Beantwoord

tv ontvanger nodig?

  • 6 June 2020
  • 6 reacties
  • 188 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ben van plan over te stappen naar KPN Internet en TV. Ik lees goeie dingen over de Smart TV App, ik heb daar een vraag over waarop ik het antwoord nergens lees:

 

  • Kan de app dienen als vervanging van de tv-ontvanger? Maw heb ik geen tv-ontvanger bij een tv nodig, maar kan de app als zodanig dienen? Ik wil namelijk liever geen kastje meer bij mijn tv.

Voor een kenner vast een simpele vraag, maar ik kan het nergens vinden.

 

Alvast bedankt!

 

Elmer

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 June 2020, 14:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Smart TV App KPN ,

In principe kan dat, maar het kan nu nog maar op twee merken. LG en Samsung. En dan ook nog eens op de TV's van medio 2017 en later. Realiseer wel dat er wat kleine beperkingen zijn, zo is het aantal TV-zenders wat kleiner dan het totale aanbod.   

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

KPN Smart TV App

Heb jij Internet en TV van KPN en een TV van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer)?
Dan kijk je met de Smart TV App je favoriete tv-programma's gelijk op je smart tv, zonder tv-ontvanger.

Hoe krijg ik de app op mijn smart tv?

Heb jij een Internet- en TV-abonnement van KPN? Dan kun jij helemaal gratis de Smart TV app van KPN gebruiken!

  • Zorg ervoor dat je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk (bedraad of via WiFi)
  • Ga naar de appstore van je televisie en zoek op KPN
  • Download de app, start deze op en voer je abonnementsnummer (14 cijfers) en pincode (4 cijfers) in. De app is te bedienen met de afstandsbediening van de televisie.

Hoe weet ik of mijn smart tv geschikt is voor de Smart TV app?

Dit is het gemakkelijkst te achterhalen door te zoeken op de KPN app in de appstore van je televisie. De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

Reputatie 7
Badge +16

Nee, ik vind niet dat die app als volwaardig gezien kan worden, zo is maar een deel van de zenders te bekijken en de regionale en buitenlandse zenders zijn helemaal niet te zien. De Arris 5202 die je tegenwoordig krijgt, kun je ook wegwerken achter de tv omdat deze bluetooth ondersteund. Daarnaast gebruikt die ontvanger in eco modus ook maar 0,3 watt.

Bedankt voor jullie reacties, wellicht is het dan wel iets voor een 2e toestel elders in huis.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, dan moet die tweede TV wel zo’n nieuwe TV zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Of een chromecast, die heeft dezelfde functionaliteit als de smart tv app. 

Reputatie 7
Badge +17

@Smart TV App KPN Welkom op ons KPN Forum! Excuses voor mijn late reactie. Gelukkig heeft de community al gereageerd. Noordzee en Chris zijn enorm thuis in dit topic en hebben je vraag volgens mij al beantwoord.
We weten natuurlijk niet wat de toekomst ons brengt, maar op dit moment zijn we nog afhankelijk van de zwarte kastjes. :zipper_mouth:   

Reageer