huis snel te zappen, Netflix te kijken en echte Hd te ontvangen.

Reageer