Beantwoord

TV-ontvanger problemen

  • 8 January 2020
  • 6 reacties
  • 1012 keer bekeken

Hallo, sinds enkele weken hebben we problemen met onze tv ontvanger (HMB2260) beeld stopt regelmatig, loopt vast moet dan via een reset herstellen en dan werkt hij weer. Regelmatig bijna altijd  bij het terug kijken van opnames loopt hij vast en start dan plots vanzelf opnieuw op. als dat niet gebeurd moet je via een reset weer opnieuw opstarten zodat hij weer werkt.

Heb alles al gecontroleerd kabels aansluitingen enz dit is alles oké. 

Dus volgens ons ligt het aan de ontvanger. Hoe kan dit opgelost worden?

Groet,

     Leo Coenders

icon

Beste antwoord door Susan_ 13 January 2020, 12:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @leocoe, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat ontzettend frustrerend lijkt het me dat je ontvanger steeds vastloopt of opnieuw opstart uit zichzelf. Dat is natuurlijk niet fijn kijken, dus ik help je graag verder! 

Kan je allereerst aangeven op welke manier je de reset uitvoert? Is dit de tv-ontvanger stroomloos maken en opnieuw opstarten, of ook echt de ontvanger voorzien van nieuwe software?
Verder ben ik benieuwd of je één of meerdere tv-ontvangers thuis hebt, en in het geval van meerdere of alleen deze ontvanger problemen geeft. Heb je er meerdere? Probeer ze dan ook even van plek te wisselen om te kijken of het probleem blijft. 
Tot slot, kan je aangeven of je de tv-ontvanger direct bekabeld hebt aangesloten op je Experia Box (modem) of via een draadloze adapter?

Ik hoor graag van je! En wil je dan ook meteen je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bij meerdere ontvangers het serienummer van de betreffende tv-ontvanger noteren (bij persoonlijke opmerkingen)?

Hallo Susan,

Dank voor het antwoord, het antwoord op je vragen is:

1  Reset op beide manieren stroomloos en nieuwe software.

2  we hebben 2 tv ontvangers waarvan 1 met deze problemen.

3 Ze zijn bekabeld aangesloten.

 

Groet,

  Leo 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@leocoe, bedankt voor je reactie en gegevens! 

Heb je er meerdere? Probeer ze dan ook even van plek te wisselen om te kijken of het probleem blijft. 

Heb je dit al getest? En, zou je het serienummer nog willen doorgeven? Anders ga ik misschien dingen uittesten met de verkeerde ontvanger, dat is niet de bedoeling! :slight_smile:

type plaatje van de tv ontvanger.

Heb ze gewisseld probleem verhuist mee dus dit is degene met de problemen.

Vandaag gat het trouwens een stuk beter vreemd genoeg.

Groet Leo

Reputatie 7
Badge +21

@leocoe, bedankt voor de gegevens! Ik heb een ruiling aangevraagd voor deze tv-ontvanger omdat het probleem meeverhuisd. Morgen na 14.30 kan je deze ontvanger +stroomadapter omruilen bij de Coop in Steyl (Pater Petersstraat 1). Graag deze ontvanger + stroomadapter in een doos stoppen (hoeft niet de KPN doos te zijn) en op die doos het ordernummer (3822350) en retour adres schrijven (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn). Let op, afstandsbediening moet niet meegestuurd worden!

Neem bij het omruilen een geldig legitimatiebewijs mee, en dan kan je morgenmiddag alweer genieten van een tv-ontvanger die het gewoon altijd goed doet! 

Ik hoor graag of je de nieuwe ontvanger morgen (of later deze week) hebt omgeruild en of dat jouw probleem heeft opgelost :blush:

Reputatie 7
Badge +21

@leocoe, heb jouw ontvanger inmiddels kunnen omruilen en doet de nieuwe het wél goed?:blush:

Reageer