Beantwoord

Tv-ontvanger omruilen in verband met problemen

  • 10 February 2020
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

Beste,

 

ik ervaar veel problemen met mijn huidige 4K ontvanger. Nu lees ik dat KPN een nieuwe ontvanger heeft.

ik heb al meerdere keren met KPN gebeld om het probleem op te lossen, echter is er nog steeds niets veranderd.

is het een mogelijkheid om mijn huidige kast om te ruilen voor het nieuwe type 4K ontvanger?
 

met vriendelijke groet,
 

Bob van Lieshout

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 12 February 2020, 21:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Bvanlieshout. Van harte welkom hier. Ik kan niet zomaar je tv-ontvanger omruilen, zonder dat we hebben vastgesteld dat je huidige tv-ontvanger inderdaad defect is of niet meer naar behoren werkt. Je geeft aan dat je hier veel problemen mee ervaart. Wat voor problemen ervaar je precies? Kan je dat toelichten? En wat heb je al geprobeerd om die op te lossen? Ik help je graag verder.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Bvanlieshout. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

@Natasja ,

 

excuus voor de veel te late reactie.

het probleem is helaas nog niet opgelost. Ik heb al meerde dingen geprobeerd te samen met KPN klanten service.

Ik ervaar haperend beeld, sneeuw beeld, geen geluid en wel beeld. Alles in mijn huis is up to date. Er in hier een monteur van KPN geweest die alles heeft aangesloten en gecontroleerd.

 

Nu las ik op de internet site van KPN dat er een nieuwe ontvanger ontwikkeld is die die problemen moet verhelpen. Ik was er dus zomaar vanuit gegaan dat er meerdere huishoudens last van hebben.

 

graag zie ik uw reactie tegemoet.

 

Groet Bob

 

Reputatie 7
Badge +24

Er is idd een nieuwere ontvanger, maar uw ontvanger hoort ook gewoon goed te functioneren. Hoe is de ontvanger aangesloten? Met een rechtstreekse kabel? Word word er gebruik gemaakt van een draadloze verbindingsset?

 

@Nick83 

 

hij is aangesloten met een dvs. Dit omdat het niet mogenlijk is om een draad naar de tv te leggen.

 

gr Bob

Reputatie 7
Badge +24

Om die dvs als oorzaak uit te sluiten zou je eens moeten proberen om tijdenlijk voor een week ofzo het kastje aan te sluiten met een losse kabel. De kans is aanwezig dat de dvs de oorzaak is. Zit er eventueel misschien ook nog ergens een switch tussen?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Bvanlieshout. Geen probleem. Dank voor je bericht. Ik begrijp dat je diverse problemen met beeld en geluid ervaart bij iTV. Dat lijkt me behoorlijk vervelend. Nu lees ik dat je een Draadloze Verbindingsset gebruikt. Wat @Nick83 zegt klopt: het is goed mogelijk dat de Verbindingsset de haperingen veroorzaakt. Om dat uit te kunnen sluiten is het van belang dat je de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel aansluit op je modem. Werkt het dan wel naar behoren? 

Hallo @Natasja,

Zoals ik al eerder heb gezegt zal dat helaas niet gaan. Dit omdat mijn meterkast niet in mijn woning zit maar buiten. En om nou een week met een open voordeur te zitten lijkt mij ook niet geheel de bedoeling…

 

Gr Bob

Badge +19

Maar wellicht kan je testen met een kabel. Binnen een uur heb je wel door of het dan wel werkt. En werkt het dan wel dan zal je toch aan de slag moeten met kabels. Ik neem aan dat er ook elektriciteitskabels vanuit de meterkast naar je woonkamer lopen. Dus een gaatje boren en een kabel er door heen. Veel werk dat dan weer wel.

Reputatie 6
Badge +9

Dat ben ik zeker met je eens, @Bvanlieshout. Maar het is wel van belang om te testen of iTV wel naar behoren werkt als je je tv-ontvanger direct met een kabel aansluit op je modem. Zoals @Joep1965 al aangeeft is het niet nodig om dat een week lang te doen. Het is wel van belang om het te testen op een moment dat je doorgaans de problemen met beeld en geluid ervaart. Als het bekabeld wel goed werkt, doorloop dan eerst dit stappenplan voor het oplossen van problemen met de Draadloze Verbindingsset.

Reageer