Beantwoord

TV ontvanger omruilen

  • 13 October 2019
  • 15 reacties
  • 444 keer bekeken

Goedemiddag,
ik heb 2 motorala 1903 ontvangers in huis. Ik dacht dat er 1 stuk was. Maar de adapter blijkt stuk te zijn. Nu is mijn vraag kan ik een andere adapter krijgen? Ik lees ook dat ontvangers omgeruild kunnen worden. Is dat ook een optie?
Groet,
Anke Wijbenga

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 15 October 2019, 09:17

Bekijk origineel

15 reacties

Hemel. Dié zijn wel héél erg antiek, zeg. Ik dacht dat die nu echt állemaal uit de roulatie waren. Alleen nog enkele 1963-ers.

Deze kun je het best omruilen via de tool daarvoor. Met de nieuwe ontvangers zul je ook een veel beter beeld ervaren, want de beeldchip in die oude Motorola's voldoet niet aan de huidige HD norm.
Tool: Apparatuur wisselen.

Mogelijk heb je dan ook nog een best oud modem. Als je geen V8, V9, V10 of V10A hebt dan kun je het modem ook omruilen met die tool.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Anke.AW. Welkom op het KPN Forum! Dat zijn inderdaad wel erg oude tv-ontvangers. Ik zie dat PeterG jouw al heeft voorzien van het juiste antwoord. Is het inmiddels gelukt om nieuwe apparatuur aan te vragen?
@PeterG ik heb onlangs wel een nieuwe modem ontvangen.
@Vikash
De link werkt helaas niet. Had ik al gevonden en meerdere keren geprobeerd de aanvraag voor omruilen in te dienen

Die link (tool) werkt alleen als je op je eigen wifi (internetverbinding) zit.
Maar @Vikash kan omruil van je ontvangers gelukkig ook regelen. (wel helaas 1 per keer: als de eerste is omgeruild dan pas de 2de)
@PeterG ik zit wel op eigen Wi-Fi. Of maakt het nog verschil of je dat via mobiel of laptop probeert aan te vragen?
Mogelijk werkt ie inderdaad alleen via de laptop (browser). Ik kan niet checken hoe ie het doet via phone/tablet; ik heb alleen een laptop. En daar opent die tool altijd prima. (ik gebruik Firefox, maar in Chrome of Edge doet ie het ook goed).
Reputatie 7
Badge +21
@Anke.AW Wat PeterG schrijft klopt. Ben je op dit moment verbonden met jouw eigen netwerk? Als het niet lukt, laat dan je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter op het KPN Forum profiel. Ik zal voor je uitzoeken of ik een nieuwe tv-ontvanger kan toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
@Vikash ik heb de gegevens ingevuld op KPN forum profiel.
Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist aan onze logistieke afdeling gevraagd om twee nieuwe tv-ontvangers naar het dichtsbijzijnde servicepunt te sturen. Laat je een reactie achter in dit topic wanneer je deze tv-ontvangers hebt opgehaald en aangesloten? Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!:relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist een reactie ontvangen van onze logistieke afdeling. Je kan morgenmiddag na 14.30 uur bij de Primera in Leeuwarden twee tv-ontvangers omruilen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. :slight_smile:

@Vikash  Ik heb de ontvangers gisteren kunnen ophalen. Thuis meteen aangesloten. Dat was geen probleem door de duidelijke handleiding. Afstandbediening via link kunnen koppelen aan beide tv's. Nu hoop ik ook geen last meer te hebben van hebben stilstaande of haperende beelden. 

Bedankt voor de service!

Groet Anke

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat alle problemen zijn verholpen. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je! Graag gedaan!:relaxed:

Vraag : blijven na de omruil van de tv ontvanger de eerder opgeslagen programma’s & geprogrammeerde opnames intact ?

Herman 007

Ja,@Herman007 . De opnamen staan niet op de ontvanger maar in de cloud, opgeslagen op KPN servers, onder je ITV-abonneenummer. En dát verandert niet bij omruil van ontvangers.

Reageer