Beantwoord

Tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe

  • 24 November 2019
  • 11 reacties
  • 2028 keer bekeken

Ik heb mijn huidige tv ontvamger weggewerkt in een kast en nu reageert hij niet meer op de afstandsbediening. Ik heb van andere artikelen op dit forum begrepen dat dit op te lossen is door de ontvanger om te ruilen door een nieuwe ontvanger die niet meer op infrarood zou werken. Na contact te hebben gehad met KPN wordt gezegd dat dit helemaal niet mogelijk is. Alle ontvangers worden vervangen maar dat gaat ruim een jaar duren. Alle nieuw abonnementen krijgen dit blijkbaar wel. Nou heb ik net een nieuw abonnement (overgestapt naar hussel) maar dat telt dan weer niet. Erg frustrerend dit, opzeggen en opnieuw afsluiten dacht ik toen maar dat gaat ook niet want dan heb ik ineens wel een nieuw abonnement afgesloten. Ik wil gewoon graag een nieuwe ontvanger, zou er zelfs best voor willen betalen. Maar KPN blinkt hier weer uit in een stukje starheid. Zijn  er andere mogelijkheden om aan een neiuwe ontvanger te komen ?

icon

Beste antwoord door PeterG 24 November 2019, 22:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Goed werkende ontvangers omruilen is helemaal niet duurzaam. We moeten uiteraard wel met zn allen een beetje zuinig zijn op onze planeet. Dus dat omruilen moet je helemaal niet willen :upside_down:

 

:wink:

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. sentiment

Als je niets zinnigers te melden hebt kun je je misschien beter onthouden van commentaar

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Twan68 

KPN zal niet zomaar een TV ontvanger omruilen omdat je het in de kast hebt weggewerkt. Ik kan het helaas niet mooier maken. Zolang jou TV ontvanger na behoren werkt, dan wordt er zo enzo niet geruild.  

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Twan68, welkom! Het wordt hierboven al, straight to the point, zoals we hier van Nick gewend zijn, aangegeven hoe het zit. We ruilen ontvangers alleen om als deze defect zijn. Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt, maar we kunnen het inderdaad niet mooier maken!

Reputatie 7
Badge +9

waarom NU dat rare filmpje OP het forum daar IS het toch niet voor bedoeld 🤔

Reputatie 7
Badge +24

Mijn reactie was uiteraard wel met een vette knipoog hé? Ik hoop dat het niet verkeerd word opgevat :kissing_heart:

Reputatie 7
Badge +9

Nee zeker niet 👍😉

Reputatie 7
Badge +22

Mijn reactie was uiteraard wel met een vette knipoog hé? Ik hoop dat het niet verkeerd word opgevat :kissing_heart:

Voor ons niet, maar Twan denkt daar anders over geloof ik. @Nick83 😉

Als je nog een prima werkende Arris 2952 of Arcadyan 2260 hebt wordt ie niet geruild. Bovendien zou je er weer precies zo één, op infrarood dus, voor terugkrijgen.

Er is wel een ontvanger waarbij de afst.bed. met bluetooth werkt. Dat is de Arris 5202. Die krijg je alleen als je je Hussel opwaardeert naar 4K televisie. Dat moet dan wel kunnen i.v.m. de bandbreedte op je adres. Als 4K niet kan dan blijf je dus helaas IR ontvangers krijgen.

p.s. wist je niet dat een afstandsbediening niet werkt met een apparaat in een dicht kastje?

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb al mijnapperatuur ook in een kastje staan maar mbv een infrarood verlenger werkt dit ook als het deurtje dicht zit.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb al mijnapperatuur ook in een kastje staan maar mbv een infrarood verlenger werkt dit ook als het deurtje dicht zit.

Dit is inderdaad nog een soort “work around”. De andere optie geeft Peter al aan. Indien 4K technisch mogelijk is dan kan je die extra dienst aanvragen, waarbij je nieuwe tv-ontvangers ontvangt die BT ondersteunen. Afgezien van deze opties zit er niets anders op.