Beantwoord

TV ontvanger reageert niet

• 20 november 2018
  • 12 reacties
  • 183 keer bekeken

Sinds 2 dagen hebben we geen TV signaal. Het begon met stilstaand beeld en slecht geluid.
Display van de TV ontvanger geeft 3 rode lampjes HD, IR en REC en de cijfers zijn compleet verlicht zodat er 8888 staat. Na een tijdje gaat dit weg en is het display zwart.
Uiteraard alles geprobeerd en nagekeken en uiteindelijk KPN gebeld.
Nieuwe HMB2260 V2 opgestuurd en zojuist opnieuw proberen. Weer dezelfde reactie.
Kastje vanaf de Experia V10 rechtstreeks aan gesloten op de V10 maar geen reactie.
Resetten van zowel V10 als HMB2260 geeft geen oplossing.
Alles lampjes op de V10 branden en internet 200/200MB werkt prima als ook de vaste telefoon.

Wie o Wie.. ??
icon

Beste antwoord door Smericje 21 november 2018, 12:38

Opgelost!
Heb de monteur afgezegd.. Na echt alles te hebben geprobeerd met andere UTP,HDMI kabels poorten en de verschillende resets te hebben gedaan bleef het me knagen wat het kon zijn.
Bij de helpdesk zei men me dat ik de oude stroom adapter niet retour hoefde te sturen en dat die gewoon gebruikt kan worden. Mooi dacht ik want die ligt achter de kast.
En de nieuwe HMB2260 ging aan met de oude adapter dus dat kon het niet zijn.
Net toch even met een verlenkabel de nieuwe adapter geprobeerd en dat blijkt het toch te zijn.
Als ik de specs nakijk hebben ze beide een andere uitgaand amperage. 0,7A tov 1,5A.

Denk dat het oude kastje echt wel overleden was en een software fout had na de KPN storing van zondag en een reset. Maar let er dus op als je een nieuwe TV ontvanger krijgt dat je ook de adapter verandert.
Ik had een HMB2260 en nu een HMB2260 V2
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Smericje
Is misschien de netwerkkabel van de 2260 naar de V10 defect?
Heb je die al eens vervangen?
Heb je nog een 2260 aangesloten en werkt die wel?
Zo ja, zet deze dan eens op de plaats van de goed werkende en zie of het dan wel goed gaat?
Ook een andere poort op de V10 kun je ook nog eens proberen.
Is al gecontroleerd. De nieuwe netwerk kabel die bij de nieuwe HMB2260 zat rechtstreeks op de V10 aangesloten en dan ook geen reactie. Deze op verschillende poorten van de V10 geprobeerd. Display van de HMB2260 blijft zwart.Heb maar op 1 plek TV in huis.
Reputatie 7
Badge +18
Dan wil ik ook nog graag even weten hoe je de 2260 gereset hebt?
Dit is de juiste manier:
Kun je de TV-ontvanger eens nieuwe software laten ophalen?
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.

Maar als je niet kunt opstarten dan is dit de juiste manier:
Lukt dit niet probeer dan deze manier
(kijk bij de 2e optie: Instructie indien het menu niet beschikbaar is:
Dat zou ik best willen doen maar ik krijg geen menu in beeld. En ja het is de juiste source en ja ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +18
Kopie gemaakt van de link als je de foto's wilt zien klik dan op de link die ik hierboven schreef.
  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar ( aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter.
  2. Wacht 30 seconden.
  3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar ( aan de achterzijde) of sluit de de stroomadapter aan.
  4. Druk bij de het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop van de tv-ontvanger.
  5. Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3-5 seconden ingedrukt.
  6. Ga naar [ Software verwijderen].
  7. Selecteer [ Software verwijderen] door 3-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.
  8. De tv-ontvanger zal de nieuwe software gaan inladen.Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger dan ook niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.
Dank voor de moeite Huistijger maar bij stap 5 gaat het mis. Er komt geen balk in beeld
Reputatie 7
Badge +18
Je zegt dat je al een nieuwe ontvanger hebt gekregen?
Toch ben ik bang dat dit ook niet in orde is alhoewel, die ontvangers gaan niet vaak defect.
Ik ga het even in de groep gooien.
Ja storing is er sinds zondag. Deze nieuwe ontvanger gisteren gekregen. Ook samen met nieuwe UTP en HDMI in eerste instantie aangesloten ook rechtstreeks op V10 maar geen reactie. Werd net gebeld door KPN. Er komt straks een monteur. Ben benieuwd
Reputatie 7
Badge +18
Ah da's mooi
Laat je ons weten wat het nu was?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @Smericje. Welkom op het forum! Wat vervelend dat je een verstoring hebt op de tv. Wat goed dat er vandaag nog een monteur bij je langs komt. Ook ik ben erg benieuwd of deze monteur het probleem kan verhelpen.
Opgelost!
Heb de monteur afgezegd.. Na echt alles te hebben geprobeerd met andere UTP,HDMI kabels poorten en de verschillende resets te hebben gedaan bleef het me knagen wat het kon zijn.
Bij de helpdesk zei men me dat ik de oude stroom adapter niet retour hoefde te sturen en dat die gewoon gebruikt kan worden. Mooi dacht ik want die ligt achter de kast.
En de nieuwe HMB2260 ging aan met de oude adapter dus dat kon het niet zijn.
Net toch even met een verlenkabel de nieuwe adapter geprobeerd en dat blijkt het toch te zijn.
Als ik de specs nakijk hebben ze beide een andere uitgaand amperage. 0,7A tov 1,5A.

Denk dat het oude kastje echt wel overleden was en een software fout had na de KPN storing van zondag en een reset. Maar let er dus op als je een nieuwe TV ontvanger krijgt dat je ook de adapter verandert.
Ik had een HMB2260 en nu een HMB2260 V2
Reputatie 7
Badge +15
Goed om te lezen dat het probleem is verholpen. Het is inderdaad de bedoeling om ook de adapter om te wisselen als je een nieuwe tv-ontvanger krijgt. Vreemd dat onze helpdesk jou heeft vertelt dat de adapter niet retour hoefde. 🤔

Mocht je in de toekomst onze hulp nog nodig hebben dan horen we dat graag van je!

Reageer